Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Ik denk niet dat dit een reltopic is, maar ik denk wel dat er met deze discussie geen zieltje bijgewonnen is. En dat is jammer. Want ook al ben ik heel erg voor paardenwelzijn, dit is niet de manier waarop we dit gaan krijgen. En ergens hoop ik dat iedereen dat wel inziet, dat dit gesprek nu niet echt open en met een luisterend oor en begripvol en genuanceerd is en dat TS daardoor al een hele tijd geleden afgehaakt is.
Gini schreef:Niet liegen. TS heeft meerdere berichten in dit topic gepost, dus ze is niet afgehaakt bij het eerste bericht.
noviceh schreef:verrekieker schreef:Het. Gaat. ENiet. Om. De. Binnenbak.verrekieker schreef:Ieder zijn ding, maar ik wil écht een binnenbak
Citaat:Edit: en het duurt geen twee berichten of er moet ook een persoonlijke sneer achteraan (mevrouw ochtendhumeur). Ik vraag me echt af wat je wilt bereiken
Gini schreef:Ik denk niet dat dit een reltopic is, maar ik denk wel dat er met deze discussie geen zieltje bijgewonnen is. En dat is jammer. Want ook al ben ik heel erg voor paardenwelzijn, dit is niet de manier waarop we dit gaan krijgen. En ergens hoop ik dat iedereen dat wel inziet, dat dit gesprek nu niet echt open en met een luisterend oor en begripvol en genuanceerd is en dat TS daardoor al een hele tijd geleden afgehaakt is.
Sterrenpony schreef:Normaal gesproken reageer ik nooit in zulk soort topics waar de “wereld verbeteraars” het “hoogste” woord hebben.
Ja dat je een paard niet alleen kan afzonderen van hun soort genoten is geen discussie over mogelijk, hun horen gewoon contact met elkaar te hebben.
Wat betreft het buiten, vrije loop uren betreft vind ik de meeste hier nogal overdreven reageren.
Is een stapmolen en los in een binnenbak het ideaal beeld? Nee natuurlijk niet, maar laten we wel even heel eerlijk blijven met z’n alle en dat is dat 8/10 pensionpaarden hier in Nederland die in pensionstalling staan naast het weideseizoen het moeten doen met een uurtje paddock per dag. Simpel weg omdat de ruimte er hier gewoon niet is en 9/10 plekken hier in Nederland op klei grond staat.
Dus om de topic starter nou de grond in te trappen dat haar paard buiten het weideseizoen het moet doen met een stapmolen en los in een binnenbak vind ik niet fair.
Mijn advies is wel aan ts is dat wanneer haar paard het winterseizoen afgezonderd moet blijven staan haar paard te verhuizen
Tango1979 schreef:Het hebben van een paard komt met plichten, het is geen recht. Als je niet aan je plichten kan voldoen, moet je geen paard houden.
.
Fitzroy schreef:Tango1979 schreef:Het hebben van een paard komt met plichten, het is geen recht. Als je niet aan je plichten kan voldoen, moet je geen paard houden.
.
Interessant, waar staat dat?
Een oud-instructeur van mij zei altijd: het paard is er voor jou en niet andersom. Tegenwoordig lijkt het wel andersom te zijn. Persoonlijk ben ik het eens met de beste man. Iedereen doet naar eer en geweten zijn best om het paard zo optimaal mogelijk te stallen, maar het moet wel praktisch blijven.
Fitzroy schreef:Een oud-instructeur van mij zei altijd: het paard is er voor jou en niet andersom. Tegenwoordig lijkt het wel andersom te zijn. Persoonlijk ben ik het eens met de beste man. Iedereen doet naar eer en geweten zijn best om het paard zo optimaal mogelijk te stallen, maar het moet wel praktisch blijven.