Dekens doen we niet aan.
Tot gisteren! Rena stond gisterochtend half aangevroren te vernikkelen.... dus even dekens (die ik voor nood heb liggen) opgegraven en een wollen deken er overheen gegooid. Met daar overheen een fleece dekentje en daar dan weer haar Weetherbeeta regendeken overheen. 's Middags was ze er weer lekker droog en warm onder dus ik heb het zo gelaten en nu staat ze er een stuk prettiger bij.
Vanochtend heb ik zelfs de mini ook een regendekentje op gedaan want die was nu ook aangevroren aan het bibberen. Gelukkig had ik daar ook een dekentje voor nood voor aangeschaft. Dus nu staan de dames er zo bij:

Het is hier ook wel ontzettend koud hoor, ijzig snijdende wind. Ik gebruik zelden of nooit handschoenen maar nu moet je wel joh. Ik pakte gisteren even kort een stukje metaal vast maar zat direct vastgeplakt

Vanochtend zaten er ook hele dikke, vieze klonten ijs rond hun koten en kogels, benen dubbel zo dik.... ik was even bang dat er een hele nare huid onder vandaan zou komen maar dat viel gelukkig mee toen ik het met warm water afspoelde. Daarna hebben ze een paar uur stalarrest gekregen.... Rena wist niet wat haar overkwam want die heeft al jaren niet meer in een dichte stal gestaan...