Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Penotti schreef:Ik heb zowel wit als zwart gestaan, maar net wat MarjanB zegt is wat ze daar toen ook aanhielden.
Als iemand ontevreden is, reden maakt niet uit en die wil weg word het er voor niemand gezelliger op als die nog blijft.
Altijd was het op de 1e betalen voor de komende maand, of iemand die maand afmaakt of de 2e verrekt, dat was eigen keuze, dat werd niet verrekend.
Maar niet nog eens een maand, door de opzegtermijn.
superpony schreef:Dat vind ik ook echt een nadeel van de maand opzegtermijn. Wij wilden ergens weg waar ze met een stevig contract werkten. Ik was 10x van tevoren gewaarschuwd over deze mensen, amar de stal leek toch erg mooi en naar onze wensen.
De 1 na de ander vertrok en sommigen ook echt stiekem. Tijdens hun vakantie, buiten in bos opladen etc.
Wij zeiden netjes op en toen hebben ze een maand lang niet tegen ons gesproken en we hebben ook niet meer optimaal overal gebruik van kunnen maken.
Een andere keer stonden we ergens waar de paarden echt niet de afgesproken hoeveelheden ruwvoer kregen en zelfs afvielen.
Ik vond een andere eigen plek waar mensen ook met de noorderzon waren vertrokken. Omdat ze daar met borg werkten en ik vertelde ons verhaal, mochten we gelijk komen zonder die laatste 2 weken van de maand te betalen. Hooi ed voor eigen rekening.
Wij hebben ook heel veel werk gehad aan het schoonmaken en opruimen, dus win-win denk ik.
Maar een contract is wel voor beide kanten fijn. Ik heb 2x gehad dat mensen stopte met de stal en we iets anders moesten zoeken.......
Levita schreef:superpony schreef:Dat vind ik ook echt een nadeel van de maand opzegtermijn. Wij wilden ergens weg waar ze met een stevig contract werkten. Ik was 10x van tevoren gewaarschuwd over deze mensen, amar de stal leek toch erg mooi en naar onze wensen.
De 1 na de ander vertrok en sommigen ook echt stiekem. Tijdens hun vakantie, buiten in bos opladen etc.
Wij zeiden netjes op en toen hebben ze een maand lang niet tegen ons gesproken en we hebben ook niet meer optimaal overal gebruik van kunnen maken.
Een andere keer stonden we ergens waar de paarden echt niet de afgesproken hoeveelheden ruwvoer kregen en zelfs afvielen.
Ik vond een andere eigen plek waar mensen ook met de noorderzon waren vertrokken. Omdat ze daar met borg werkten en ik vertelde ons verhaal, mochten we gelijk komen zonder die laatste 2 weken van de maand te betalen. Hooi ed voor eigen rekening.
Wij hebben ook heel veel werk gehad aan het schoonmaken en opruimen, dus win-win denk ik.
Maar een contract is wel voor beide kanten fijn. Ik heb 2x gehad dat mensen stopte met de stal en we iets anders moesten zoeken.......
Ik vind dit zo'n slechte zaak van een stal dat je het niet kan accepteren als mensen weg gaan. Als het zo vaak gebeurd dan moet je jezelf toch achter de oren krabben en je beleid aanpassen. En zeker als mensen stiekem weg gaan.
Levita schreef:Ja zo’n stal is in mijn omgeving ook. Gelukkig heb ik daar zelf niet gestaan maar bekenden van mij wel. Continu stallen vrij en als je hoorde hoe ze daar om gingen met de klanten.... Op een gegeven moment moet het financieel niet meer haalbaar zijn lijkt mij.
Wijsje schreef:Ooit een stal wezen kijken en na de bezichtiging foto's van onze paarden aan de eigenaar laten zien. Toen die vroeg of mijn zwart/donkerbruine KWPN-er een Fries was, besloten dat het niets ging worden daar .