Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daihyo schreef:Wat een fantastische plekken! Wij gaan binnenkort ook starten, maar wel in fases. We hebben nu 2 groepjes van 2 pony's die nog apart staan. Zij komen bij elkaar te staan en voor de introductie willen we een track gebruiken. Dus die track gaat er eerst komen. Ik heb al onwijs veel tekeningen gemaakt, de ene nog creatiever dan de andere
Maar ik weet nog niet wat er te realiseren is. Stap 1 is in ieder geval een track om het hele perceel heen en mogelijk een pad in het midden met 5/6 voerplekken. Mocht het niet goed gaan tussen de 4 pony's moet er nog een mogelijkheid zijn om 2 minitracks te kunnen maken. Voorlopig doen we dat gewoon met de weidegrond. We zitten op zandgrond. Een aantal stukken is wel modderig, maar andere stukken zijn mooi droog. Mogelijk wordt er op gedeeltes nog zand gestort voor minipaddocks. Maar we moeten even kijken wat de totale kosten worden.
Mijn ideale PP is een track er omheen, slingerpaadjes door het midden, 4/5 weitjes, knotwilgen, kruidenhoekjes, boomstammen op een pad, een poel, een heuvel.
Wie heeft ook in fases een PP gemaakt? En waar zijn jullie mee gestart?
Olympia96 schreef:pol013 schreef:Die loonwerkers zijn maar wat blij met al die paddock paradise paardenhouders. Allemaal extra werk
Tenzij je zelf handig bent en geen loonwerker nodig hebt![]()
Vind over het algemeen juist dat er heel veel zelf gedaan wordt in PP-land.
Daihyo schreef:Wauw, mooi! Groot perceel ook, mooi ingericht!
Jullie hebben ook gewoon graspaden zie ik. Wordt dat niet enorm blubberig? Op wat voor ondergrond zitten jullie?
Daihyo schreef:Wauw, ziet er mooi uit!
Wel interessant wat betreft de graspaden. Wij zitten ook op zandgrond en gaan de paden zo afzetten. Ben benieuwd hoe zich dat gaat houden. Er komen 4 pony's op. We willen wel een deel bestraten, zodat ze altijd een droge plek hebben. En misschien is het nog een optie om op 1 of 2 bredere plekken zand te storten om het droger te houden.
Daihyo schreef:Oei, dat is wel een natte boel
Bij ons loopt het land wel af. Het is nu wel wat modderig bij de ingang van de wei waar mijn pony's staan. Maar de rest is gewoon mooi droog.
Zelfs bij de voerplaatsen is het niet nat. Dus ik heb hoop dat het met de paden ook wel goed gaat.
[ [url=m/6SmaQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Malenka schreef:Prairy, jij hebt echt een droomproject. Zo ontzettend gaaf!
cam schreef:Daihyo schreef:Oei, dat is wel een natte boel
Bij ons loopt het land wel af. Het is nu wel wat modderig bij de ingang van de wei waar mijn pony's staan. Maar de rest is gewoon mooi droog.
Zelfs bij de voerplaatsen is het niet nat. Dus ik heb hoop dat het met de paden ook wel goed gaat.
[ [url=m/6SmaQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben hier al 3 weken dagelijks regen. Met dagen van 10 tot 16 mm. Achter op de paden is het gelukkig droog. En de weides ook.