Als ze zich laten vangen gaat het wel ja, maar als je er een hebt die niet wil komen is het toch echt vreselijk balen hoor dat stuk lopen

@ Kendra, bedankt! Dit is nog maar een voorproefje, ben benieuwd hoe de echte Drone Film straks is geworden!
@ Wendy en Rocamor: De Drone moest 55 km per uur vliegen om ze bij te houden, blijft toch tof dat een draver dat gewoon bijhoud he terwijl de rest in galop gaat

@ Anjali, hij is nu aan 2 kanten open, hij tochtte wel toen het helemaal open was, nu er aan de voorkant een middenstuk in zit is dat een stuk minder. Als het echt waait kunnen we nog 2 dingen doen: Flappen dicht aan de inloopkant of windbreekgaas naar beneden aan de ruwvoerkant. Dit windbreekgaas hangt er nu maar hebben we nog niet dicht gehad, flappen hebben we soms even dicht om de paarden er aan te laten wennen.
Ik denk dat ik hier pas een goed antwoord op kan geven in de winter, we zijn nu natuurlijk in maart gestart. Dus zal mij benieuwen wat nodig is uiteindelijk

@ Weidebloem, leuk om te horen. Ik deel soms ook wat half en half wat niet van de loopstal is, maar als het leuk is vind ik het ook zo zonde het niet te doen

De loopstal paarden in het gras:

Zo lag de loopstal er dus vanmiddag bij: Leeg

We waren even met het lintje bezig, maar dat hangt dus normaal open, zodat ze kunnen kiezen waar ze willen staan.
Vanochtend ging het zo:
'He, wat kom jij doen? '

Maar al voordat ik het lintje open had hadden ze het door hoor!
Tabee!

Die met de kap is dus vandaag geïntroduceerd, maar geloof niet dat het iemand boeit aangezien er gras is. We hadden die eerst in het land gedaan, dus de groep kwam hem daar tegen. Was echt zo van: 'Oke, blijkbaar woon jij hier ook, nou vooruit dan maar

Moest hier zo om de nieuwe lachen, we hebben dit jaar overal wat nieuwe grond gestort om het land gelijk te houden. Dat vinden ze natuurlijk heerlijk om te rollen. Dat dacht hij ook maar hij had er niet de rust voor

Hier dan goed te zien welk stuk ze hebben, het brede pad loopt langs de paarden die alleen lopen en aan het einde hebben ze dan een groot stuk land. Er staan er nu 5, zaterdag komt er een 6e bij. De andere 4 zijn toch dag en nacht naar buiten gegaan. Vind ik zelf heel erg jammer omdat ik het fijn had gevonden als ze alle 10 gewoon het hele jaar bij elkaar hadden gebleven. Ik weet niet of we daar in de toekomst als pensionstalhouder nog andere keuzes in gaan maken, maar soms moet je ook eerst maar eens zien hoe het werkt in de praktijk.
Ook nog even de merrie groep die gewoon van 09 tot 17 in het land staat:
4
En het mooiste paard van stal, mijn dikke pensioen/recreatie draver