Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Henrieke schreef:Ik heb even een andere vraag, weet niet of dat hier mag maar dan hoor ik het wel.
Hoeveel kleine baaltjes hooi gebruiken jullie ongeveer per jaar voor 2 paarden?
Heb er zelf net 1 aangeschaft dus ben wel benieuwd.
ClaudiaHS schreef:Wauw! 10 kilo hooi per paard per dag?? Ook in de winter?![]()
Of is dat op jaarbasis berekend?
Want ik voer in de winter sommige dagen wel 3 balen per dag.
En dat zijn geen banketstaaf baaltjes maar zeker 18/20 kilo per stuk.
1 paard van ruim 650 kilo, een pony van 400 kilo en een mini van 180 kilo ong.
En swinters zijn ze dan echt niet te dik...
Ik heb heb straks ongeveer 7700 kilo hooi op voorraad.
Nu nog wat oude liggen van vorige jaar (stuk of 20)
352 stuks van dit jaar en 4 folibalen van zo'n 350 kg p.st

Tancreda4 schreef:Geen garantie qua balen? Hier worden ze teruggenomen als ze rot zijn gelukkig.
Indestal schreef:Ik weeg nooit, geef gewoon en tja ze zijn nu ook te dik, rijd al 2 maanden niet meer en het beetje gras is suikerrijk....maar vind het zooooo vervelend dat ze zich vevelen en overdag binnen staan vanwege de hitte, dat ik ze laat eten....en ik denk ook dat ze met minder toe kunnen..
Echt dilemma, dikke paarden en toch hooi geven elke 4 uur..ben altijd bang voor koliek of maagzweren. Elke keer als ze me horen weer die humper of hinnik en dan ga ik overstag, weer een halve plak....
Slechte moeder, zo zullen ook de ovesitas kids gemaakt worden.
GDG schreef:Careri18 schreef:16 kg voor pony's? Vind je het gek Koper dat ze zo onwijs vet zijn? Dat kreeg mijn paard die behoorlijk werkte van 1.75 nog niet per dag!
8kg per pony volgens mij, niet 16.
xyzutu2 schreef:GDG schreef:
Mijn Andalusier van 520 kilo krijgt in de winter dagelijks 10 kilo voordroog (getest, vrijwel suiker- en energievrij) waarvan 80% in een slowfeeder en 20% op de grond zodat hij altijd voer te beschikking heeft, en zelfs daar moet je soms al naar de ribben zoeken...![]()
Als ik het recept van Koper zou volgen en hem 14 kilo per dag zou voeren dan kon ik hem omrollen, zelfs met zulk arm voordroog als wij op stal hebben.