Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 19:39

Oh dat klinkt als goed nieuws.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:06

Hieperdi schreef:
Weet iemand hoelang de wachtlijst al gesloten is? Baal er zo enorm van :')
Ben inmiddels donateur maar had op zijn minst gehoopt dat ik de mijne op de wachtlijst heb kunnen zetten. Niet dus -O-

Je krijgt, als donateur, vanzelf bericht als de wachtlijst weer open gaat. Het is een kwestie van dan meteen reageren want hij is meestal snel weer gesloten. Maar je moet er sowieso op rekenen dat het gemiddeld 10 jaar duurt voordat een paard terecht kan...........

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 00:43

Naisven schreef:
Jazeker, Fjord Red Bull is 14 mei naar de Paardenkamp verhuisd.

Ik las in de nieuwsbrief dat Red Bull is overleden, wat verdrietig.

Onze Ullkenney is in dezelfde tijd naar de Paardenkamp gegaan. We hadden gehoopt dat ze in de winter op het paddock paradise zou blijven omdat we haar thuis ook 24/7 buiten hadden. Maar ik voerde haar thuis best nog flink bij naast het hooi, en zonder redde ze het ondanks de goede kwaliteit ruwvoer vanwege haar gebit toch niet. Zo kwam ze op stal op de hoofdlocatie. Maar ze leek het allemaal prima te vinden en het ging op stal ook goed met haar luchtwegen gelukkig. Voor ons even lastig om een paard op stal te zien maar duidelijk dat het de goede keus was voor haar. Gelukkig hecht ze zich ook heel snel aan nieuwe paarden, dat wisten we, en ze zag er top uit tot haar knieen in het stro. En nu staat ze 24/7 op de wei want gras gaat wel super.
Ons paard is echt gelukkig op de Paardenkamp en zij kunnen het gewoon echt beter doen dan wij thuis konden.

Als de lijst weer open gaat zullen we zeker onze 9- en 3-jarige op de lijst zetten. De oudere heeft niet veel zin, die gaan bij ons blijven.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:28

Ik begreep dat de paarden die ‘s nachts op stal moeten ivm gebit en andere problemen, overdag 4 uur in de paddock komen in een groep. Daar twijfel ik wel wat over, want mijn paard is wel gewend om snachts op stal te staan, maar overdag minimaal 10 uur buiten met ruwvoer… 20 uur op stal lijkt me zoveel…Verder is de verzorging helemaal top.
De paddock paradise is geweldig, maar daar komen ze inderdaad alleen te staan als ze geen medische problemen hebben en voldoende hebben aan hooi, zonder bijvoeding…die van mij heeft wel al wat gebitsproblemen.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:43

Mickyl schreef:
Ik begreep dat de paarden die ‘s nachts op stal moeten ivm gebit en andere problemen, overdag 4 uur in de paddock komen in een groep. Daar twijfel ik wel wat over, want mijn paard is wel gewend om snachts op stal te staan, maar overdag minimaal 10 uur buiten met ruwvoer… 20 uur op stal lijkt me zoveel…Verder is de verzorging helemaal top.
De paddock paradise is geweldig, maar daar komen ze inderdaad alleen te staan als ze geen medische problemen hebben en voldoende hebben aan hooi, zonder bijvoeding…die van mij heeft wel al wat gebitsproblemen.

Hoi, die paarden gaan op stal omdat ze i.v.m. gebitsproblemen veel meer tijd nodig hebben om hun eten te verwerken . Zolang de gebitsproblemen niet zo ernstig zijn dat hij zich niet met onbeperkt ruwvoer kan redden, staan die paarden vaak op het paddock paradise en sommige zelfs met gehakseld hooi in de winterperiode op de Birkhoeve.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:55

Ja maar je weet natuurlijk niet vantevoren of, en zo ja, hoe lang je paard op het paddock paradise kan staan. (Net zoals Karina hierboven aangeeft). Zodra dat niet meer mogelijk is wegens medische problemen komen ze nog maar 4 uur buiten, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:28

Mickyl schreef:
Ja maar je weet natuurlijk niet vantevoren of, en zo ja, hoe lang je paard op het paddock paradise kan staan. (Net zoals Karina hierboven aangeeft). Zodra dat niet meer mogelijk is wegens medische problemen komen ze nog maar 4 uur buiten, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Hoe weet je dat?dat ze 4 uren buiten staan

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:43

Ik denk dat 4 uur echt het minimum is. Als het kan blijven de paarden zo lang mogelijk buiten, liefst 24/7. Hierbij wordt naar het individuele paard gekeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:54

Ik heb contact met iemand van De Paardenkamp en ik mocht dit net doorgeven:

De paarden die op locatie Vosseveld verblijven gaan zo’n 5 a 6 uur per dag naar buiten. Dit omdat op deze locatie de paarden wonen met de meeste gebitsproblemen. Gras krijgen ze niet goed meer weg en moeten daarom bijgevoerd worden op stal. Ook hebben deze paarden individuele zorg nodig en meer tijd en rust om hun eten te kunnen verwerken. De paarden op de andere locaties staan zoveel mogelijk 24/7 buiten.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:04

Bellatrix schreef:
Ik heb contact met iemand van De Paardenkamp en ik mocht dit net doorgeven:

De paarden die op locatie Vosseveld verblijven gaan zo’n 5 a 6 uur per dag naar buiten. Dit omdat op deze locatie de paarden wonen met de meeste gebitsproblemen. Gras krijgen ze niet goed meer weg en moeten daarom bijgevoerd worden op stal. Ook hebben deze paarden individuele zorg nodig en meer tijd en rust om hun eten te kunnen verwerken. De paarden op de andere locaties staan zoveel mogelijk 24/7 buiten.

Klinkt allemaal heel logisch

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:28

Dat vind ik ook. :j

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:04

Bedankt voor de verduidelijking Bellatrix :)

Klinkt allemaal top! En zou leuk zijn als de wachtlijst binnenkort weer open gaat.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 13:17

Mickyl schreef:

Zomers staan er sowieso geen paarden op het Paddock paradise, alleen voor de open dag. Ons paard kan overigens nog prima gras eten en staat nu al hele poos 24/7 buiten op de wei hoor, dat geef ik net zo goed hierboven aan, pas als daar geen gras meer is gaat ze weer naar Vosseveld in het winter-regime.
Wie weet tot ze ooit om redenen beter helemaal daar kan blijven. De paarden hebben dan de individuele tijd op te eten ook echt nodig, dat is gewoon heel anders dan op de wei.Maar voor nu staat ze al vanaf het voorjaar lekker dag en nacht op de wei weer, op stal moet ze flink bijgevoerd want normaal hooi gaat gewoon niet goed, vandaar niet in de winter op de PP al hebben ze het wel geprobeerd. Maar toen ze te veel afviel is ze er af gehaald.
Dus denk dat ze het echt perfect voor haar doen zo.
De verzorgers van de Paardenkamp zijn echt toppers met heel veel kennis, en altijd superaardig en vriendelijk naar ons als oud-eigenaar ook. Wij zijn er superblij mee omdat we tegelijk ook tips opdoen voor de andere oudjes die we thuis verzorgen. Dat is een groepje mini's.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:24

Dit had mijn stukje kunnen zijn Karina. Zo is het met RedBull ook gegaan. Die kon ook nog prima gras eten (moest dan zelfs beperkt worden omdat hij snel dicht slipt) maar in de winter had hij echt dat extra voer nodig ivm zijn gebit dus is hij naar Vosseveld verplaatst (idd naar eerst in de paddock paradise te hebben gestaan) Hij heeft bij ons zijn hele leven lang 24/7 buiten gestaan maar heeft het op stal staan daar afgelopen winter niet als onprettig ervaren. Sterker nog...hij vond het allemaal reuzegezellig wat daar allemaal te zien was. :D