Vlecht eigenlijk altijd met naald en draad, soms met alleen elastiekjes (bij heel veel kleine vlechtjes/knotjes bijvoorbeeld). Maar voorpluk deed ik eigenlijk altijd met een stiekje en dat is meestal zo lelijk.

Vanavond eens uitproberen.

En even kijken of ik mevrouw haar manen wat dunner krijg... Uitdunschaar vind ik meestal heel lelijk als ze de haren weer langer groeien en met vlechten piekt het alle kanten op. Meestal trek ik de manen dan als ze te dik worden, maar dan vermoord ze me dus echt (kan ik haar ook niet kwalijk nemen, is verder ook echt een super lief dier). Heel misschien als ik hele dunne plukjes pak ze het wel toe laat...
En ik moet over week of twee wat invlecht naalden mee nemen uit Nederland, hier heb ik alleen nog maar super korte kunnen vinden met gewoon ook een scherpe punt er aan... Maar zo kort dat er mee invlechten bijna niet gaat.
Zag trouwens piek voorplukken voorbij komen.

Mijn baby had dat ook, haha. Had haar "derde oor" wat verder naar achteren geknipt en voorste stukje nu bij laten groeien bij haar voorpluk. Maar begint nu toch wel al een cm of 5 te zijn, dus piekt niet meer echt. Zij heeft verder wel echt de meest ideale invlecht maantjes, precies dik genoeg. Moet wel weer even bijwerken, derde oor weer bijknippen en denk ook weer stukje van haar manen af. Ze is alleen vreselijk aan t puberen en dan heb ik liever geen schaar bij haar oren, ze mist al een puntje van haar oor.