[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:14

marion82 schreef:
Weet niet of het antilek is, is wel een lucht band. Reed vandaag heerlijk, hij is intensief gebruikt.

Het ziet eruit als een antilek band. En ik moet zeggen, ik mest thuis ook af met een kleine kruiwagen met antilek band en rijdt super!

Leuk om je te volgen, heb zelf in 's Gravenzande gewoond als kind en kom er nog zo nu en dan. Weet dat de pensionplekken niet voor het oprapen liggen daar en al helemaal niet waar ze veel buiten komen. Weilanden zijn er ook gewoon weinig!

Succes het wordt vast een heerlijk plekje!

yza1987

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 07:56

Wat een verschil al ts, ga zo door! Ruimt al lekker op en die paddock/bak ziet er ook al een stuk beter uit.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 08:11

Dank jullie wel

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:36

Janinevv schreef:
Janneke2 schreef:
Heerlijk, je droom realiseren!

....ik heb even naar het dak gekeken: laat het please geen asbest zijn!

Even over dat asbest dat is toch pas schadelijk voor mens en dier wanneer dit vrij komt? Zolang het op zn plek zit is er toch niks ergs aan?

Op zich: als het asbest is en je doet er niets mee, loop je geen gezondheidsrisico.
Slaat de bliksem in of valt er een boom of een kraan op - brrrr.

....maar als je een pensionstal begint (= een economische activiteit) kan het zijn dat de gemeente roet in het eten gooit. Mijn stalmeester zit al een half jaar 'in zak en as' want er moet een asbestdak vervangen worden op last van de gemeente (en een van de varianten is dat alle mensen een week lang van het erf moeten. Bij de gratie Gods mag hij zelf de beesten nog eten geven).

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:44

Vanaf 2024 zijn alle asbestdaken verboden, dus de eigenaar zal er een keer aan moeten beginnen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... sbestdaken
Maar het is (vooralsnog) niet het probleem van TS, die is niet eigenaar. Als het werk uitgevoerd gaat worden, kan het wel vervelend worden voor TS. Maar daar zou ik me nu nog niet druk om maken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:53

Wat een gaaf project!

Ik zou maar wat blij zijn als ik mijn hb gevoelige shet in zo'n grote paddock kon laten lopen :j

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:12

Ambitieus project en leuk dat er al interesse voor is!
Als tip zou ik je mestafvoer wel nog even bekijken en onderzoeken. Je stelt dat je een keer in de week de kar weg wilt brengen naar de milieustraat. In onze regio is dat laatste überhaupt niet toegestaan dus dat zou ik echt even navragen voordat je weg wordt gestuurd en geen plan B hebt. Aan mestafvoer zitten echt wel flinke regels namelijk..
Wij brengen het naar een boer in de buurt overigens, maar als je de ruimte hebt voor een mesthoop kun je het ook op laten halen eens in de zoveel tijd.
Daarnaast lijkt het 1x per week wegbrengen mij onmogelijk. Bij mij gaan er twee stallen op de kar en moet ik nogmaals met een halve kar rijden van de paddock mest. Met 6 paarden denk ik dat je dus alleen voor de paddock al min. 1 mogelijk 2 volle karren zult hebben en dan dus nog 3x voor de stallen.
Succes en veel plezier

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:14

Als de mestafvoer een probleem is dan zou ik kiezen voor bedding die minder volume geeft dan stro.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:45

Gaat lekker! Ga je de stallen licht verven? Of blijft het donker hout?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:14

Hout wordt grijs, kleurstaaltjes staan in de OP ;)

Wat ziet het er gelijk heel anders uit, zo opgeruimd, hè?
Nog ruimer en leuker :):)

Dat wordt een supermooi plekje straks!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 17:05

Ja het is gelijk een ander gezicht, ik geniet van alle ruimte haha.

Mestafvoer is geen probleem, in den haag heb je een speciaal punt waar je het onbeperkt kunt brengen.
Vlas en stro mag samen, zaagsel mag dan weer niet.

Ik heb me natuurlijk wel verdiept in alles wat ik wil gaan doen. Heb daar de keuzes op gebaseerd

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:23

Het wordt steeds mooier TS!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 18:59

Dank je wel ming ming

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:00

Hippe kruiwagen ;-)

Ik heb vlas in mijn stallen. Stro wordt veel sneller nat en je hebt er veel volume van, vlas blijft veel droger en je hebt minder afval. Vlas met stro kan ook, dat heb ik in de winter. Het voordeel van stro is dat ze altijd wat te knabbelen hebben.

Asbestplaten zijn niet jouw probleem inderdaad, dat is de verantwoording van de eigenaar.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:34

Hoi TS, vind het zo knap van je hoe je het allemaal weet te realiseren word vast heel leuk na het schilderen etc... Wellicht kan je gehakseld stro in de stallen leggen, dat hadden we ook op de vorige stal en dat ging heel goed, werkt goed vocht opnemend en drollen ruimen is simpel.
Ook als eventuele tip voor de bak, als je een paard hebt, een borsttuig en een pallet, dan heb je een perfecte bak sleep 8-) hoeft er ook geen trekker door de nauwe doorgang en het is nog budgetproof ook +:)+

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 20:51

Dank je wel.

Bedankt voor alle tips

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:30

Asbest is idd voor de verhuurder maar moet binnen aantal jaar overal in nl weg. Mannen in pakken moeten de boel afzetten en de platen verwijderen en dan moet iemand die vervangen. Kan beter nu ( als t asbest is) dan als er 6 paarden staan wat ga je dan naartoe? Doe mogen daar niet blijven dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:31

Overigens loop je als huurder ook de kans dat een verhuurder geen zin heeft in extra kosten voor een nieuw dak en de boel alleen verwijderd.
Als huurder heb je er dus geen financiële last van (als in kosten verwijderen en vernieuwing) maar kun je er wel degelijk 'last' van hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:54

Maar wat als scenario's voegen volgens mij niets toe. Invullen voor een ander is vaak negatief en dat lijkt me zonde vd energie.
Issue is bekend, hoe dat aangepast wordt en hoe daarmee om te gaan is een latere zorg :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:59

Maar als je net als TS van plan bent om een hoop geld te steken in opknappen zou het zonde zijn als je binnen een paar jaar met dit feit geconfronteerd wordt. lijkt mij niet meer dan logisch om de verhuurder er even naar te vragen wat zijn plannen zijn.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 10:12

Ten eerste kan niemand hier zeker zeggen dat het asbest is en ten tweede is dat dan iets tussen mij en de verhuurder. Misschien kunnen we dit dan nu laten rusten?

Ik ben helemaal niet van plan, om veel geld in het opknappen te steken. Tot nu toe, heeft het me nog niets gekost. Behalve dan de aanschaf van de kruiwagen.

Gister de laatste stenen opgehaald, nu hebben we in totaal 122 grindtegels en ruim 650 klinkers. Dat gaat een mooie bestrating worden. Morgen alvast verf halen voor de buitenkant en alvast een begin maken. Deze week ook een landhek ophalen, dan kan ik het terrein ook afsluiten. Vind ik toch een veiliger idee

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:00

Goed bezig Ts :j

Word vast helemaal leuk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:02

Ik vind het Jammer dat tips of dingen die opvallen meteen als negatief en doemdenken benoemd wordt.ik zou het zelf juistprettig vinden als iemand meedenkt en je zo misschien behoed voor hoop rommel of gedoe. Na 18 jaar eigen wei/stal en pension paarden te hebben heb ik ook al ontelbare keren dingen anders gedaan of gedacht had ik maar meteen.... Zonde van de tijd en geld
Ik denk dat de anderen die hierop reageren met zo denken om juist mee te denken met Ts om te voorkomen dat zijn zo voor onkosten of ongemak komt. Blijkbaar wordt het niet gewaardeerd. Jammer

Desondanks ben ik benieuwd naar het eindresultaat

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:04

Tja ik ben nu op een leeftijd dat ik 'waarschuw', maar als mensen liever voelen dan horen is dat hun probleem.
Ik blijf dus wel mee lezen, maar zal me voortaan onthouden van opmerkingen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:25

Snap het even niet.. Ze zegt toch alleen dat als ze er iets aan denkt te hebben ze er iets mee doet? Of is ze verplicht om alles door te voeren wat hier bedacht wordt?

TS: Ik volg en vind het nu al leuk worden! Ik ben dan ook zo'n klant die hier gerust zou willen staan. Vind het zonde van mijn geld om voor allerlei dingen te betalen die ik als recreatieruiter helemaal niet nodig ben. Denk dat er meerdere met mij zijn en je dus wel klanten krijgt.