Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaritB schreef:Ik lees hier en daar dat de eigenaar niet zo van 24/7 buiten is. Ik ben dan vooral benieuwd naar de beweegredenen waarom precies?
Bij ons lopen alle pony's (3) dag en nacht buiten en bij elkaar en sowieso 1 daarvan staat vol in training. Dat kan heel goed gecombineerd worden, ik kan mij daarom niet zo goed voorstellen waarom je dan bewust kiest voor op stal staan en ben dus benieuwd naar de beweegredenen.
Dragan2008 schreef:WillBokkers schreef:In de zomer 24/7 buiten op de wei (ca 1 hectare), in de winter zo'n 10 uur per dag op een paddock met een verhard stuk van dik 20*40 met 2 vriendjes.
Ben je dan niet bang dat ze gek gaan doen in een verharde paddock?
ElineS schreef:@Buuk: Ik heb nergens het woord slecht getypt (toch? Zowel, dat bedoelde ik niet zo). Ik vind mensen die het paard zo weinig buiten hebben niet meteen slechte eigenaren. Jij geeft ook om je paard ga ik vanuit en geeft de beste zorg qua voer, DA, passend tuig etc. Dus niet perse slecht. Wel egoïstisch. Je zegt het zelf: omdat ik het wil en hier mag die het mee doen. Een dier houden terwijl je niet volledig (dus een paar uur ruim buiten per dag met paardencontact) aan de behoeften van het dier voldoen omdat je paardensport wilt beoefenen is egoïstisch.
DenDaniel schreef:Volgensmij is 24/7 buiten wel het gezondst, niet?
skvetta schreef:Mijn 2 paarden lopen 24/7 buiten. Nu op de winter wei. Over een week gaan ze naar het andere stuk gras waar ze nog tot eind december het gras op kunnen maken. Dan op onbeperkt hooi tot eind maart/begin april. Ze hebben bomen om onder te schuilen.
WillBokkers schreef:Dragan2008 schreef:Ben je dan niet bang dat ze gek gaan doen in een verharde paddock?
Zie dat het er een beetje verkeerd staat
De paddock is 20*40 en die is zacht, en dan zit er nog een stukje van 2*8 naast dat verhard is.
Niet de hele paddock is verhard dat vind ik niet prettig en wat jij ook zegt als ze gek gaan doen...
Buuk schreef:als het vanaf morgen gaat vriezen en sneeuwen, is het helemaal gedaan, want ik weet hoe de grond dan is opgevroren en hoe ongelijk...