Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:25

kristel wat leuk , die kip!
kippen zijn rare wezens :j

Solleke_Noah

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:36

Ment to be dus spatter :) mooi verhaal!

Leuk die kip. Ik zou ook wel kipjes bij de paarden willen. De buurboer heeft kipjes en die worden helaas regelmatig door de vos te grazen genomen, dus dat doen we maar niet.

Wel hebben we een koppel fazanten met elk jaar jongen en een koppel buizerds die de weidepalen gebruikt als uitkijk. Zo mooi om te zien :)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:39

spatter schreef:
mvermeulen wat voor vissen heb jij in je tank?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

er zwemmen 6 goudvissen in :D ik had er ook nog nooit van gehoord maar de mensen van wie we het hebben overgenomen hadden deze al, omdat de tank zo groot is en schoonmaken nogal een klus is als hij vol is hebben ze er goudvissen in gedaan die houden het water zuiver en eten het alg weg.

moet zeggen mijn bak ziet wel groen maar het water is loopzuiver!! en ze drinken het erg graag.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:39

Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 18-11-15 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:40

En die vissepoepjes dan?
en voer je die vissen nog bij?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:42

In Japan hebben ze naast het huis een waterhuisje staan. Daar zit een kleine uitloop van het sloot water. Daar word het eten in voor bereid en de afwas in gedaan(zonder zeep) elk huis je heeft zijn eigen karpers. Kraak helder water ;-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:44

Ik heb 10 kois in een grote vijver maar die zijn wat groot voor een watertank van 1000liter.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:53

[***] schreef:
Even een andere vraag voor jullie. Hebben (krijgen) jullie in de herfst/winter ook altijd van die handen als een bootwerker??? En daar nog goed tips voor die ECHT helpen?

Ik heb een Nivea verslaving, gewoon zo'n groot blik handcrème (ruikt ook nog eens nostalgisch naar oma :o )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:58

Hilary schreef:
[***] schreef:
Even een andere vraag voor jullie. Hebben (krijgen) jullie in de herfst/winter ook altijd van die handen als een bootwerker??? En daar nog goed tips voor die ECHT helpen?

Ik heb een Nivea verslaving, gewoon zo'n groot blik handcrème (ruikt ook nog eens nostalgisch naar oma :o )

Handschoenen aandoen. Anders heb ik ook in no time ruwe handen van al dat gehannes met hooi en tonnen water.

Voor mijn nagels laatst zo iets ongelooflijks ontdekt: gel nagellak! Mijn eigen nagellak (goedkoop spul van de hema) schilfert er na een dag bij de paarden al half vanaf. En ik hou echt van nagellak :o ik heb het nu 1x bij een nagelstyliste laten doen, gewoon mijn eigen nagels maar met gel lak gelakt, na vier weken zit het er nog prima op zonder één schilfertje!

*soms heb ik dat echt even nodig, voel me al manwijf genoeg met m'n rubber laarzen, regenjas en grondboor over de schouder :') *

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:05

Werkt het echt zo goed ja, die gelnagellak? Ik houd ook wel van nagellak maar bij mij ziet het er na een dag al niet meer uit, ongeacht het merk.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:07

Het voordeel van de rouwrandjes, vind ik juist ook het nadeel.... je ziet niet goed of je nagels goed schoon zijn ;) Gelukkig loop ik er op mijn werk ook bij als een bouwvakker in een mannenwereld, dus als mijn nagels niet helemaal schoon zijn merken de mannen dat niet eens :D

Nagellak blijft bij mij zo slecht zitten, vooral bij rijden! Op mijn tenen blijft het weken goed en op mijn vingers beschadigd het zo snel (met een extra verhardende laag bovenop het kleurtje)

Die rubber laarzen ken ik.... heb ze nu maar achterin de auto gezet, want je wordt toch wel wat gek aangekeken als je met laarzen bij school staat :+

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:07

Stelvio schreef:
In het weiland hebben we thermo drinkbakken staan en de waterleiding onder de vorstgrens ingegraven, werkt ideaal!

[ [url=m/pjxk0X.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAUW ideaal !! wat is de grens voor de forst ?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:08

Het is een echte boer... dus dat die een stuk wil afstaan is al heel wat.
Het is dan ook nog in onze straat en vlak naast een andere man met paarden, dus veel controle.
Ik probeer te rekenen wat het mij anders aan hooi kost.

Hij wil zelf geen bedrag zeggen, zoveel te minder zoveel te beter voor mij natuurlijk. :+
Vandaar de vraag aan jullie, maar heb al wel een idee door jullie antwoorden.

OPI nagellak houdt bij mij het beste. Ik heb die gewoon op kantoor staan en doe er regelmatig een laagje bij op. Dan kan ik hem een hele tijd goed houden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:15

Nagellak, ik begin er niet eens aan :n en op mijn tenen al helemaaaal niet :))
Gebruik ook zeer zelden make up, dan moet ik al echt ergens na toe gaan op sjiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:16

Daan_O schreef:
Werkt het echt zo goed ja, die gelnagellak? Ik houd ook wel van nagellak maar bij mij ziet het er na een dag al niet meer uit, ongeacht het merk.

Heb ik ook. Hoe duur of goedkoop de lak ook is. In de zomer zijn mijn voetjes ook altijd weken netjes, zonder dat het bladdert/schilfert.

Ik vind handschoenen zo irritant....

Nivea is inderdaad heerlijk. Ik ga ook maar weer een blik halen.

Kristel die foto :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:19

Ik wil ook graag mee lezen/praten :)
Onze paarden staan niet aan huis maar op een kleine 10 min fietsen van mij thuis. Staan daar 24-7 buiten met schuilstal.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:21

Wel die gel lak (ik denk ook van OPI trouwens) werkt dus écht enorm goed. Het aanbrengen is wel een gedoe, echt met je nagels laten harden onder een verwarmer ding (hmmm, woorden... :P ), je kan zo'n setje kopen voor thuis maar ik heb het laten doen bij een vriendin die nagelstyliste is.

En ben echt heel erg tevreden want bij mij schilfert alles er ook af na een dag bij de paarden :)

Kirr: weet niet of je mijn antwoord nog had gezien, maar we betalen tussen de 250 en 1000 euro/jaar voor zo'n stuk hier in de omgeving. (afhankelijk van wat erop staat enz)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:25

Handschoenen zijn hier ook niet favoriet. Al is het wel prettiger emmers sjouwen met handschoenen aan, dan snijden die hengsels niet zo.
Ik had eerder altijd van die 'wantschoenen'. Dan heb je als het nodig is toch je vingertoppen vrij, en het volgende moment warm je ze weer op door het klepje er weer overheen te klappen. Alleen die moest ik vorig jaar weggooien omdat ze zo enorm zwaar versleten waren dat de gaten erin kwamen...

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:25

Middagje niet kijken en gelijk 6 pagina's erbij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:39

JudithO schreef:
Handschoenen zijn hier ook niet favoriet. Al is het wel prettiger emmers sjouwen met handschoenen aan, dan snijden die hengsels niet zo.
Ik had eerder altijd van die 'wantschoenen'. Dan heb je als het nodig is toch je vingertoppen vrij, en het volgende moment warm je ze weer op door het klepje er weer overheen te klappen. Alleen die moest ik vorig jaar weggooien omdat ze zo enorm zwaar versleten waren dat de gaten erin kwamen...

Oh ja , die heb ik ook wel eens zien liggen bij de Welkoop, dat zou misschien nog wel iets voor mij zijn.

Die OPI heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik ben volgens mij een beetje "vet" ;) , want dat blijft ook niet zitten. Ook niet als het door een styliste is gedaan...... Ik heb ook vaak van die echt pijnlijke kloven. Dan is het net of je een klap met een hamer op je vinger hebt gehad.

Oh en na een tijdje herfst/winter kan ik niet eens een panty aantrekken :') :') , zo ruw zijn mijn handen dan :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:40

Solleke, had ik idd gezien, bedankt! Met €250 gaat hij lachen, daar ben ik wel zeker van. :+

Ik ben wel van make-up en nagellak. Zit ook altijd tussen de mensen. 90% vd tijd oudere succesvolle mensen, zaakvoeders etc. Dus ik heb dat wel nodig, ook voor mijn eigen zelfvertrouwen :o.

Ik heb de gewone OPI trouwens, maar dan de aliexpressversie, die is even goed, alleen goedkoper. Dus nog veel mooier :+ :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:44

Ik doe ook aan make up en nagellak! Ik neem er ook de tijd voor, haartjes leuk, leuk make-upje, sinds ik een ander kapsel heb draag ik ook lippenstift, ik snap nu waarom sommige vrouwen zoveel kleurtjes hebben, echt leuk! :') Ik hou ook van winkelen en leuke kleren. Hoe lollig dat het van poepscheppen naar nagellak gaat. :+
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 18-11-15 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:45

kristelhans schreef:
Hoe lollig dat het van poepscheppen naar nagellak gaat.

_O- _O- _O-

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:46

Ik ben ook wel van de nagellak en deel de mening van Kirrr & Kristel. Voor mijn baan moet ik er netjes uitzien, spreek veel klanten en ook mij geeft het zelfvertrouwen aangezien ik in gesprek ben met veelal mensen die ouder zijn dan ik ben. :+ Denk niet dat collega's mij zouden herkennen als ze me 's avonds of in het weekend tegen komen in mijn bijhuiskloffie met koeienvlekken klompen :D Wat voor werk doen jullie Kirr & Kristel?

Spatter wat een mooi verhaal, had zo een verhaal van de Penny kunnen zijn!

Goudenfoto Kristel! Kippen, het blijven bijzondere beesten. Moet altijd zo lachen als ze weer op verkenningsroute gaan. Laatste wilden ze bij mijn vriend in de werkplaats, was hij niet zo blij mee, en de kippen op hun beurt weer niet dat ze hun zin niet kregen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:49

Haha, kippen kunnen mopperen he?

Ik ben docent Engels op een kunstzinnig MBO, veel hippe studenten.. ik coach mensen bij afstuderen en ik ben stagedocent dus ik kom veel bij bedrijven (vanmorgen nog) om te kijken hoe het met de studenten gaat. De bedrijven zijn vooral multimedia gericht, dus grafisch vormgevers, filmstudio's, fotografen, drukkerijen, webdesigndingen, en overal is het 'donders-hip', veel yuppenhipstertypes, heerlijk, ik hou ervan!