Hij staat zeer ruim in het schone stro wanneer hij op stal staat dus daar eet hij ook van, maar wordt hij niet zo dik van. Maar dit zal ook verschillen van paard tot paard. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij staat zeer ruim in het schone stro wanneer hij op stal staat dus daar eet hij ook van, maar wordt hij niet zo dik van. Maar dit zal ook verschillen van paard tot paard.
in het begin van het weideseizoen verspilt hij ook geen tijd met rollen enzo, stel je voor dat je dan te weinig gras kan eten haha.
ik weet 1 ding wel , als ik mijn paardje onbeperkt ga voeren dan eet ze zichzelf kapot.
goed ruwvoer is het halve werk, een vol gevoel kunnen bijna alle gezonde paarden gewoon voelen en dan stoppen ze met eten. Lotus83 schreef:Pff als ik dit allemaal zo lees he, dan worden de paarden bij ons op stal en vele andere stallen echt verwaarloosdik weet 1 ding wel , als ik mijn paardje onbeperkt ga voeren dan eet ze zichzelf kapot.
Pas geleden was ik trouwens op een zeer kleinschalige stal waar onbeperkt hooi werd gevoerd uit slowfeeders, sorry maar ik vind obesitas bij paarden (in dat geval) net zo goed not done
Starbreeze schreef:Jannepaulie, dat is toch appels met peren vergelijken, in de natuur krijgen ze geen voedingsrijk voordroog voorgeschoteld. Ik snap het principe wel hoor, dat het paard erop gebouwd is dat het constant wat kan knabbelen. Maar onbeperkt aan ieden van het voordroog dat ze bij ons krijgen? Dan wordt hij echt te dik.