FriesWytske schreef:Wat een aannames hier weer. Kan wel lezen dat dat bijna allemaal mensen met paarden zijn. Die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.
Hier zijn er geen hengsten meer welkom. En dat om de reden, omdat we hier met een omgeving te maken hebben. Waar de meeste mensen helemaal geen ervaring met paarden hebben. En dan ook zomaar het land ingaan. Terwijl er duidelijk gezegd wordt, dat niet te doen. En dan vooral mensen die er helemaal niks te zoeken hebben. Maar denken van paardje aaien.
Hebben hier 1 'shet'hengstje staan. En doordat de buren hun zoon zijn hengstige merrie er naast zet. Terwijl die haar normaal gewoon thuis heeft staan. Zonder er zelf te zorgen voor nog extra stroomdraadje, zodat ze niet bij elkaar kunnen komen snuffelen. Is die dus vorig jaar een keer door de draden heen gegaan. Waar wij goed stroom op hebben staan. En waar hij anders nooit doorheen gaat. Ook niet als we zelf met een merrie langs hem lopen. En wie kreeg er op de kop. Juist wij.
Plus de reden dat wij hier vooral merries hebben staan. Waar we zelf willen bepalen welke hengst we er evt. op willen zetten.
Ondanks dat hier gezegd wordt dat een hengst wel achter een paar draden blijft. Een hengst gaat er echt wel door, als hij wil en er geen of te weinig stroom op staat. Ook dat hebben we hier in de buurt regelmatig meegemaakt.
Merries zijn niet link als ze hengstig zijn. En al helemaal niet als je ze gewoon goed opvoed.
En kan je zeggen wij hebben hier altijd paarden gehad.
Dus omdat dit jouw redenatie is zijn andere waaronder ik maar mensen met paarden?
Wat maakt dat jou dan? Het ultieme paardenmens.
Dit is niet mijn eerste hengst en zeker niet de eerste hengst waar ik mee werk en heb nog nooit problemen gehad met het feit dat het hengsten zijn/waren. Tenminste niet met de dieren zelf, mensen er omheen is een ander verhaal.