Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:38

Nee je bent niet de enige die zich dat afvraagt!
Ik vraag me ook af wat ter wereld iemand beweegt zo te werk te gaan.
Ik Had de honden waarschijnlijk wel los gelaten en zelf met de vork er achteraan om hem onder schot te houden als hij zou vallen. :=
die beesten zijn dood eng en peilsnel en voel me kei veilig bij ze :p
Ik wil ook nog steeds komen posten, geen probleem.
Maar even zonder gekheid, ik kan me voorstellen dat je je dood schrikt.. Op je eigen terrein moet het vreselijk zijn om je niet veilig te voelen.
Ik hoop op een positieve afloop

donnar

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:48

Jeetje bah wat eng, je kan er ook gewoon zo weinig mee en dat lijkt mij echt kl*te! Heel veel sterkte en ook ik hoop op dat hij/zij snel gepakt wordt. :(:)

Mocht je nog aan pb's doen zou ik er ook graag eentje willen ontvangen, maar als je hoofd er niet meer naar staat hoeft het ook niet. Ik merk het vanzelf wel!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:49

Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar ik vind het wel geen slimme man.
Ik bedoel de meeste 'paardenbeulen' weten zich goed gedeisd te houden en weten precies wanneer ze kunnen toeslaan. Toen wij slachtoffer waren, god, je wilt niet weten wat wij allemaal aan maatregelen genomen hebben om de stallen te beveiligen. Tot zelfs wekenlang 's nachts bij de paarden slapen aan toe en toch telkens miste we hem. Telkens kwam de dader ongezien en ongehoord binnen en weer weg, een ravage achterlatend. En dan spreken we over een wei midden in de stad, met praktisch overal mensen.
Dit is achteraan een verlaten wei, ergens met een bos nabij, niet veel mensen dus. En toch laat die zich de tweede keer (?) al "vangen" (in de zin van, je hebt een persoon gezien).
Ik vind dat raar, alsof die juist geen plan heeft en maar doet wat in hem opkomt.

Heel veel sterkte TS! Niet twijfelen om de politie te bellen. Voor hetzelfde geld is het hem niet om de paarden te doen, maar zoekt die een weg om jouw huis binnen te breken. Niet om je bang te maken, maar echt niet denken 'he, ik voel me zo stom als ik om dit de politie moet bellen'. Je weet niet wat deze man precies van plan is en in dit geval kan je beter ellende zoveel mogelijk voorkomen, toch?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:49

Wat vreselijk dit wat zullen jullie geschrokken zijn!
Of is het iemand die gewoon in de stallen slaapt?
Ik denk degene zal nu niet meer terug komen?
Ik hoop het echt voor jullie.
Heel veel sterkte.
Hoop dat we straks bericht krijgen als jullie meer duidelijkheid hebben en de draad weer gerust op kunnen pakken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:53

Ik blijf het raar vinden, als het een paardenbeul is wat heeft die dan in huis te zoeken en als je echt iets van plan bent dan weet je toch dat snachts de minste kans is om gepakt te worden.
Dus waarom gaat ie dan als ts de paarden nog moet binnen zetten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:00

Ik heb ook het topic gevold.
En het enige wat ik uit kan brengen is vreemd.

Ik persoonlijk denk dat hij juist een plan heeft. Wie weet is het een zwerver die opgepakt wil worden.
En laat hij zich daarom pakken.

Stiekem wil ik ook heel graag pb, maar als je er niet aan toe komt dan is dat ook niet erg.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:06

Sylva: blijf aan de veilige kant in je eigen belang. Inderdaad gewoon 112 bellen, ze zijn daar ervaren genoeg om te beslissen wat op dat moment prioriteit heeft. Ze hebben vaak inderdaad meerdere agenten rondlopen ;) maar kennen ook veel wegen en paden waarlangs iemand weg kan en kunnen die vanaf een andere kant wellicht benaderen.

En ongeacht alle enthousiast meelevende en nieuwsgierige bokkers: hou het zo veel mogelijk privé. We horen het wel als het achter de rug is. Sterkte!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:07

Jeetje wat verschrikkelijk! Je voelt je echt niet veilig meer.
Ik snap alleen zijn bedoelingen niet, als die kwaad in de zin had dan had hij wel anders gehandeld denk ik en niet zo opvallend? In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat er snel duidelijkheid komt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:08

TS, heel veel sterkte! Wat een enge situatie.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:13

Gini schreef:
Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar ik vind het wel geen slimme man.
Ik bedoel de meeste 'paardenbeulen' weten zich goed gedeisd te houden en weten precies wanneer ze kunnen toeslaan. Toen wij slachtoffer waren, god, je wilt niet weten wat wij allemaal aan maatregelen genomen hebben om de stallen te beveiligen. Tot zelfs wekenlang 's nachts bij de paarden slapen aan toe en toch telkens miste we hem. Telkens kwam de dader ongezien en ongehoord binnen en weer weg, een ravage achterlatend. En dan spreken we over een wei midden in de stad, met praktisch overal mensen.
Dit is achteraan een verlaten wei, ergens met een bos nabij, niet veel mensen dus. En toch laat die zich de tweede keer (?) al "vangen" (in de zin van, je hebt een persoon gezien).
Ik vind dat raar, alsof die juist geen plan heeft en maar doet wat in hem opkomt.

Heel veel sterkte TS! Niet twijfelen om de politie te bellen. Voor hetzelfde geld is het hem niet om de paarden te doen, maar zoekt die een weg om jouw huis binnen te breken. Niet om je bang te maken, maar echt niet denken 'he, ik voel me zo stom als ik om dit de politie moet bellen'. Je weet niet wat deze man precies van plan is en in dit geval kan je beter ellende zoveel mogelijk voorkomen, toch?

Ik krijg een beetje het idee dat hij juist kickt op het angst in boezemen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:21

Brrr ik lees ook vanaf begin af aan al mee, maar krijg inderdaad ook steeds meer de kriebels.
Wat een engerd, heel veel sterkte. Hopelijk kun je snel een mooie eindupdate schrijven!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:23

Jeetje TS! Ik lees al vanaf het begin mee en hoopte eigenlijk dat hij niet meer terug kwam maar helaas. Wat erg dat die het lef heeft gehad om terug te komen, zoals velen zeggen 1 keer te veel bellen is beter dan te weinig.

Heel veel sterkte en kop op, ongelofelijk dapper vind ik je! Hopelijk word hij snel gepakt!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:28

Ik heb tot net alleen stil mee gelezen met je verhaal maar jeetje wat een nachtmerrie en wat een stress zal je hebben! Ik vind het super van de politie dat ze je zo serieus nemen dat je 112 moet bellen, dat moet voor jou ook een bevestiging zijn!

Wat hij daar ook doet, hij is zich waarschijnlijk kapot geschrokken dat jullie er ineens waren. Vooral een hond is voor insluipers heel angstaanjagend.

Ik hoop op een goede en snelle afwikkeling voor jullie. Ik zou niet kunnen slapen van de stress.

Weet niet of ik eroverheen heb gelezen, maar misschien is het een idee om er van die grote bouwlampen op te hangen?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:37

Heb eigenlijk van af het begin mee gelezen.
Dacht in het begin ach dat is vervelend als je het gebeurt.

Maar wat hé afgelopen nacht avond overkwam.
Meid dat had ook heel anders kunnen lopen.

Zou inderdaad het advies van anderen op volgen en om willen van de zaak niks posten.
Kan zijn dat door verspreiding het een niet meer wettige verklaring wordt.
Dan heb je in een rechtszaak geen poot om op te staan.

Wel natuurlijk blijven vertellen of hij al gepakt is Jha of nee!

Heel veel sterkte toe gewenst, en wanneer het achter de hand is kun je alles vertellen natuurlijk!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:53

Wie zegt dat het een paardenbeul is? Misschien is het gewoon een junk of een zwerver die op het terrein van TS een veilig onderkomen heeft gevonden?
Je weet het niet.. Ik hoop in elk geval dat het een zwerver oid is zonder kwade bedoelingen, maar hopelijk krijgt TS snel opheldering.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:58

Jeetje wat vervelend allemaal TS, ik lees al vanaf begin af aan mee, maar ik wilde je nu toch wel even sterkte wensen! hopen dat jullie hem snel pakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:59

Nou denk ik niet....ik denk dat het iemand is die de boel overkijkt om inderdaad in te kunnen gaan breken...laat je hond los met je mee lopen, als hij iets ziet gast hij er echt wel op af! Het is jouw terrein, heeft niemand iets te zoeken...

Wij hebben bouwlampen en als ik de paarden binnen doe in het donker gaan de lampen aan, misschien een idee...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:59

Als ik wist welke kant hij erin kwam had ik een valkuil gegraven.
Laat hem daar maar lekker zitten tot de politie komt.
Wat een rare mensen heb je toch op de wereld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:02

Zo lang ik niet weet wat die van plan is en die dus gemakkelijk een koevoet of een mes mee kan hebben, zou ik mijn hond er nooit rechtstreeks op af sturen.
Eigenlijk, hij heeft een zaklamp, dat zou al genoeg zijn om de hond eens flink....ach je weet wat ik bedoel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:10

vrouwke schreef:
Als ik wist welke kant hij erin kwam had ik een valkuil gegraven.
Laat hem daar maar lekker zitten tot de politie komt.
Wat een rare mensen heb je toch op de wereld.

_O_ :')

Ik zie het je zo doen!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:11

Hoop dat jullie snel van deze onzekerheid en angst afzijn!!!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:12

Jeetje Ts ik hoop gauw op goed nieuws.

heel veel sterkte! en denk om je eigen veiligheid dat is het aller belangrijkst

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:15

Getver zeg, wat een eng gebeuren steeds!

Het klinkt alsof er een zwerver/junk een goed plekje heeft gevonden bij jullie. Misschien zijn het er wel 2, dan voelen ze zich vaak ook wat dapperder en durven meer.
Een paardenjatter is echt wel slimmer en iemand die jullie kwaad zou willen doen denk ik ook. Dan laten ze geen zak liggen, jutten paarden op, gaan met zaklantaarns schijnen etc.

Hier waren een tijdje terug een klein groepje Roemenen die nogal voor wat overlast zorgden. Ze kwamen 's nachts ook in tuinen van mensen en sliepen in schuren/tuinhuisjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:19

Best wel triest dat zij dat zo moeten doen, ze mogen komen en denken dat het nieuwe leven voor het opscheppen ligt....

Maar niet fijn als je dat constateert, als er een slechte tussen zit, heb je wel een probleem en inderdaad misschien slaapt hij wel in de schuilstal.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:22

Nmr 2, als ik een zwerver zou zijn, dan had ik me niet veilig gevoeld sls ik 2x al was betrapt! En de dieren, zullen die echt zo overstuur raken van een zwerver? Als er bij mijn verzorgpaard een vreemde bij de wei staat gaat ie niet als een gek rennen!

Iemand die erop kickt of kwaad in het zin heeft wordt voor mij steeds zekerder..

Maar bah, TS! Ik had geen idee wat ik zou doen.. En slapen zou ik niet kunnen denk..

Pas wel op met messen/vorken etc. Mensen in het nauw kunnen rare dingen doen! Zowel jij als hij! (adrenaline neemt t lichaam toch over?!)

Kop op! En mocht er weer zoiets gebeuren, gewoon 112 bellen! Die gek moet gepakt worden!

Pas inderdaad ook op met verschillende informatie.. Bokt, facebook, twitter etc! Misschien leest ie wel mee ergens..
En gooi ook niets meer op facebook/twitter: 'nu op verjaardag' enzo..

Succes TS!
Elke keer als ik je berichten lees: kippenvel :(

We hopen dat je snel een bericht stuurt met de magische woorden: 'hij is gepakt!!!'