ohjajoh6 schreef:Nou, daar heb ik nou werkelijk waar nog nooit van gehoord...
Ik ook niet, het staat gewoon allemaal bij de pensionreglementen op de website.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Colway schreef:Dat zou een flinke paardenstal zijn dan
Waarom altijd vergelijkingen treffen met honden, cavia's, slachtkoeien, whatever?
We hebben het nu over paarden, onze paarden. Door te wijzen naar een ander verzacht je het leed van je eigen knol niet hoor. Wijzen naar een ander of een ander diersoort is gewoon een manier om recht te kletsen wat krom is.
(overigens reageer ik op deze quote, maar bedoel het uiteraard in het algemeen he)
Omdat het aangeeft dat het gewoon heel normaal is (blijkt) om een dier te houden zonder aan zijn behoeftes te voldoen. Dat is onder andere een hele belangrijke reden waarom er nog zoveel paarden enkel op stal staan: ondanks dat er velen zijn die het niet normaal vinden, zijn er zooooovelen die het wel normaal vinden een dier (in dit geval paard) niet in zijn basisbehoeftes te voldoen. Waardoor anderen dus weer niet door (willen) hebben dat ze niet goed bezig zijn met hun paard.
Lijkt mij zéker wel toe doen dus.
De vergelijkingen waar jij het over hebt in het laatste stukje, vind ik nergens op slaan inderdaad. Je geeft er alleen maar mee aan dat ook die dieren slecht gehouden worden.
Overigens ben ik stiekem toch altijd benieuwd of 24/7 buiten strijders omdat het zo'n behoefte is voor het paard, wel een hond oid in zijn uppie houdenZijn er zat en dat is gewoon héél erg sneu.
kimmie261 schreef:toen wij hier in dld kwamen wonen hadden we geen stallen,dus de paarden moesten 24/7 buiten staan,nu waren ze overdags gewend buiten te staan,maar snachts naar binnen...dat heeft wel even geduurd voor ze door hadden dat ze echt niet naar binnen gehaald werden,1 paard heeft de hele periode door langs het draad gerend omdat ze echt niet buiten wil staan...
afijn eindelijk hebben we toen in september de boel om laten gooien en stallen gemaakt en de merrie die zo graag naar binnen wilde naar binnen gehaald snachts met mijn ruin die weer gek werd zonder haar...
uiteindelijk kon ik zo ongeveer elke ochtend de rest van de paarden ook binnen wegplukken want ze gingen gewoon door de draden heen naar binnen,en ja,ze werden elke dag flink bijgevoerd op de wei,dus voor het eten moesten ze vooral op de wei zelf zijn..
ik zeg het,ik ben iemand die zich in een groot grijs gebied bevind,maar ik ken zoveel paarden die zich prima voelen als ze op stal staan...
ik vind ook dat als je ze 24/7 buiten houdt dat er minstens een schuilstal moet zijn,waar ze tenminste droog kunnen liggen...
maar of het geluk van een paard afhangt dat deze in de wind en regen buiten moet staan ?? dat vraag ik me dan wel weer af...
Gimme_Spurs schreef:Wat dachten jullie van stalbenen? Ik heb kleefkruid moeten bijvoeren vorige winter omdat knollie anders met dikke benen stond... Zag het vandaag weer (ze mochten niet op land omdat er gif gesproeid werd), dus misschien maar weer een emmertje gaan bestellen
ruitje schreef:Grote manege in Zoetermeer heeft ook bijna niks en staat ook altijd vol, ik denk dat je als je begint met lessen op die manege leert dat het zo normaal is en daar dus ook met je eigen paard blijft staan.