esmee_2001 schreef:Hoi, ik krijg binnenkort weer een paard en ben nu een beetje aan het rondkijken voor een stal, ik heb 2/3 geschikte stallen gevonden
1ste optie:
--Over deze stal is weinig bekend want de eigenaar heeft deze week een hartaanval gehad.
+Veel buiten
+Fijne bak
+Degelijke uitrijmogelijkheden + familie in de buurt
- niet duidelijk of er andere paarden staan
- wei is in de winter best modderig
prijs etc is niet bekend.
45 min fietsen, 18 min met auto.
2de optie:
+24/7 buiten in de zomer
+/- In de winter overdag buiten op beton (minpunt omdat de hoeven sneller slijten en ze geen ruimte hebben om te rennen of te liggen.)
+ In de winter ook onbeperkt ruwvoer
+/- Rijbak die soms goed is en soms bagger ( 50 meter verderop is er een vereniging waar er 3 bakken zijn, lessen en wedstrijden gehouden worden, kosten hiervan weet ik niet maar wel meer dan 25 per maand.)
+ Stapmolen
+ Longeerbak
+ Mijn verzorgpaarden staan daar, dus ik ken iedereen al en kan het goed met ze vinden
In de zomer 100 all incl en in de winter 150 all incl ( bij paard vanaf 160 komt er 25 euro bij)
15 min met de fiets (10 vanaf mijn school) en 8 min met de auto
- Wat mij tegenhoud om daar te gaan staan is; onduidelijke voertijden, rommelig/gevaarlijk, op beton staan, geen uitrijmogelijkheden en alleen merrie's toegestaan.
3de optie
++ zomer zelf bepalen hoeveel buiten (dit vind ik erg fijn)
+/-winter max 6-7 uur buiten (of ik zoek wei in de buurt)
+ 3x ruwvoer, 2x biks
+ 24 x 100 all- wheater buitenbak ( helft van de bak is springparcours)
+ 20 x 40 binnenbak (die vrij rustig is)
+ stapmolen
+ overdekte longeerbak
+wasplaats met warm en koud water
+ grote kantine + wc
+ ruime stallen met tralies zodat de paarden contact kunnen maken
- worden ook manege lessen gegeven
215 euro per maand
10 min met auto en 30 min met fiets.
Wat zouden jullie doen?
Nou, das toch alweer een makkelijke hoor
Met grote voorsprong stal 3!! Die manegelessen kun je best omzeilen lijkt me, en geven ook wel wat leven en reuring in de tent vind ik. De prijs is goed, de omstandigheden goed en het is lekker dichtbij.