Nikass schreef:Ik ben ook voor veel naar buiten, maar ik heb een Arabier die zeer slecht tegen regen kan en die laag in rang is en regelmatig uit een kudde is getrapt, en vind dan maar eens een stal met wel veel buiten, met schuilmogelijkheid en in kudde verband, maar dan wel met een stabiele kudde die haar niet wegtrapt. En zelfs dan raakt mijn paard oververmoeid door het steeds uit de weg gaan van de andere paarden en alleen op de kale afgegeten stukken land mogen grazen. Het is niet zo dat ik ten koste van mijn paard luxe wil, zeker niet, dat is zo snel geoordeeld.
Wat veel gelijkenis met mijn merrie...
Heel laag in rang en bang voor bijna alle paarden die op haar af komen, staat de hele dag dag strak en durft nauwelijks te eten in een groep...
Gevoelig op de rug, snel stijf, dus bij koud en nat weer een dekentje op...
Ik heb nu een stal gevonden waar ze in de winter allemaal apart in de paddock staan de hele dag, wel naast elkaar, en in de zomer gaan ze in een groep overdags de wei op.
Mijn merrie staat nu de ochtend met hooi in de paddock en 's middags gaat ze de de wei op naast de koppel (die worden elke week gewisseld van de ene wei naar de andere) en dan staat zij altijd op de wei waar de koppel vanaf is gekomen, het gras groeit toch wel aan als zij er maar alleen op staat.
Zo staat ze toch voor haar gevoel bij de rest, maar er kan haar niks gebeuren, het is veilig en daardoor is ze rustig en durft ze ook te eten.
Echt heel fijn!