Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Waarom gooi je dit eigenlijk op internet TS?
Waarom praten jullie het niet gewoon uit, ik bedoel je ziet elkaar toch? Dit lijkt me de zaken geen goed doen.
Mindim schreef:Gini schreef:Is de vader van TS een pensionhouder? Of gewoon een particulier die een stuk grond verhuurt?
De shet staat op een stuk afgerasterde weide waar de paarden van TS zelf ook op stonden en krijgt daarvoor betaald, dat is imo een pensionhouder. Dieren worden ook van hooi voorzien.
Giolli schreef:Mindim, Lees mijn berichten even door. Er zaten geen gaten in het gaas, en de omheining was in orde.
Je geeft zelf aan dat jou shetten door 5 laags draad heen gaan. Waarom zou onze omheining dan niet deugen?
Maargoed. Of het nou de fout is van pension houder of eigenaresse, daar gaat niemand het ooit mee eens worden. Daarom gaan mijn ouders zelf een conclusie trekken...
Gini schreef:Dit is niet zo. Een pensionstal is een commercieel bedrijf dat ook zo ingeschreven dient te staan en aan verschillende vergunningen moet voldoen (emissierechten, mestdecreten,...).
Hier is eerder de huurwet van tel. Ik huurde ook een wei van een bedrijf, dat maakt dat bedrijf geen pensionhouder.
Giolli schreef:Mindim schreef:Waarom gooi je dit eigenlijk op internet TS?
Waarom praten jullie het niet gewoon uit, ik bedoel je ziet elkaar toch? Dit lijkt me de zaken geen goed doen.
Dat lijkt me toch duidelijk als je mijn OP leest? Ik zoek tips en adviezen en ik kom er samen met de eigenaresse niet uit. Wil je ook wel even een pb sturen..
Emmaa_ schreef:Ach Shetlanders... Die van ons breekt ook constant uit. Is er een speciale rede waarom hij uitbreekt, een speciaal vriendje waar hij naartoe wilt? Die van ons gaat namelijk weg als haar vriendinnetje weggehaald wordt, dan gaat hij zoekenMisschien is het verveling, wat meer afleiding? Bij ons liggen er ook een hele hoop balkjes/ballen etc in de bak, daar houdt hij zich ook minimaal een uur mee bezig als hij echt verveeld is.
Giolli schreef:Gini schreef:Is de vader van TS een pensionhouder? Of gewoon een particulier die een stuk grond verhuurt?
Het is gewoon een vriendendienst. Niet meer en niet minder. Als wij van te voren hadden geweten dat we een bunker moesten bouwen om pony in de wei te houden waren we er nooit mee in zee gegaan.
Lizzzzz schreef:Had mijn shet regelmatig aan een nekband en dan aan de ketting.. Hoop dat het helpt..
Mindim schreef:Gini schreef:Dit is niet zo. Een pensionstal is een commercieel bedrijf dat ook zo ingeschreven dient te staan en aan verschillende vergunningen moet voldoen (emissierechten, mestdecreten,...).
Hier is eerder de huurwet van tel. Ik huurde ook een wei van een bedrijf, dat maakt dat bedrijf geen pensionhouder.
Ik sta bij particulieren, welke ik betaal voor hun diensten en gebruik van hun terrein. Als jij een pensionstal hebt, hoef je tot 7 paarden helemaal geen vergunning aan te vragen. Zij geven de inkomsten ook keurig op bij de belasting.