M_D_H schreef:heb jij wel eens naar buiten gekeken in de winter?
Jep, iedere dag.
M_D_H schreef:of heb je dit topic wel eens gelezen.
Iedere bladzijde.
M_D_H schreef:mensen lopen achter ze zijn nog steeds van mening dat een paard op stal hoort en anders dan kan hun paard niet naar buiten door dat de stal hem verbied.
maar anders gezegd, aan jou antwoord te lezen heb ik het idee dat jij denkt dat mensen hun paarden niet naar buiten WILLEN doen... maar dat is niet altijd zo![]()
vaak KAN een paard gewoon niet naar buiten omdat de stal of niet voldoende grond heeft of de stal in de winter periode de paarden niet naar buiten wilt hebben...
Dat weet ik, en ik vind het absurd. Waarom een stal beginnen als je niet voldoene grond hebt? En waarom als pensionklant daar mee akkoord gaan? Blijkbaar bieden pensionstallen dit aan omdat de pensionklanten het geen probleem vinden. Anders zouden dit soort stallen niet bestaan.
M_D_H schreef:en als ik eens rond kijk... zijn dat toch nog steeds de meeste stallen...
dus nogmaals de vraag...
wie zegt dat mijn paard het beter krijgt bij een ander?
afgezien van de voor de hand liggende dingen wil ik de gok niet wagen.
ik maak liever zelf zijn leven zuur als dat ik een ander zijn leven zuur laat maken.
om het maar even grof te zeggen...
Wie zegt dat je paard het niet beter krijgt. Ze zijn echt wel te vinden, die baasje (of baasjes op een pensionstal) waarbij o.a. voldoende weidegang wel bestaat. Ik kan me voorstellen dat je niet een aanbod hebt van 10 stallen, maar roepen dat het nou eenmaal zo is, is de gemakkelijke weg kiezen.
En wat ik dus de hele tijd al zeg...waarom vinden we dit dan ok? omdat het nou eenmaal zo is? Ik vraag het me gewoon af, waarom vindt een groot deel van de paardenbezitters dit prima? Ik snap het gewoon niet.