Staan jullie paarden nog op het land?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Staan ze bij jullie nog op het land?

Ja, dag en nacht
275 (40%)
Ja, overdag
264 (39%)
Ja, enkele uren
74 (10%)
Nee
60 (8%)

Totaal aantal stemmen: 673

Serendip90

Re: Staan jullie paarden nog op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:32

Ben ik nu de enige die denkt dat de poll-uitslag een vertekend beeld geeft? :P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:49

Ik heb toen gestemd op dag en nacht buiten maar inmiddels staat hij binnen dus klopt dat niet meer. :P

Hij komt nu wel buiten in de paddock en zorg er verder voor dat hij veel ruwvoer tot zijn beschikking heeft.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:49

Nee ik denk in de afgelopen 5 weken dat er veel veranderd is qua situaties op stal.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:52

Wat ik zo "raar" vindt... Is dat je hier (randstad) zomer vaak 24/7 wei en dan winter weer 24/7 op stal.. Terwijl je in de omgeving van Eindhoven juist veel ziet --> elke dag op de wei (uren afhankelijk van de stal) maar wel 's nachts bij bijna alle stallen weer op stal...

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:52

Mijn paardje wel hoor!
Maar hij word binnenkort geschoren en dan moet hij allemaal dekens enzo.
Ik weet niet wanneer hij naar stal gaat. #ilove /3 /3

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:05

Mijn paarden staan nu alleen nog op t land als t droog weer is en t land goed is. T land bij ons word nogal snel een modder poel als t geregend heeft.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:28

Helaas staan ze hier ook al weer een paar weken binnen. Het land is bijna een rivier geworden, de strepen van de paarden staan er in.
Jammer hoor.. vorig jaar stonden ze tot half november op de wei!! Wat een heerlijkheid toen. Nu weer een paar uur per dag in de paddock, maar dat vinden ze toch een stuk minder leuk (begrijpelijk!)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:47

Bij ons stond onze kudde overdag nog op het land. De andere twee kuddes stonden al binnen.
Helaas is mijn paard gister in de sloot belandt en is het gedaan met de pret. Nu staan ze overdag in de paddock en 's nachts op stal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:11

Hier staan ze bij droog weer gewoon dag en nacht buiten. Ze kunnen wel naar binnen of overdekt staan, wat ze maar willen.
Als het heel nat is, gaan ze 's nachts naar binnen, waar uiteraard onbeperkt ruwvoer is.
Zo is het bij ons de hele winter en ik zou het echt niet anders meer willen, paardjes ook niet, denk ik zo maar :D .
Nu is er nog genoeg gras (zijn 1 november deze wei op gegaan), maar over een dag of 10 zal er ook overdag onbeperkt ruwvoer (op de wei) worden aangeboden.

*als kanttekening: onze paarden staan aan huis en we hebben veel weiland, anders zou dit ook niet mogelijk zijn*

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:15

De paarden staan hier nog lekker dag en nacht buiten. Twee paardjes (mijn wedstrijdpaardjes) gaan 's nachts wel naar binnen. Bij extreem weer kunnen ze allemaal naar binnen. We hebben een verharde plek om te voeren, en gehele weiland is rondom begroeid met struiken en bomen waar ze de beschutting vandaan moeten halen. We zijn aan het sparen voor een mooie schuilstal. ;)

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:17

Die van mij gaat 's morgens rond half 9 naar buiten en wordt rond 6 uur weer naar binnen gehaald.
Ongeacht het weer! Bij hele strenge vorst zetten we een klein stukje land af zodat ze niet het hele land kapot lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:19

die van mij gaan om een uur of 9 naar buiten en om een uur of 5 weer naar binnen.
Soms wat eerder,ligt aan het weer.
Ze staan vandaag met een gevoerde deken op,het is hier koud :brr:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:57

ik heb ze juist zonder hun regendeken in het zonnetje op het land :P
De helft van het land ligt water op (en op vrijwel het hele pad er naar toe) en de andere helft is redelijk droog. Het is echt elke dag kijken of het nog en paar uurtjes kan. Ik heb nog een droger stukje, maar daar staat het gras heel hoog, dus dat ben ik nu aan het voormaaien zodat ze niet alles plat lopen en het weiland een bende wordt. Het gras kunnen ze dan mooi in de paddock opeten in de uren dat ze niet op de wei lopen.

Ze lopen nu nog op het natte stuk omdat dat gras ook op moet en als het nog natter wordt, dat niet meer lukt.
GElukkig houden ze zich rustig. Zouden ze elke keer een aantal rondje gaan rennen met zijn allen, dan had het niet meer gekund.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:00

Ik heb mijn eigen pensionstal. De paarden worden om 8 uur in de ochtend naar buiten gezet op het land en tegen etenstijd gaan ze eraf en naar binnen. Mocht het land zo slecht zijn heb ik nog 4 stenen ruime paddocks.

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:18

De mijne is van de week naar binnen gegaan en komt niet meer buiten, de wei is een grote gladde klei bende! Hij staat nu wel van sochtends 10 tot savonds 10 met zijn maatjes in de binnenbak.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:19

Ja mijn pony staat overdag nog buiten

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:22

Hier gaan ze het hele jaar door naar buiten en 's nachts op stal.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:52

Hier staan ze het gehele jaar door buiten, ze hebben altijd een schuilstal.
Wel zal het niet lang meer duren eer al het gras op is en dan staan ze enkel nog bij de schuilstal op een stukje afgezet land. (ongeveer 800m²).
Maar voorlopig hebben we nog voor een week of 2 gras (ze staan op het gras van begin april tot ongeveer midden november, vind ik redelijk lang om maar een halve hectare te hebben voor 2 fjorden en een welsh A pony), daarna mogen ze de hooivoorraad beginnen opeten.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:40

Die van mij staat overdag buiten en 's nachts op stal.