Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:35

Kiki waar slaat jou reactie op wat praat jij
Een minder waardigheids complex bij mensen aan
Alsof jij alles mag zegen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:38

zosja24 schreef:
Kiki waar slaat jou reactie op wat praat jij
Een minder waardigheids complex bij mensen aan
Alsof jij alles mag zegen

Ben het wel met Kiki eens, het duurt een paar minuten voor ik jou bericht elke keer ontcijfert heb.
Sjee meid, wat zijn jou berichtjes moeilijk te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:38

Hoewel ik het niet eens ben met Kiki haar uitlating vraag ik me wel oprecht af of je op je opleiding ook op deze manier schrijft. Het is in elk geval niet HBO/WO-waardig.

Verder geen waardeoordeel, enkel een constatering.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:45

Om weer even ontopic te gaan: ik denk dat je de stadium van het nette al wel voorbij bent TS.
Aangetekende brief naar L toe dat ze tot 1 oktober de tijd heeft om je complete omheining eruit te halen en naar jou te transporteren, met de specificatie van wat het is en de aantallen. Is het er niet voor 1 oktober dan kom je ze er op *datum* uithalen en bereken je je uurloon en transportkosten extra door naar L. En daarnaast zet je er dan het hele gebeuren van afspraken in en meld je erbij dat je jezelf niet meer aansprakelijk acht voor eventueel loslopende paarden omdat ze nu echt tijd genoeg hebben gehad.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:51

Tot 1 oktober vind ik een eerlijkkere kwestie.
Op dit Moment maar ik weet niet hoe alles verder gaat dus L en gohya.
Mogen verder gaan ik hoor wel waarneer ik ng ben vandaag zit ik van 9 tot 5 uur op school.
Mijn opleiding is een vavo opleiding opleiding voor volwassenen.
Ik hoop dat alles een beetje opgelost is als ik terug ben en anders hoor ik het wel.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:53

zosja24 schreef:
ik heb nooit een mail gehad de huurder ook niet ja

zosja24 schreef:
ik heb de nieuwe huurder gesproken..
zo gauw het niet zo stormd halen we alles eruit het restand maar gohya ik vind het raar dat paul dat tegen jou zegt want linda heeft hem voor jou mail gebelt en hij zegt het tegenovergestelde maar dan over jou dus dat klopt niet

Gevalletje liegen en tegen spreken, je maakt jezelf niet geloofwaardig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:55

Urielle schreef:
Om weer even ontopic te gaan: ik denk dat je de stadium van het nette al wel voorbij bent TS.
Aangetekende brief naar L toe dat ze tot 1 oktober de tijd heeft om je complete omheining eruit te halen en naar jou te transporteren, met de specificatie van wat het is en de aantallen. Is het er niet voor 1 oktober dan kom je ze er op *datum* uithalen en bereken je je uurloon en transportkosten extra door naar L. En daarnaast zet je er dan het hele gebeuren van afspraken in en meld je erbij dat je jezelf niet meer aansprakelijk acht voor eventueel loslopende paarden omdat ze nu echt tijd genoeg hebben gehad.

Zo zou ik het ook aanpakken, mss dat ze dan wel aanstalten maken.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:13

Nou ik hoor wel of en vandaag een oplossing word gevonden
Ben dus zo goed als uit het topic lijkt mij het verstandigste
Want het werkt zo toch niet
Ik hoor wel hoe de gang van zaken is

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:51

gr_roos schreef:
zosja24 schreef:
ik heb nooit een mail gehad de huurder ook niet ja

zosja24 schreef:
ik heb de nieuwe huurder gesproken..
zo gauw het niet zo stormd halen we alles eruit het restand maar gohya ik vind het raar dat paul dat tegen jou zegt want linda heeft hem voor jou mail gebelt en hij zegt het tegenovergestelde maar dan over jou dus dat klopt niet

Gevalletje liegen en tegen spreken, je maakt jezelf niet geloofwaardig.

Klopt niet helemaal gohya had de eigenaar gemaild over de zaak.
En Linda zou de eigenaar gebeld hebben voor dat gohya een mail verstuurd had na de eigenaar.
Althans zo begrijp ik het.

Maar volgens mij heeft Linda nu wel tijd zat gehad om van weiland omheining te wisselen.
Als ze het echt gewild had en uit fatsoen had dat makkelijk gebeurd kunnen wezen.
Van het begin af aan zo'n beetje heeft ze het geweten, geen actie ondernomen.
Afspraken niet na gekomen, kan me voorstellen dat gohya daar nu gewoon zat van is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:55

Linda is toch de huurder? Dus dan spreekt ze zichzelf wel tegen.

Ze zegt eerst dat ze allebei geen mail hebben gehad en vervolgens zegt ze dat Linda contact heeft gehad met de eigenaar voor ze een mail kreeg.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:05

gr_roos schreef:
Linda is toch de huurder? Dus dan spreekt ze zichzelf wel tegen.

Ze zegt eerst dat ze allebei geen mail hebben gehad en vervolgens zegt ze dat Linda contact heeft gehad met de eigenaar voor ze een mail kreeg.

Nee de eigenaar heeft die mail gehad, die had gohya gestuurd.
"voor dat de eigenaar de mail heeft gehad van gohya, heeft Linda hem gebelt"
Want ging er over dat gohya de eigenaar op de hoogte had gesteld via de mail.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 09:16

L heeft van mij een hele poos terug al een mail gehad w.b.t. de omheining.
Ze nam hem niet over en ik zou toen in dat weekend alles komen ophalen.Nou ik kon nix ophalen want mijn complete omheining was in gebruik,incl. het koord.Ik heb ze toen extra tijd gegeven,2 weken later gevraagt of alles eruit was en klaar lag.Ja alles lag klaar,maar niet langs de weg,maar in het midden v.d. wei.
Prima,afspraak gemaakt om het op te halen.De dag dat de afspraak stond en wij er waren met aanhanger,was er niemand.L gebelt,tja ze kon niet komen,ze was ziek.Niet dat ze mij even belde of smste dat ze ziek was,nee ze liet me gewoon voor nix komen.
De 2de afspraak,ja nu lag echt alles klaar,en zelfs al langs de weg.
Aanhanger weer geleent,we zouden er rond half 3 zijn.Nee zei Zosja,dan zit ik nog op school,kom maar na half 5.Uh nee dan kan ik niet,dus toen we daar waren om half 3,niemand te zien en geen spullen die klaar lagen langs de weg.
Nu zou ik dan gister alvast het koord en de isolatoren kunnen ophalen.Koord lag voor oud vuil onder het afval langs de weg,kreeg het echt niet los.Isolatoren zaten nog gewoon in alle palen in de wei.
L heeft wel degelijk mail en sms gehad van mij,ook tel.contanct gehad.
De eigenaar zei ook dat ik huur moet vragen voor het gebruik v.d. omheining.Sorry,maar daar geloof ik dus echt niet in,dat ze mij huur betaald.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:18

Het zal vast van beide kanten niet helemaal lekker zijn gegaan. Maar wij hier op bokt kennen de situatie niet dus het lijkt me beter als jullie al die tijd dat jullie hier in het topic besteden gaan besteden aan het prive oplossen van dit prive probleem.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:22

jee wat een gezeik zeg. dat l een noodoplossing nodig had voor haar paarden ala, kan ik best begrijpen. die heeft ze ook gehad mocht een maand eerder het land op al dan niet met toestemming of mede weten van g. dat het land eerst opgeruimd moet worden, als dat zo, ok kost ook even tijd. maar kom op, 250 euro, waar gaat het over. nee ik heb het ook niet in mijn portomonix zitten en moet ook opletten wat ik uit geef maar 250 euro is heus wel ergens te lenen om het dan desnoods in een paar x terug te betalen. dat moet in een maand heus wel lukken om te geregelen. en overnemen zal goedkoper zijn dan nieuw plaatsen. 250 euro is ook weer niet zo'n hoog bedrag. desnoods verkoop je iets zodat je het geld hebt. heb ik helaas ook een paar keer moeten doen. het zij zo. neem je verandwoordelijkheid.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:27

als 250€ al zo'n groot probleem is lijkt het me wijs als beide dames hun paarden verkopen
als je geen cent te makke hebt moet je geen paarden houden
wil er niet aan denken dat één van de dieren gewond raakt, geld voor een DA is er niet

wat ik verder niet begrijp is waarom de eigenaar de omheining niet overkoopt
zo kan hij steeds de wei verhuren zonder gezeur
stopt een huurder met huren kan hij de boel controleren en als er wat stuk is kan hij dat aftrekken van de borg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 09:30

Dat L plotsklaps moest vertrekken bij haar andere stalling,zal heus niet zonder reden zijn geweest.
Ze had dit echt wel zien aankomen.Maar dit was een makkelijke oplossing,gewoon in het weiland zetten,waar al een omheining om heen staat.
Maar zodra ik mensen bij elkaar heb,sms ik L dat we op die dag en die tijd daar zullen zijn om alles eruit te halen.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:34

gelijk heb je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 09:52

Ik zat te denken,als ik nou aanbied dat ze gratis de omheining mogen 'huren' tot 1 okt.
Maar dat hun dan alles moeten brengen in ruil voor het gebruik?
Is dat geen goede en eerlijke optie dan?
Want het zit me niet lekker dat die paarden daar straks achter een halve omheining staan.
Stel dat ze uitbreken,dan is het gevaarlijk voor het verkeer,dat daar ook best hard rijd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:55

Ik lees nu ook al een tijdje mee en krijg al meer en meer een Jerry Springer gevoel...

Er is hier al zo vaak gezegd dat gohya haar spullen op kan halen maar dat uit fatsoen en gevoel voor dieren nog niet gedaan heeft.
Dit is een hele simpele kwestie die enorm uit zijn verband word getrokken door oa zosja24 die er eigenlijk helemaal niets mee te maken heeft.
De poging die zosja24 onderneemt om het op te lossen slaan de plank finaal mis, dat is niet aan haar om het op te lossen.

Gohya als ik in jou schoenen had gestaan (en dit staat los van de actie die je misschien al had ondernomen) stel een ultimatum, ga naar het juridisch loket en stel die alvast op de hoogte en vraag naar welke acties je verder kunt en mag ondernemen.
Met in gedachten van huur vragen, schade kosten aan jou omheining, datum aflevering etc etc
Hiermee sta je gewoon erg sterk in je schoenen.
Met een aantal bokkers jou omheining er uit trekken is een idee en eigenlijk jou volste recht, maar ik bedenk me dat het je niet zal sieren.
Doe dit evt op de datum van het schriftelijk vast gestelde ultimatum.

Zosja24 als er rode en of groene lijntjes onder jou tekst/woorden verschijnen dan betekent het dat er een fout in jou tekst staat.
Ik raad je ten zeerste aan hier wat mee te doen wand zelfs ik heb moeite met het lezen van jou teksten.
Ga met je muis op het woord staan rechter muis knop en je krijgt een aantal spelling opties te zien.
Heb je dit gedaan lees je tekst nog eens na.

Voorbeeld :
In de vet gedrukte stukken staan grammatica fouten en de schrijf fouten staan schuin.
Dit maakt jou teksten zeer onleesbaar.
zosja24 schreef:
Tot 1 oktober vind ik een eerlijkkere kwestie.
Op dit Moment maar ik weet niet hoe alles verder gaat dus L en gohya.
Mogen verder gaan ik hoor wel waarneer ik [b]ng ben vandaag zit ik van 9 tot 5 uur op school.[/b]
Mijn opleiding is een vavo opleiding opleiding voor volwassenen.
Ik hoop dat alles een beetje opgelost is als ik terug ben en anders hoor ik het wel.

En ja ik weet hoe vervelend het is dat mensen je er op wijzen, ik ben zelf woord blind en zie mijn eigen fouten ook langer niet altijd.
Maar als je er een beetje moeite voor neemt word het snel al een stuk beter en word je beter begrepen.
Sins ik er echt moeite voor doe heb ik zelden hier nog opmerkingen over, opmerkingen die ik krijg zie ik als opbouwende kritiek.
En geloof me het gaat langzaam aan steeds meer en meer vanzelf, zonder dat ik het 10 keer na lees.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:56

Wat een situatie zeg. Ts, jij hebt met niemand anders te maken dan met deze L. en niet met Zosja. Als Zosja bang is dat haar paarden op de weg komen te staan wanneer de omheining verwijdert wordt, dan kaart ze dit maar aan bij L. Verder zijn het haar zaken niet, ze staat er twee weken en weet niet van de afspraken tussen Ts en L. De omheining verhuren zou ik nooit doen. Met deze vrouw kun je kennelijk geen afspraken maken, niet mee in zee gaan dus. En ik zou al helemaal niets meer aanbieden ter tegemoetkoming.

Ik zou inderdaad mensen verzamelen, een datum sms-en naar L. en de boel eruit halen. Ik vind het erg onbeschoft om zo te teren op de spullen van iemand anders, zou me kapot schamen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:13

Wat een oeverloos gezeik zeg :n

Tot nu toe is het helemaal verkeerd gegaan. G wil niks meer met L te maken hebben, maar wel met Z?

REGEL het dan ook met Z!~

Zosja heeft nu al tig keer gevraagd wanneer je kan Gohya, ga er dan gewoon op in en spreek wat met haar af, zodat jullie samen die zooi er uit kunnen halen. Dan heb jij niks meer met L te maken, heb jij hulp van Zosja en kun je de paarden onder haar beheer achterlaten zodat je je geen zorgen hoeft te maken over wat er verder mee gebeurt als er nog maar een paar palen staan, en Zosja hoeft niet bang te zijn dat haar paarden ineens achter een schamel draadje staan.

Ik vind het vooral ook bizar dat die 250 euro niet gewoon betaald wordt, wat een getob jongens. Er staat en afrastering, die is voor 250 euro over te nemen maar liever wordt er voor gekozen om dit er allemaal uit te halen en er weer allemaal nieuw spul in te zetten....dat vast niet nieuwer zal zijn dan wat er staat, gezien de 250 euro al teveel is.....Ik vraag me dan wel af of L om werk verlegen zit ofzo, eruit, erin....laat lekker staan wat er al staat, scheelt iedereen een hoop gedoe en gezeik.

Maar dat is al te laat helaas.

Dus hop Gohya, vergeet even wat er allemaal gebeurd is en regel het nu verder met Zosja, dat lijkt me de beste optie die je hebt dus grijp hem aan voordat Zosja er ook geen zin meer in heeft en bedenkt dat je het maar met L of de weide-eigenaar op moet lossen, want dan ben je nog verder van huis :=

Echt een rotklus trouwens, palen eruit halen...het lijken ook wel van die dunne iets vergroende bouwmarkt-paaltjes, als die het zijn: die rotten inderdaad snel weg en breken inderdaad snel af en moet je een heel eind uitgraven als je pech hebt :=

Ontzettend zonde dat dit er nu allemaal uit moet en iets anders er weer in moet 8)7

Een rondje door de wei met Zosja lijkt me een goed plan, dan kun je laten zien wat allemaal van jou is en als dan blijkt dat er veels te weinig palen overblijven als jouw spul eruit gaat...wellicht wil er dan wel iemand over de brug komen met die 250 euro?

Dat geld moet je als paardenhouder toch op kunnen hoesten, zo niet dan wordt het hoog tijd om wat te verkopen inderdaad :=

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:18

Als je nergens tijd en geld voor hebt, wat doe je dan in godsnaam met 4 paarden waar ook nog eens veulens bij gefokt worden? Veulen verkopen in deze tijd word hem ook niet, dus zit je er straks met nog meer op stał...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:26

Citaat:
Ik zat te denken,als ik nou aanbied dat ze gratis de omheining mogen 'huren' tot 1 okt.
Maar dat hun dan alles moeten brengen in ruil voor het gebruik?

Nou.. gezien de eerdere 'mislukte' afspraken met de nieuwe huurder, lijkt me dat geen optie.

Voor mij is het een simpele zaak: toen jij het weiland ging huren heb je er palen, isolatoren en draad geplaatst. Ik ga er vanuit dat je met de huurder ná jou afspraken gemaakt heb daarover: óf ze kan de palen etc. tegen vergoeding overnemen, of ze zorgt zelf voor een nieuwe omheining.

In een eerder bericht sprak je over prikkeldraad - betekent dit dat als jouw omheining verwijderd is dat er dan toch wel een soort van omheining is op dat land, ook al is het prikkeldraad? Als dat het geval is, wat is dan het probleem? Dat prikkeldraad niet de ideale omheining voor een paardenweiland is, is jouw zorg niet - de nieuwe huurder moet daar zelf een oplossing voor bedenken.
Mocht er echter geen (voldoende) omheining zijn als jij jouw spullen weghaalt, dan kun je ook niet zomaar je eigen omheining weghalen als er dieren op dat land staan.

Zosja heeft helemaal geen recht van spreken - zij is de 'onderhuurder' en heeft hier niks te zoeken - als ze toch een duit in het zakje wil doen kan zij beter die Linda aanspreken - die is de eerstverantwoordelijke.

Het lijkt me een optie om eens even contact op te nemen met een van de wijkagenten van jouw gemeente. Hier een link: http://www.politie.nl/Noord_en_Oost_Gel ... genten.asp
Zij kunnen in ieder geval wel kontakt opnemen met de nieuwe huurder en proberen de zaak in goede banen te leiden.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:34

zosja24 schreef:
Gohya weet dat ik schoolgaand ben en alles zelf moet betalen
Zoals ik mijn andere 2 paarden ook moet betalen en 1 in volpension zit
Dus ik heb het ook niet zo breed dus kan niet in 1 keer 250 euro meer legen anders had ik dat allang gedaan als ik dat kon
Maar hellaas is die 250 euro ook een maand stalling van me kwpner

Ook even hoe het moet;

Citaat:
Gohya weet dat ik schoolgaand ben, en alles zelf moet betalen.
Ik moet mijn twee andere paarden ook zelf betalen, waarvan er een in volpension staat.
Ik heb het dus ook niet zo breed en kan niet in een keer €250 euro neer leggen, anders had ik dat al lang gedaan.
Maar helaas is die €250 euro ook een maand stalling van mijn kwpner.

Jemig en jij wil beweren dat jij een hogere opleiding volgt?
Misschien op de bovenste verdieping van een gebouw......

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:38

Jemig en jij wil beweren dat jij een hogere opleiding volgt?
Misschien op de bovenste verdieping van een gebouw......[/quote]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
whahahaha zo had ik hem nog niet bekeken...
ik volg een LO opleiding maar wel in een wolkenkrabber dus heeeeel hoog :P