Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:10

Ik zeg dit niet omdat ik het alleen wilt doen, het is alleen een opmerking: als 2 mensen icoontjes maken, krijg je wel 2 verschillende soorten/stijlen iconen. $: ik wil het niet alleen maken haha, maar ik ben alleen bang voor de verschillen

Naborah

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:12

Daarom merk ik ook op dat het belangrijk is om te weten hoe en wat precies. Werken we met geometrische figuren of meer met flexibele lijnen e.d. Ik wacht sowieso eerst de afmetingen van de icoontjes af.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:13

@Mirthheee: ik heb ook nog wel wat ideetjes voor die icoontjes, maar ik kan ze niet maken met de pc. Ben ze dus aan het tekenen. Dan kun je zien wat je doet met de icoontjes en maak je ze in je dezelfde stijl :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:14

Exacte maten heb ik niet voor je, maar hierboven staan de knoppen/balken waar de icoontjes in moeten komen te staan, liefst moeten ze dus in de groene balk hierboven passen :) Hoeveel icoontjes er precies in moeten weet ik niet (dat weet Pmarena misschien?) maar misschien passen alle icoontjes wel naast elkaar in de balk, anders zouden ze ze klein moeten worden dat er eventueel 2 lagen aan icoontjes boven elkaar in moeten passen.

Mijn tip, pak de (groene) piramide balken erbij en maak een icoontje, plaats het in de piramide en kijk hoe het staat, maak er wat moois van :+:

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:21

Een 10tal posts geleden schreef ik dat ik ook best foto's wil bewerken (rommel wegphotoshoppen enz), zoeken jullie daar nog mensen voor? :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:24

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:25

Amy8super: Hoe meer hulp, hoe beter! als je me een pb stuurt met een e-mailadres, kan ik eventueel alvast wat foto's doorsturen die nog wat aangepast moeten worden :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:35

@gaelles; als je het netjes uittekent en dan een foto maakt, kan ik het wel uittekenen op de computer?

EDIT: ik bedoel dan wat groter uittekenen :P weet niet of dit schetjes zijn of niet? maar de ideeën zijn iig goed vind ik!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:37

Ik vindt ze erg goed GaelleS! Niets meer aan doen, zou ik zeggen. Nouja, alleen digitaliseren dan :P

Telpeva/pmerana, is er voorkeur voor het bestandtype/formaat (vector, png, jpg, gif enz)?

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:47

Ja schetsjes :D Oei groter en properder dan? :P zijn ook maar bolletjes en stokjes bij elkaar xD
Moet ik dan zo 1 prentje vol op een groot blad tekenen?
Welke wil je? Had gezien dat ge ook al zo een icoontje had gemaakt van een paard in een stal dus :)
Vind alleen paard onder die boom met de wolk nogal druk eigenlijk...

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:49

Ik vind die met die boom juist wel goed. Al vind ik naast een boom gaan staan met onweer nou niet zo'n goed idee. :+
Ik zal er eens eentje uitwerken, voor het idee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:51

Bestandstype maakt mij niet uit, wat je zoal noemt kan ik allemaal openen en verwerken. Ik zou zelf eerst werken vanuit vector, omdat het schalen dan het makkelijkst gaat, en eventueel het eindproduct (dat klinkt raar...) comprimeren en opslaan voor Web als .gif of .png.

Als er grafische mensen zijn die niet goed weten hoe dat moet (comprimeren en opslaan voor web) is dat helemaal niet erg, in dat geval staat mijn inbox open voor alle mogelijke bestanden en kan ik ze zelf omzetten naar een gecomprimeerd bestand voor op de website, is niks ergs aan. Het idee daarachter, is dat wanneer alle plaatjes zo klein mogelijk (gecomprimeerd) zijn, de pagina ook lekker vlot te laden is voor pc's met tragere internet verbinding

Edit!!
Gelieve de bestanden van bewerkte foto's als .psd naar mij te emailen, dan blijft de kwaliteit daarvan het beste en kan het direct gebruikt worden in ontwerpen voor de website zonder kwaliteitsverlies :j
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 25-06-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:52

Okay!

Haha ja dat dacht ik daarna ook :p Anders alleen maar regen ofzo.. Maar mss is dat onweer ook wel iets om over na te denken :') Alhoewel er als ze in een stal staan even goed risico's zijn. Voor het zelfde geld brandt alles plat bv..

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:52

Teken maar allemaal. Veel groter hoeft het niet hoor! :p Alleen als het kan iets meer uitgewerkt (: met digitaliseren kan ik het natuurlijk met wat meer detail maken, maar het nadeel van de icons is dat als je teveel detail hebt, het op kleiner formaat lastiger te zien word..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:54

Even nogmaals, omdat ik bang ben dat er misschien overheen gelezen is omdat ik mijn bericht later gewijzigd heb:
Gelieve de bestanden van bewerkte foto's als .psd naar mij te emailen, dan blijft de kwaliteit daarvan het beste en kan het direct gebruikt worden in ontwerpen voor de website zonder kwaliteitsverlies. Mijn e-mailadres staat op mijn profiel bovenaan.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:55

@telpeva; oke zal ik doen

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:59

Even een snelle schets van de schets van GaelleS:
Afbeelding

Ziet er uiteraard verschrikkelijk uit, maar even voor het idee. Ik vindt de schetsen van GaelleS echt goed. :j

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:02

Ik zal er ook eens eentje uitwerken.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:07

Wow dat is wel heel groot :P
HAha vind hem wel grappig :D

Zo iets dan?
Afbeelding

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:37

Afbeelding

Dit heb ik even snel van jouw tekening uitgewerkt, ik denk dat het zonnetje al genoeg zegt.

EDIT: alleen voorbenen en buikje faalt, nja eigenlijk alles, het is maar een schets. :')

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:38

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:58

Haha leuk:) ik zal ze morgen of wanneer ik tijd heb, even namaken. Ik heb daar een toch wat proffesioneler programmaatje voor ipv paint :p

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:59

Ja doen :D Ik ga nog wat verder knoeien :')

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:55

Mijn gedacht van sociaal op de wei bv
Afbeelding

elkaar zien -> elkaar aanraken -> bij elkaar staan /3

Mirtheee maak er van wat ge wilt :j Ik heb mij geamuseerd en nu ga ik toch echt slapen :z

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:21

Daar zitten hele leuke ideetjes tussen inderdaad +:)+

Misschien is het handig als de mensen met icoontjes-ideeën, inderdaad wat voorbeeldjes maken van wat ze in gedachten hebben, zodat we met z'n allen kunnen kiezen welke stijl het meest aanspreekt? :)

Want inderdaad kun je alles heel officieel en wat "stijfjes" maken, of meer met ronde lijnen. Meer cartoon-achtig, of meer "echt"...en zo vast nog wel meer dingen :)

Zelf vind ik het wel leuk als het een beetje een eigen karakter krijgt dus niet al te stijfjes, maar wel liefst correct qua afmetingen, vorm en perspectief enzo.

Maar wie weet als je wat verschillende stijlen naast elkaar ziet, dan blijkt een wat "stijver" plaatje misschien wel het meest aansprekend omdat dat gewoon heel duidelijk is :)

Er zouden sowieso 4 icoontjes naast elkaar in elke laag van de piramide moeten kunnen passen eigenlijk, (zie: http://zorggoed.webklik.nl/page/icoontjes ;) ) voor het weergeven van de manier van:

- stalling / huisvesting (maar hoe maak je een icoontje van een wei :') )
- sociaal
- ruwvoer
- beweging

Dat zijn de belangrijkste punten om de huisvesting van het paard op te "waarderen" volgens mij :)

En dan wellicht ook een 5e voor:
- extra's