Ik vind het idee om met slippers te gaan al eng vinden, maar als het warm is ga ik soms wel met mijn lage allstars
_chentina_
Geplaatst: 10-06-12 17:29
als ik in de wei loop heb ik meestal, crocs aan (a) of als ik ga rijden mijn joppers. laatst was het ook een paar keer dat het heel warm was en dat ik de hele dag al op blote voeten liep, dat ik op blote voeten de paarden heb opgehaald om ze even af te spoelen. is nog nooit gebeurd dat ze op mn voeten stonden, alleen maar met joppers aan, maar ik weet dat het altijd zomaar kan gebeuren. maar ja, dan denk ik maar als wanneer ze op mn voeten staan, het mn eigen schuld is
Vandaag op de rommelmarkt op de manege had ik ook slippers aan. Sowieso geen goed plan want ik kon niet even naar mn paard om mn nieuwe hoofdstel te passen en mn voeten zijn nu helemaal smerig van het zand in de bak. Maar goed, iemand nam z'n paard mee naar binnen, ik ging er even bij staan om te knuffelen. Paardje zet een voet naar voren, schopt alleen tegen mijn voet en blijft heel lomp op mn slipper staan Als dat m'n teen was geweest was ik niet blij geweest Dus toen was ik voortaan nog voorzichtiger
Echt? Ja stom ook eigenlijk Mja ik zei het al, ik zag de zon en dacht JAAAAA SLIPPPEEEERRSS
Blackxox
Geplaatst: 10-06-12 20:14
Ik loop gewoon op mijn slippers op stal met het lekkere weer. Ik heb een 20 jarige mini shetlander als die op me tenen staat voel ik er bijna niets van. Ik zet ook gewoon paarden buiten op me slippers, geen probleem. Ik let gewoon extra op en dan gaat het prima.
Dressuurgek
Geplaatst: 11-06-12 09:06
Mijn maag draait wel om van de verhalen van blauwe tenen en nagels die eraf liggen... Brrr
Iejoorr
Geplaatst: 11-06-12 10:45
Dressuurgek schreef:
Mijn maag draait wel om van de verhalen van blauwe tenen en nagels die eraf liggen... Brrr
Ach dit gebeurde bij mij ook met laarzen hoor, niet fijn maar (bijna) niet te voorkomen. Ik heb zelf eigenlijk nooit teenslippers aan, wel is oude Allstars maar slippers durf ik niet zo goed aan.
Ik heb nog nooit slippers gedragen als ik naar stal ga. Vind het niet veilig. Als ik dagen heb dat ik niet rijd dan trek ik weleens mijn oude Allstars aan, omdat dat dan even het makkelijkst is. Maar daar heb ik ook weleens een hoef op gehad, dat doet al ontzettend veel zeer laat staan als je slippers aan hebt. Nee, heb eigenlijk altijd mijn laarzen aan.
Ik zie niet hoeveel verschil dat dunne laagje stof van zo'n gymp nou maakt? Misschien dat de huid niet open gaat, maar niet strakke allstars kunnen ook nog behoorlijk schuren.
Ik ben er heel streng op, maar meer omdat ik veel met kinderen en pony's te maken heb. Poetsen, aaien etc alleen maar met schoenen aan. Heb ook gewoon standaard wat laarsjes bij de bak staan mochten ze onverhoopt toch komen op slippers.
Heb het ooit een keer gezien wat de gevolgen zijn... Details bespaar ik jullie wel
Talitha000
Geplaatst: 13-06-12 12:05
Ik heb 2 mini pony's, dus dat is nog te overzien als die op je teen gaan staan, maar toch doe ik wel goede schoenen aan. Je moet toch erop berekent zijn dat ik misschien achter een van de pony's aan moet lopen die net de brandnetels in gaat, ja dan wil ik niet eerst naar huis om mijn schoenen aan te moeten doen, dan moet ik er wel gelijk achter aan kunnen. Nee, veiligheid voor alles. Ik draag ook altijd een cap als ik ga rijden, zo denk ik er ook altijd aan dat ik geschikte schoenen draag. Hoewel ik ook wel vaak gympen draag, ok het zijn geen teenslippers, maar toen een groot paard erop ging staan was mijn hele voet blauw!!
giglene
Geplaatst: 14-06-12 20:56
ik doe dat echt niet, ik heb een beetje een schrikkerig paard en die trapt heel vaak op mijn tenen
xxCYNNxx
Geplaatst: 14-06-12 21:07
slippers? nou nee, houd mn tenen liever wat langer hoor.
Word al para met gewoon sneakers aan ofzo: dan krijg ik al visioenen van een beslagen(ja in mn fantasie is die hoef uiteraard ook nog beslagen ) hoef die mijn arme tenen verpulvert. Dus heb altijd schoenen aan van leer met een stevige neus(hoeft dan weer niet een stalen neus te zijn hoor: zo erg ben ik dan ook weer niet) Zal misschien komen van die keer jaren geleden dat ik wel eens een voet-onder-een-hoef-ervaring heb gehad die me zo'n 2 weken blauwe voet opleverde
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een gekneuse voet. Was bezig met een paard en dat schrok door een ander paard. Springt weg boven op mijn voet. Het is dik en blauw en ik kan er niet mee lopen. Al met al ben ik 'gered' door mijn veiligheidslaarzen.. als ik gympen of zelfs slippers had aangehad was ik nu denk ik minder blij geweest haha. Ik denk dat ik in het vervolg nog een x extra nadenk voordat ik ga voeren met slippers
SophieMitch
Geplaatst: 17-06-12 08:26
Ik ga nooit met mijn slippers naar stal, ik heb geen zin om naar het ziekenhuis te gaan
Anoniem
Geplaatst: 17-06-12 09:07
Voor de slipperdragers, ik een zomer jaren geleden op sandalen even paard binnen zetten..paard staat op teennagel en bij het er af gasn staan gewicht verplaatsen en behoorlijk traag er weer af, ik heb heel de zomer niet kunnen lopen, geen schoenen aan, leuke zomer zo.....
mie123gie
Geplaatst: 17-06-12 17:52
heel soms als ik hem ff een aai ga geven als we bij het meer vlak bij stal zijn geweest
Nou vandaag had precies mijn verzorgpaard op mijn voet gestaan(met ijzers) had wel schoenen aan, maar waren wel mijn aftrappers. Ik denk dat hij schrok ofzo. Heb nu flinke blauwe plek... Laat staan als ik op slippers gegaan was.
Kan me nog altijd herinneren dat ik een jaar of tien was, en er een dikke shetlander op mijn voet (met slipper) ging staan, en toen er niet meer af wilde Wat heb ik toen gehuild zeg.
Al kunnen er met normale schoenen ook genoeg auwies ontstaan, mijn vorige pony is op mijn tuinschoen gaan staan, een rubber schoen (dus te vergelijken met een rubber rijlaars), nou, mijn voet paste ook echt niet meer in normale schoenen toen.
Aii, nee ik ook niet, heb laatst een foto gezien wat er dan kan gebeuren! Bah, dat wil ik liever niet!
chantalboes
Geplaatst: 17-06-12 20:45
Ik heb eigenlijk altijd hele makkelijke nep allstars aan die totaal geen bescherming bieden, maar door stal lopen met teenslippers vind ik toch nog veel gevaarlijker, en doe ik echt niet!