Gini schreef:Moest ik echter een paard hebben van een bedrag met vier nullen, waarmee ik serieuze wedstrijdambitie heb, bwa, daar zou ik ook wel voorzichtiger mee zijn en ja, misschien wat minder happig zijn op een grote groep paarden op een kleine ruimte (want dat is wat groepstalling is).
Wat is er met de mooie, luchtige stallen van 4 bij 5 met een luik naar buiten, waar ze op een dik bed staan en de ganse dag kleine porties hooi krijgen, gebeurd?
Waarom is groepsstalling per definitie een grote groep op een kleine ruimte?
Als je het op die manier gaat doen dan geloof ik meteen dat je juist sneller blessure's hebt dan wanneer ze alleen op stal staan.
Denk dat het probleem bij de meeste stallen ook is dat ze het wel goed bedoelen en tegemoet willen komen aan de vraag maar gewoon de ruimte niet hebben voor een goede groepsstalling.
En ik ben toch benieuwd waar jij zulke grote stallen vind? Ik ben al op vele stallen geweest maar die hadden allemaal boxen van 3x3 of 3,5x3,5, slechts enkelen hadden grotere stallen maar die waren uitsluitend voor merrie's met veulens.
Als die mogelijkheid er is kiesje daar natuurlijk voor maar betekend wel dat je ook meer betaald, kost immers ook het dubbele aan oppervlakte.