Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:23

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Recreatie met af en toe een wedstrijd.

Je maximale budget:
250 eur

In welke regio ben je woonachtig:
Spijkenisse

doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?

Half pension, maar wel op zijn minst dat mijn paard buiten word gezet ivm met mijn werk.

Binnenbak wenselijk?
Niet noodzakelijk

Stapmolen wenselijk?
Nee

Solarium gewenst?
Nee

Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja, op zijn minst een aantal uren weidegang per dag in de zomer. En op de paddock toegang tot hooi doormiddel van een slowfeeder bak. Dat is beter én handiger dan een ruif.

Wat is je idee over groepsstallen?
Prima als de paarden bij elkaar passen en er niet teveel in een kleine ruimte bij elkaar worden gezet.

Trailer stalling wenselijk?
Nee

Eventuele toevoegingen?
Weiland hoort wel op het terrein te zijn, eventueel een weg oversteken is geen probleem, maar ook in de zomer wil ik toegang hebben tot de facaliteiten van de stal en niet gedoe hebben dat ik mijn paard moet verhuizen voor weiland.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:41

Wedstrijd
Je maximale budget:
€400,-
Rotterdam
All inclusive
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Ja
Solarium gewenst?
Niet persé
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja, in de winter paddocks (met zn 2en mogelijk) en id zomer weidegang.
Kan voor erbij, zodat mensen hiervoor kunnen kiezen maar zelf zou ik mijn paard er niet inzetten.
Ja, niet voor mij persoonlijk, maar ik weet dat dit voor veel mensen belangrijk is.
Eventuele toevoegingen?
- Buitenzetten, elke dag evt muv van het weekend bij prijs in.
- Minimaal 3x pd ruwvoer, goed verdeeld over de dag en voldoende
- Goede kwaliteit voer
- Stallen, met luiken en mogelijk contact met buurman en ruim, min 3,5 bij 3,5
- Ruime kasten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:42

Wat grappig dat iemand mijn topic van 2 jaar geleden weer naar boven heeft gehaald. :D :D :')

Laten we het erop houden dat er sindsdien de nodige planwijzigingen zijn geweest. Mijn man is begin 2013 ernstig ziek geworden en sindsdien hebben we onze plannen op een lager pitje gezet. Sinds juli dit jaar zijn we er weer iets actiever mee bezig, maar simpelweg nog niet tegen het juiste pand aangelopen. In het groene hart is het gewoon bijzonder lastig om op een centrale ligging een (nieuw te bouwen, bestaande) paardenhouderij te vinden die in lijn is met ons huidige gedachtengoed, danwel relatief eenvoudig omgebouwd kan worden.

Op dit moment zijn we voornamelijk bezig met de ontwikkeling van een kleinschalige houderij tbv eigen gebruik, en zullen daarnaast gewoon onze ogen open houden om ook onze grote ambitie te realiseren. Geduld is een schone zaak :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:09

Vervelend van je man. zo te lezen gaat het inmiddels wel beter? Anders veel sterkte.

Ik weet niet waar je precies zoekt, maar een pand wat misschien wel aardig overeen komt met wat je noemde (kwa aantal stallen, paddocks, grote stallen) en denk ik ook wel mogelijkheden heeft tot verandering/aanpassing is Odessa in Nieuwveen. Heb je daar al van gehoord?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:48

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik vraag mij wel af op wat voor stalhuur je uitkomt als je zo'n pensionstal rendabel wilt krijgen. Je kunt nl. geen pensionstal beginnen op agrarische grond en grond met een andere bestemming is heel duur in de Randstad. Als je dan nog de kosten voor de opstallen, bakaanleg enz. rekent dan zijn je maandelijkse vaste lasten al behoorlijk hoog. Daarbij komen dan nog de kosten voor hooi, stro, voer en het salaris voor de werknemers of voor jezelf. Gas en licht, water, reparatiekosten, enz. enz. Kortom de variabele kosten zijn ook erg hoog. Als je die kosten over 40 boxen gaat verdelen, dan val je achterover van de stalhuur die je moet gaan rekenen.

Hier in de buurt (randstad) staat ook al een tijdje een pensionstal te koop en ik heb eens uitgerekend of je daar je brood mee kan verdienen. Mijn conclusie was dat dat alleen kan als de stalhuur behoorlijk hoog is. (En met een hoge stalhuur hebben de pensionklanten gelijk veel eisen wat betreft rijbakken e.d.)

Mosterd, ik lees net je laatste berichtje. Beterschap voor je man en sterkte!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:27

Amiigo schreef:
radicalM schreef:
Mijn wens: Paddock paradise! Paarden kiezen waar ze willen staan...bodem met zand, bestrating, weidegang...en een overdekte stalling voor slecht of koud weer. Zou dat niet de realiseren zijn? Hier in deze omgeving (Capelle/Nieuwerkerk/Moordrecht/Zevenhuizen). En natuurlijk een bak, waar je wat kunt trainen...met een aardige uitrijmogelijkheid....
Eigen voer, geen kuil...niet te groen gras..... Wat zou mijn paard tevreden zijn.... :D
(Ik droom verder..... :j )

Wij hebben dat <<)

Echt...? Wat heerlijk lijkt me dat. Maar ik zie dat jij niet echt in de buurt van mij woont... *D

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:37

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): recreatie
Je maximale budget: 300
In welke regio ben je woonachtig: randstad, rotterdamse kant
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? doe-het-zelf of half pension
Binnenbak wenselijk? niet noodzakelijk
Stapmolen wenselijk? niet noodzakelijk
Solarium gewenst? niet noodzakelijk
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? liever wel weidegang met lekker gras mijn idee toch meer paard zijn.
Wat is je idee over groepsstallen? geen idee hoe onze merrie daar mee om zou gaan ze kan "flink" uit de hoek komen zeg maar....
Trailer stalling wenselijk? ja graag
Eventuele toevoegingen?
voor ons is een buitenrit ook heel belangrijk, daarom sta ik nu op een relatief dure stal maar wel dicht bij het bos en rotte meren.
En hoe wil je het doen verder met voeren hoevaak ruw voer eventueel of hoe vaak brok, wat voor brok?

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:45

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt TS, maar anders vond ik het in ieder geval leuk om te doen :) ik heb niet het hele topic gelezen, dus sorry als mijn vragen al beantwoord zijn.

Recreatief en af en toe een wedstrijd
Je maximale budget:
350 euro
Amstelveen/Amsterdam
Afhankelijk van de afstand tussen huis en stal, half of vol pensioen
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Niet noodzakelijk, bij gebrek aan longeermogelijkheid wel wenselijk
Solarium gewenst?
Nee
Als de zomerweide inhoudt dat er de rest van het jaar geen mogelijkheid is km buiten te staan, dan nee. Als de zomerweide inhoudt dat er beperkte mogelijkheid is om buiten te staan (min. 2/3 uur per dag), dan ja.
Als het een extra optie is en niet voor elk paard verplicht is, een leuk idee!
Ja
Eventuele toevoegingen?
Als er geen weidegang is, zijn die er dan wel in de omgeving waardoor paard of pony wel dichtbij stal kan blijven? Is er mogelijkheid om buiten te rijden/hoe is de omgeving? (Beide punten voor mij erg belangrijk) En wat voor ruwvoer ga je geven, hoevaak, onbeperkt hooi of niet?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:52

radicalM schreef:
Amiigo schreef:

Wij hebben dat <<)

Echt...? Wat heerlijk lijkt me dat. Maar ik zie dat jij niet echt in de buurt van mij woont... *D

Idd is echt fijn :j geen drassige paddock, gedraineerd looppad, bestraten delen, bak die bijna altijd te rijden is, ''terras'', bestraat stukje waar je je paard kan poetsen/zadelen, zadelkamer, ruime schuilstal, automatische drinkbakken, stroom, met goed weer weidegang, bos op 100 meter afstand en blije paarden :D en ook nog eens goedkoop, ik wil niets meer anders!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 11:46

Grappig dat iemand dit topic weer omhoog heeft geschopt :')

We zijn er momenteel concreet mee bezig, enkele bezichtigingen gehad maar nog niets van onze gading kunnen vinden. :(:)

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:40

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief/wedstrijd
Je maximale budget: 300 euro
In welke regio ben je woonachtig: Amsterdam
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol pension
Binnenbak wenselijk? Wel fijn, maar niet noodzakelijk
Stapmolen wenselijk? Niet noodzakelijk
Solarium gewenst? Niet noodzakelijk
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ligt eraan, als de paarden dan s'winters wel in de paddocks kunnen staan wil ik liever wel zomerweidegang.
Wat is je idee over groepsstallen? Is goed, als de paarden elkaar mogen en bij elkaar passen dan is dit misschien wel een leuke optie
Trailer stalling wenselijk? Ja
Eventuele toevoegingen? Zijn er uitrijmogelijkheden? En hoe groot zullen de paddocks/weides zijn? Staan de paarden dan in groepsverband buiten of in kleine groepjes?

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:16

Pinda_Dipje schreef:
Grappig dat iemand dit topic weer omhoog heeft geschopt :')

We zijn er momenteel concreet mee bezig, enkele bezichtigingen gehad maar nog niets van onze gading kunnen vinden. :(:)

In t groene hart weet ik ook nog een pensionstal te koop. Goede rijbak, zomers 24/7 weidegang mogelijk en paddocks in de winter. Mensen stoppen ermee begreep ik.
Mocht je interesse hebben pb maar.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:26

Ik hou van je idee, maar heb schrik voor de rendabiliteit.

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): recratief dressuur met een zeldzame wedstrijd

Je maximale budget:400, maar goedkoper is leuker.

In welke regio ben je woonachtig: Antwerpen

doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Volpension of all-inclusive

Binnenbak wenselijk? Hangt van de kwaliteit van de buitenbak af, is deze altijd te rijden?

Stapmolen wenselijk? Hoeft niet

Solarium gewenst? Solarium is wel handig met zweetpaarden.

Moeilijk, ik heb graag paard het hele jaar buiten, maar af en toe wat gras is voor mijn paard wel wenselijk. Misschien weidegang in de zomer tegen meerprijs maar wel het hele jaar paddock voor iedereen.

Wat is je idee over groepsstallen? Leuk als je plaats genoeg hebt.

Trailer stalling wenselijk? Graag

Eventuele toevoegingen? Kan een Volpension klant eigen voer laten voeren, met emmers of een grote voerton voor de stal werken bijvoorbeeld.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:52

Zo...ik schop 'm nog maar eens omhoog, aangezien ik heeeeeel nieuwsgierig ben naar de huidige "stand van zaken"... haha....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:59

radicalM schreef:
Zo...ik schop 'm nog maar eens omhoog, aangezien ik heeeeeel nieuwsgierig ben naar de huidige "stand van zaken"... haha....

Ja! ik ook!

Vesceron

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:05

Ik ben stiekem ook wel benieuwd :)
De manier van denken van TS klinkt als muziek in m'n oren...ben wel benieuwd of realisatie inmiddels wat tastbaarder is geworden :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 00:53

Tot dusver geen interessant pand gevonden. Tussentijds wel enkele keren met iets bezig geweest maar niets uit voort gekomen. :)

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:55

Ah...kijk, daar ben je zelf! Hou ons op de hoogte... :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:07

Oehh is deze pensionstal al in de bouw? <<)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:42

Trui schreef:
Oehh is deze pensionstal al in de bouw? <<)

Nee.... TS is naar de andere kant van het land verhuisd.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:28

Er is behoefte aan paddock paradise. Met een goede track met verschillende ondergronden, schuilmogelijkheden, onbeperkt goed ruwvoer, strookbegrazing, graag ook een poel, drinkplaatsen, goede bak om te oefenen, evt roundpen/ longeercirkel. Ijzervrije paarden. Dát is de toekomst voor het houden van paarden. Ja, ook als je wedstrijden rijdt kan het.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:29

Nouzeg heb ik ook niks aan |(

Leek me de perfecte uitkomst! Maar he ik zoek door :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:37

Jetta schreef:
Er is behoefte aan paddock paradise. Met een goede track met verschillende ondergronden, schuilmogelijkheden, onbeperkt goed ruwvoer, strookbegrazing, graag ook een poel, drinkplaatsen, goede bak om te oefenen, evt roundpen/ longeercirkel. Ijzervrije paarden. Dát is de toekomst voor het houden van paarden. Ja, ook als je wedstrijden rijdt kan het.

Er is alleen geen ondergrond beschikbaar op dat veen waar je die wensen kunt realiseren.

TS heeft in dat opzicht de enige juiste keuze gemaakt: verhuizen naar een plek waar dingen wel simpel te regelen zijn.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:33

Jetta schreef:

Helemaal mee eens, maar idd niet realistisch op veen.
Mijn pony's hebben een 20x40 paddock en 6x16m verhard. In de zomer wel een pad op de wei, maar in de winter niet.
Maar een pad aanleggen die je ook in de winter kunt gebruiken moet je goed draineren, doek leggen en dan vullen met iets van zand en stabilisatie wil je dat bruikbaar houden.
Een poel hier gaat ook niet zonder iets met zand aan te gaan leggen.
Dus hoewel idealistisch is dit niet realistisch of je moet echt extreme bedragen willen betalen voor zoiets in deze regio.

Maar mijn wensen, 24/7 buiten met voldoende ruimte voor een sprintje en onbeperkt ruwvoer is al niet te vinden in pensionvorm.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:16

Je kan prima een track op veen maken voor in de winter hoor. Het kost je alleen veel meer. Draineren is niet nodig, maar goed funderen wel. Bijvoorbeeld een puinfundering of als de grond snel inklinkt op eps. Goed profileren zodat het water eraf loopt. Maar het blijft lastig hier op het veen. Vroeger op zangrond gewoond en daar gingen de paarden altijd de wei op. Hier is dat gewoon niet denkbaar en zijn we op paddocks aangewezen....