Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PsydoxyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:39

Jee, ik wordt jaloers van die mestoploop van Mjetterd .... ik sta iedere dag te fitnissen om 't er boven overheen te gooien. :Y)

Jessicauvita

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:01

Leuk topic!! Wat een mooie stallen komen er voorbij!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:31

De winterhuisvesting overdag:

De winterhuisvesting 's nachts:
Afbeelding

Zomerhuisvesting dag en nacht
Afbeelding

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:33

Ik weet zeker dat mijn paard door zo'n open luik zou proberen door kruipen :+ (en dan halfweg komen vast te zitten :') )
Ziet er ook leuk uit!

Valt mij op dat eigenlijk bij niemand ook maar iets hetzelfde is. iedereen vult alles in zoals het hen makkelijkste en beste uitkomt. Maar je kan er eigenlijk geen lijn in trekken.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:35

Coberlina schreef:
Ik weet zeker dat mijn paard door zo'n open luik zou proberen door kruipen :+ (en dan halfweg komen vast te zitten :') )
Ziet er ook leuk uit!

Valt mij op dat eigenlijk bij niemand ook maar iets hetzelfde is. iedereen vult alles in zoals het hen makkelijkste en beste uitkomt. Maar je kan er eigenlijk geen lijn in trekken.

Gelukkig kan je de luikjes ook dichtdoen. Maar heb het nog nooit meegemaakt dat een paard een poging deed.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:57

dan ken je mijn paard nog niet :D
Ik heb ook een grote houten bak waar ik het hooi indoe. Daar staat ze ook bovenop :+ 1 kant is dus al afgebroken :')

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:00

ik wil een schuilstal gaan maken (omdat we van de gemeente NOG geen stal mogen maken).
iemand misschien een leuk idee voor een mooie ruine schuilstal? :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:01

MachoXRuby schreef:
ik wil een schuilstal gaan maken (omdat we van de gemeente NOG geen stal mogen maken).

willen jullie in de toekomst wel een stal bouwen? zoja dat zou ik voor een container gaan.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:03

nicky_rilana schreef:
MachoXRuby schreef:

willen jullie in de toekomst wel een stal bouwen? zoja dat zou ik voor een container gaan.

Ja, dat willen we wel en ook om het hooi en alles in op te slaan.
een container vind ik persoonlijk niet zo mooi!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:08

Carmy81 schreef:
Ik ook ik ook !!

Op de paddock
Afbeelding

In de stal
Afbeelding

@ Welness Resort Pegge te Hengelo lekker relaxen
Afbeelding

Haha nee hoor, helemaal niet verwend :')

Hey jij staat met je knollie bij Sjoert?! *-:)
Of heb ik het helemaal verkeerd?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:59

Wat een prachtige stallen komen hier voorbij :oo
Bij Zonnetje en Wanja: wat een droomlocaties!

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:14

@capriootje ik word hier blij van <3 ziet er goed uit *\o/*
Gezellig hoor.
Succes en geniet van al dat moois om je heen :j

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:29

Ziet er heel netjes uit capriootje!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:39

mommy schreef:
Wat leuk al die stallen, zo gezellig :D
Ik mis het stalgebeuren best wel, kan niet de ideale stal vinden hier in Noord Holland.
Gezocht:
Een stal waar de paarden:
24/7 naar buiten kunnen ( voorkeur )
Uitloop van stal naar paddock cq weiland (mogen ook binnen en buiten geplaatst worden )
Rijbak
Uitrijmogelijkheden naar bos/duin en/of strand
No nonsens stal ( wel ordelijk )
Gezelligheid, waar een ieder wat over heeft voor elkaar <3
Volwassen publiek.
Vandaar mijn vraag naar fotos van Noord Holland ( castricum, egmond, heiloo, gezien bos en duin )
Kan hier iemand iets mee 8)7

Is stal Valkering in Egmond a/d Hoef niets voor je? Mijn hengstje heeft daar eventjes gestaan om gecastreerd te worden en mijn beide merries komen daar vandaan. Ik heb dr wel geregeld rondgelopen, maar kende verder niet echt iemand. Moet zeggen, dat is nu wel 3 jaar terug, hoe dat nu is, heb werkelijk geen idee.
Alle paardem stonden daar buiten, op de weide of op de paddock, snachts op stal met barre dagen.
Een kennis van me staat in castricum en heeft et daar goed naar haar zin, ook daar staan de paarden 24/7 buiten met inloop. Dat is echter op een gewone pensionstal, met veel luxe, maar de paarden buiten is het grootste belang.

In bergen zit ook nog een soort van opfok, maar geloof dat ze daar ook gewone rijpaarden inscharen en alles staat lekker bij elkaar gemengd in de groep. Ze zien er iig erg tevreden uit.

Wat een fijne plekken komen er voorbij zeg..mooi topic dit :)
Vind het leuk om te zien dar er bij vele mensen de paarden ook veel buitenkomen. Kan me nog een topic herinneren van een jaar of 6 terug, wat er heel anders aan toe ging en buitenstaan niet erg werd gewaardeerd hele dagen of 24/7.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:24

Wat een leuk topic is dit !!!!

Wat komen er mooie stallen voorbij. Ik wordt jarloers.
Mijn haffie staat in een wei bij een boer samen met een shet en een andere haflinger. Ik heb alleen klein plekje om me spullen te zetten. dus geen luxe

Van de winter heeft mijn paard bij iemand prive op een zeer luxe stal gestaan. Mooie buitenbaan, padocks, mooie omheining etc. maar na 2 weken heb ik hem weer terug verhuisd naar de boer. Hij had het absoluut niet naar zijn zin en mega heimwee.

Dus de komende 10 jaar sta ik vrees ik nog in de zeikende regen te voeren want die van mij houd niet van een stal en luxe.
Jammer voor zijn baasje hahahahah

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:54

Nou hier dan toch ook maar de foto's van mijn stekkie. (foto's zijn met mijn mobiel genomen op een grauwe dag, dus niet al te beste kwaliteit :o )
Het is niet super de luxe, maar daar merken de paardjes toch niks van. En voor hier in de buurt mag ik mijn handjes dicht knijpen op deze stal!

Dit zijn de stallen, we hebben er 6 in totaal, dus lekker klein, rustig en gezellig.
het zijn ruime lichte boxen, helaas kunnen ze niet optimaal contact met elkaar hebben, maar aangezien we er een paar hebben die niet extreem sociaal zijn naar hun buren toe, is het helaas niet anders dan dit, ze staan hier afhankelijk van t weer vanaf sept/oktober tot april snachts in en dan overdag gewoon lekker op de wei:
Afbeelding

Naast de stal een kleine overkapping voor het hooi en stro.
Afbeelding

En daaraan grenzend de bak:
Afbeelding

En tot slot de weilanden, of in ieder geval het grootste deel ervan. We hebben achter de stal nog een stuk weiland liggen. Het is niet genoeg land om de paarden 24/7 zonder hooi erop te hebben, daarom krijgen ze als ze zomers dag en nacht buiten staan ook gewoon hooi bijgevoerd. Maar wederom, voor deze buurt mogen we niet klagen over de hoeveelheid weiland die we hebben in verhouding met het aantal paarden wat erop staat.
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:04

@ Blue_kim; Niet luxe, maar gewoon goed bruikbaar. Het zou onze stal kunnen zijn :j

Ik zal vanmiddag eens foto's maken. Gisteren hield de camera er mee op :(

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:44

Inderdaad goed bruikbaar, en de prijs kwaliteit verhouding is er ook naar. Ik betaal een heel schappelijke prijs voor dit stekje. Plus dat ik t ook gewoon gezelliger vind zo! Al die luxe die je ziet, vindt t heel mooi hoor, maar zou er me niet in durven bewegen :P geef mij dit maar!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:47

Wij hebben het ook niet luxe hoor, maar gewoon functioneel. Uiteraard mis ik wel bepaalde dingen, maar ach... je moet wat te wensen houden :D

Overigens staan mijn paarden aan huis (naja mijn ouders huis, waar mijn ouders dus nog wonen) en niet op een pensionstal.

Wij hebben zelf een perceel van 1,6ha. Dat lijkt groot, maar door de indeling blijft er niet veel over voor de paarden.
Heb daar meestal 3 weides, een bak (ong. 25 x (kleine) 50m), longeercirkel, 3 stallen van 3x3. Daarnaast huren wij nog 2,5ha van de buren en dat is wel heeeeeeeeeeeeerlijk.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:06

Meer heb je toch ook niet nodig? In de wintermaanden zou een binnenbak fijn zijn, maar zonder is het ook prima te doen. En de paarden lekker aan je (ouders) huis, dat is echt helemaal super. Dat is een luxe opzich ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:12

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:21

Sodeju, das een aardig stuk!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:25

Dat stukje mais wat je rechts van ons huis ziet is maar 1/10 van het totale stuk hoor ;) Je ziet dus niet hele stuk wat we huren.

Het gaat dus om het stuk waar de datum doorheen staat.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:28

Ja dat snapte ik. :D
Maar dat huis + land erbij wat op de foto staat is ook van jou toch? Dat lijkt me ook al aardig groot!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:31

Niets is van mij ;) Maar dat is 1,6 hectare (16.000 vierkante meter dus), dus zo groot is het ook niet hoor.

Ik ga eind van de middag wel ff wat fotootjes schieten. Toch leuk om ff te showen.