eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:09

Maar in Frikandel zit ook niet zoveel, maar 5% paardenvlees ofzo.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:37

ja in sommige, over frikandellen met paardenvlees doe ik niet zo moeilijk, moet je eens nagaan wat er wél in zit; stierenballen, darmen...(en nog meer hoor maar weet ik niet allemaal) nou lekker...

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:55

Ja, ik eet het, zelden. (met gemengde gevoelens) Paardenrookvlees is lekker Scheve mond

Paarden hebben meestal een goed leven gehad, dat kun je van de meeste varkens, koeien en kippen niet zeggen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:09

ik eet het niet omdat ik het niet lekker vind (zal waarschijnlijk tussen m'n oren zitten Knipoog ik heb het namelijk maar 1 keer heel lang geleden geproeft). ik houd zoiezo niet van vlees, frikandellen etc. eet ik ook niet.

maar het is inderdaad zo dat paarden over het algemeen een beter leven gehad hebben dan koeien en varkens.. ik vind het raar als mensen geen paardenvlees eten omdat ze dat zielig vinden, en WEL gewoon ander vlees eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:37

Amberto schreef:
Citaat:
het is niet zielig , en ik red er ook geen paarden mee, alleen ik krijg der echt een vies idee bij...

Alleen bij paarden?! hoe kan dat dan?! Ik krijg eerder een vies idee bij varkens... die liggen de hele dag in de modder en hun eigen stront...

[qoute]Nee! Ik eet zowiezo al bijna nooit vlees, maar wel af en toe dus ben geen echte vegetarier...
Ik eet principieel geen huisdieren. Zou dus ook nooit hond, kat of konijn eten!

hond en kat... tsja.. dat gaat mij ook te ver. Maar konijn... je kan bijna overal konijn eten (vooral in de herfst)... Misschien eet je het wel en vind je het hartstikke lekker zonder dat je weet welk dier je aan het eten bent.. kan toch?!
Ik denk dat het met paardenmensen en paardenvlees toch meer een geval is van "tussen de oren". Ik wilde ook nooit paard gaan eten (zielughh), totdat ik een heerlijk plakje worst kreeg voorgeschoteld op een verjaardag... echt genoten en bijna een hele worst opgegeten! En achteraf kreeg ik te horen dat het dus paardenvlees was... Jammer dan, kennelijk lust ik het dus eet ik het Haha!
[/quote]

neej...Maar dat eet ik al vanaf mijn 3e heel smakelijk...

maarja de laatste tijd eet ik het ook niet meer metnpplezier ben dus ook vega aan het worden...

maara ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel...Het zijn tog mijn vrienden waar ik een band mee heb

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:39

Ik vind het idd ook schijnheilig dat mensen dan geen paard eten omdat het zielig is. Ander vee heeft een veel slechter leven.
Nee hoor, bij mij zijn het puur principes! Er gaan geen huisdieren naar binnen !!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:49

Ik eet alleen de soorten vlees die ik lekker vind. Lam, paard, varken, kip, rund, fazant, vis.. Geen probleem, ik lust het allemaal.. Konijn lust ik niet, net zo goed als struisvogel..

En bij de gedachte aan slakken of kikkerbilletjes word ik al naar.. Misselijk Die krijg ik gewoon niet naar binnen omdat mijn gedachte simpelweg nee zegt..

Maar Mosselen en oesters eet ik weer wel.. Mosselen heel graag en ik wil heel soms een oester eten, hoewel ik ze niet bijzonder vind..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:53

Nope... ben een veggie dus....

Vroeger at ik wel vlees en eerlijk is eerlijk... toen was paardenvlees wel het lekkerste wat ik ooit gegeten heb...

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:21

Ik ook niet, ben vegetariër, dus

Maar toen ik nog wel vlees at, at ik wel gewoon paardenvlees. Tenminste niet als het echt van paard was, dus bijvoorbeeld paardenrookvlees, maar wel gewoon een frikandel ofzo. Dat was heel lekker

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:27

Ik zal het nooit zelf kopen (toch geen lekker gevoel), maar als ik ergens op bezoek zou komen, en het zou ineens op tafel staan, dan zou ik het wel opeten.

Maar ik denk dat mensen die mij een beetje kennen niet snel paardenvlees voor me neer zullen zetten.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 01:14

Ik heb nog nooit paardenvlees gegeten. Ja, een keer paardenrookvlees (dat wist ik toen niet) maar ik proefde weinig verschil met runderrookvlees. Ik vind het niet zieliger voor paarden dan voor runderen, maar ik krijg het niet door mijn keel (heb het nog wel een keer geprobeerd). Vind het idee niet prettig, omdat ik paarden echt als huisdieren zie. Net als honden en katten, die zou ik ook niet kunnen eten. Met runderen heb ik verder weinig dus die eet ik makkelijker op. Klinkt misschien een beetje hard maar zo ligt het wel bij mij.
Verder eet ik echt bijna alles wat er op mijn bord komt hoor, dus daar ligt het evrder niet aan.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 08:30

Nee, ik eet geen paardenvlees.
Maar Ja dan eet ik eigenlijks toch wel af en toe een frikandelletje Verward
Zit ook paardenvlees in( was laatst op tv , Er zit vlees van een borst van een paard, van de rug van een varken en gedeeltelijk kippenvlees)
Dus ja misschien ben ik dan stiekum toch wel een paardenvlees eter.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:09

Ik eet geen paardevlees nee. Wel frikandellen, maar niet bv paarderookvlees, dat het puur paard is. Als ik koeien hield at ik waarschijnlijk ook geen koeievlees. Best hypocriet! Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:20

ik kan er nog steeds niet over uit dat mensen het serieus hypocriet vinden. onder het motto van je eet je eigen paard niet. Nee als je het hypocriet vind om geen paarden vlees te eten, moet je ook eerlijk zijn en zeggen dat je zelf ook hypocriet bent dat je je eigen paard ook niet op kunt eten. Kun je dat wel.... dan spoort er iets niet helemaal vind ik. Ik ben misschien wat gevoelig met dit soort zaken, maar ook als ik als handelaar een paard moet laten inslapen gaat dit dier nooit naar de slacht, ook al leid ik er erge verlies aan. Dat doet me dan op zo'n moment niet zo veel. Frikandellen eet ik niet, kroketten in het cafe ook niet. Alleen de gene waarvan ik heel zeker weet dat er puur rundvlees in zit. Ja ik heb het wel eens gegeten. Kan me alleen nog herinneren dat ik toen mijn opa het me vertelde wat ik gegeten had, in huilen uitbarstte. En hem nooit meer wou zien. Ik was een jaar of 5 denk ik. Mijn ouders zijn toen ook heel boos geworden op hem. Schijnbaar heeft een deel van de mensen er een andere gedachten over. Hoe kan dat nou???? NOu simpel ik denk dat veel mensen beseffen dat een paard geen dier is om op te eten, net als hond en kat.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:26

Ik eet geen paard, lam, kalf, rund en varken.
Gewoon omdat ik het niet wil en omdat ik het gewoon goor vind.

Dus eigenlijk eet ik alleen kip Haha!

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:41

Ik eet geen paardenvlees, het zou bij ons thuis ook nooit op tafel komen.
Ik weet niet of het lekker of niet is maar ik denk dat als ik een stukje zou proberen het bij voorbaat gewoon niet lekker zou vinden Tong uitsteken

Sommige hier in dit topic zeggen dus eet het hier in nederland en bespaar de paarden de reis naar Italie. Tja... daar ga je over nadenken Scheve mond
Maar aan de andere kant, ik heb gewoon een eigen paardje en tja... Scheve mond

I dunno

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:46

gyzmo schreef:
Ik vind het idd ook schijnheilig dat mensen dan geen paard eten omdat het zielig is. Ander vee heeft een veel slechter leven.
Nee hoor, bij mij zijn het puur principes! Er gaan geen huisdieren naar binnen !!

Precies!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:54

pharagirlke"]
[quote="Kyralovertje schreef:
Áls ik het zou eten, dan eet ik liever paardenvlees dan vlees van varkens of koeien (en alle andere dieren). Paarden worden namelijk pas afgemaakt als ze iets mankeren, en worden er niet voor gefokt. Koeien worden ervoor gefokt en worden volgepropt met hormomen zodat ze sneller groeien. Dát vind ik pas zielig! Dan eet ik dus liever paard.. dan koe Knipoog

even een misverstand, maar er worden dus wel paarden gekweekt voor de slacht, denk aan boerenpaarden, percherons etc
die worden gefokt voor de slacht!
dus...daar zit je even mis kyralovertje Bloos
[/quote]

Maar dat is lang niet zo vreselijk als bij koeine, varkens, kippen, kalkoenen, kalveren, enz enz...

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:20

Ik eet het gewoon niet..
Maar, ik eet voorderest wel vlees, maar als ik weet dat er paardenvlees inzit eet ik het niet, gewoon omdat ik het een vies idee vind, en omdat ik weet dat er een paar paarden die ik heb gekend naar de slacht zijn gegaan, en dan denk ik elke keer, ik zit dat paard op te eten..
Ook gister op de manege, nam een meisje een frikandel, hoor je mij nou zit je .... op te eten, zegt ze nou en, je kan m beeter opeten dan dat niemand het eet, en het weggegooid moet worden, nou sorry maar ik krijg het gewon niet door me strot heen..
Ff een ander vraagje, wat gebeurt er met paarden die ingeslapen worden??
Daar wordt toch lijm van gemaakt ( wil ik ff weten.. ) ( en wat gebeurt er met andere dieren zoals honden die niet gecremeerd worden, maar ....?? ) ???

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:56

af een toe een stukje paardenworst of rookvlees, jummie. Maar ik eet dan ook bijna alle soorten vlees, behalve slakken, mossels, oesters en nog iets wat ik eerder langs zag komen maar nou niet meer op kom. Wat mij opvalt is, van degene die wel vlees eten, dat ze paardenvlees er niet in krijgen, maar wel van die leuke kalfjes, biggetjes, kuikentjes en noem maar op Verward Vervolgens las ik dat er mensen zijn die denken dat de kalveren, biggen en kuikens vol gepropt worden met hormonen. Dit mag niet meer! En krijg je dus kistkalveren, varkens in een te kleine hok en te veel kuikens op een stukje, zo weinig mogelijk beweging en zo veel mogelijk eten. En hoe ik dit weet? Heb de opleiding veehouderij gedaan. En daamee gaan vaak de stieren en beren naar de mestbedrijven toe, deze zijn het minste waard. Koeien en zeugen leveren nog geld op in de toekomst. (oi volgens mij haal ik nu een hoop ellende op mijn dak........ Bloos , het wordt tijd dat ik deze ------> Lips are sealed leer dicht te houden)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:03

Ik ben vegetarier Lachen