Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:50

Nou jastie dat vind ik er veel te gek hoor 340

Maar sta je nu weer op een nieuwe stal :) ?
dit is een mooie prijs die nu betaald je paard word goed verzorgt zo :j
is een nette prijs voor waar jij woont

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:35

Pff, flinke prijzen zeg. Dan zou ik mijn paarden moeten verkopen..... Al ben ik ook duruder uit inmiddels dan ik dacht. De basis prijs is niets, maar nu ik zelf hooi & vlas koop ipv het kuil & stro gebruiken van de staleigenaar, ben ik toch een stukje duurder uit. Maar nog niet veel, ik denk dat ik omgerekend met bodembedekking, hooi & bix erbij gerekend 250 kwijt ben voor 2 paarden (paard & shet) Heb alleen geen bak meer... dat is wel een domper. Maar wel volop weidegang in de zomer, en in de winter meerdere uren buiten (moet ik wel zelf doen). En het hele rijk voor mij alleen :o

Ik zou niet zoveel geld willen uitgeven, 400 euro, en al helemaal niet als ze dan niet buiten komen. Mocht er niets zij, en is het een stal waar echt super voer is, goed toezicht, en veel buitengang, dan zou ik het misschien wel overwegen. Maar dat er kroonluchters hangen, tig agenbach of hoe je het ook noemt bakken liggen, dat zou me aan mn reet roesten. Ik wil daar niet eens staan, want ik ben een slordervos, en zou ik op mijn tenen moeten lopen denk ik :D

Marjolein ergens begin dit topic klonk wel als een mooie fijne stalling :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:14

sophia69 schreef:
Beste mensen,

In dit en andere topics valt het mij op dat mensen veel klagen over dure stalling, ze willen eigenlijk wel vijf sterren maar hier niet voor betalen. Wij hebben een kleinschalige pensionstalling (10 boxen) in de buurt van Rotterdam en in plaats van de opbrengsten zal ik hieronder eens een berekening geven van uiteindelijke netto winst. Wij hebben een binnenbak,buitenbak,stapmolen,solarium,weidegang, poetsplaats met warm water, trailerstalling en een kantine met toiletvoorziening. Verder zadelkamer en kluisjes.

Als ik alle kosten meeneem in de berekening en wel: stro,hooi,brok,mestafvoer,energie,water,onderhoud,afschrijving,rente,verzekeringen dan kost een paard per maand zo'n € 150,00 (veel van deze kosten nemen jullie niet mee in de berekeningen maar veelal betaalt een pensioneigenaar rente over een hypotheek voor de stalling en grond). Wij vragen voor full-pension ong. 300,00. Hierin zit dan opgenomen 19% BTW dus uiteindelijk hou je 250,00 over. Trek hiervan af die 150 euro kosten en resteert € 100,00. Als je deze € 100,00 opgeeft als inkomsten hou je nog zo'n € 67,00 over. Voor die € 67,00 zetten wij dus dagelijks de paarden buiten en weer binnen of draaien de stapmolen, tevens 3 x per dag voeren. Mesten doen mensen zelf of tegen € 50,00 per maand doen wij dit.

Dus mensen wie vind dat wij hiervan rijk worden mag het zeggen, totale opbrengst per maand € 670,00 waarvoor we dus ook arbeid moeten verrichten. Dat de prijzen omgeving rotterdam hoger liggen is puur te wijten aan de grondprijzen, dit geld overigens voor de gehele randstad. Kortom een kleinschalige pensionstalling is meer een hobby dan dat het een inkomen oplevert. Misschien goed eens te weten voordat men roept hoe duur stalling is.

Die 500 euro voor de rotterdamse vind ik wel weer extreem, echter dit is toch wel elite. Het ergste is nog dat je tijdens evenementen vaak met je paard wegmoet, bv het CHIO.

Ik wil best wat voor een fijne stalling vooruit trekken.
Maar vaak bij stallen rondom de + 300,- zit het binnen en buiten zetten niet eens bij ook niet tegen meerprijs.
Ik sta nu regio brabant en betaal 285 reken daar bij dus wel benzine kosten bovenop ca 112 km per dag

Ben wel benieuwd waar deze stalling zich bevind :)

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:31

poeh wat een prijzen staan er hier tussen!
ik betaal 185 per maand. paard word smorgens buitengezet en tegen de avond binnen. dus iedere dag weidegang.
verder word er ook gevoerd en gemest en de paarden worden super in de gaten gehouden.

er is een verlichte buitenbak en dicht bij het bos. :)

stalling is wel in het zuiden

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:34

tussen de 300 en 400 euro is hier normaal (randstad)

Vroeger stond ik op een grote manege, ik betaalde 365 (bijna 2 jaar gelden dus zal nu wel hoger zijn). Echt prachtige stal, alleen kon je paard niet naar buiten.

Na een tijdje vond ik een stalling met weide&padock, hier betaalde ik 350 aan het begin. Totaal geen luxe maar me paard kon naar buiten dus ik bleef. Vanaf juli is hij steeds gestegen met stalling waardoor ik sinds vorige maand 400 euro moest betalen.. verder ging de stalling (mijn mening) steeds verder achteruit door viese stallen ed..
Liefst zou ik weg willen, maar een andere stalling vinden waar je paard buiten kan in de randstad is moeilijk! Bij de meeste stallen gaan ze maar max 2 uur naar buiten of helemaal niet.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:37

ik betaal 275 en dat is stal uitdoen, voeren, binnen en buiten zetten en mag gebruik maken van binnen en buitenbak en longeercirkel. maar solarium ,warm water, stapmolen en trailerstalling komt er los bij

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:57

shilady schreef:

Ja 340 is belachelijk!

Ik ben verhuisd naar Goeree Overflakkee dus Marit is uiteraard mee gegaan ;) In deze regio liggen de prijzen iets lager.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:44

JastieHorse schreef:
shilady schreef:

Ja 340 is belachelijk!

Ik ben verhuisd naar Goeree Overflakkee dus Marit is uiteraard mee gegaan ;) In deze regio liggen de prijzen iets lager.

Is inmiddels 355 daar! Maar voor deze regio helemaal niet zo belachelijk met die faciliteiten. Paarden staan er altijd net jes bij en worden goed gevoerd en buiten gezet.

jkuipers5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:18

ik betaal 80 somers in de wei, en 130 's winters op stal.
op zich is dat niet veel, maar er is ook niks.
geen bak, of wat dan ook.
wel zijn er prima uitrijmogelijk heden.
het liefst had ik ze ergens anders staan waar wel een bak ( of nog beter binnenbak) is, maar dat is gwn te duur.
ik heb er namelijk 2 ponys staan, voor de 2de betaal ik gwn 50 euro in de maand,dus dat scheelt wel.
zij gaat niet op stal.
en een voordeel is dat ik zo lopend naar de ponys toe kan :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:26

:D € 50,00 pmnd ........ (eigenlijk 25,- pp). Weiland van 3 HA, 2 schuilstallen, buitenbak, zadelkamer met alles erop en eraan, hooi, water, omheining..........en voeren en mesten doen we zelf..(strooisel betalen we als enige zelf)... :+ :o
O ja, en bossen zandpaden etc meteen naast het weiland. Goede uitrijmogelijkheden dus!
Ik schrik behoorlijk van de prijzen hier!!!! Mijn paardjes komen niets tekort en mijn portomonee ook niet zo....

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:29

wat een prijzen! sommig stallingsgeld is nog duurder dan mijn paard zelf! :P

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:11

Dan heb jij wel een goedkoop paardje haha. :)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:00

Ik heb gelukkig nog nooit op de duurste stal gestaan hier in de buurt... maar ik weet dat er hier een stal zit waar je 600,- betaalt, all inclusive. Stapmolen, binnenbak, buitenbak, wasplaats, stalkast, kantine. Paard staat 's winters 24/7 op stal. En stal Wennekers hier in de buurt is ook niet bepaald goedkoop, 500 euro ofzo alles inclusief.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:04

Splendesco schreef:
Dan heb jij wel een goedkoop paardje haha. :)

nou als het bij sommige al 800 is :) ik heb mijn pony als groentje gekocht hea? :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:09

Waaaaaaaaat een prijzen! :=

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:17

Rianne11_42 schreef:
Ik heb gelukkig nog nooit op de duurste stal gestaan hier in de buurt... maar ik weet dat er hier een stal zit waar je 600,- betaalt, all inclusive. Stapmolen, binnenbak, buitenbak, wasplaats, stalkast, kantine. Paard staat 's winters 24/7 op stal. En stal Wennekers hier in de buurt is ook niet bepaald goedkoop, 500 euro ofzo alles inclusief.

Ik sta op Wennekers in een grote box, volpension en dat kost 375, dus ik snap niet goed hoe jij aan 500 komt?

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:49

Mooie stal sta jij Abiola! Prachtige rijbanen. En super dat je zo het Amsterdamse bos in kunt rijden.
Ik sta zelf op prinsenstad in delft. Zo'n beetje zelfde faciliteiten alleen het uitrijden naar buiten is wat minder. Wij betalen nu € 525,- vol pension maar dat is inclusief mogelijkheid tot dagelijks lessen.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:01

Abiola schreef:
Rianne11_42 schreef:

Ik sta op Wennekers in een grote box, volpension en dat kost 375, dus ik snap niet goed hoe jij aan 500 komt?

Oh, dan heb ik me vergist ;) Ik dacht me dat te herinneren. Misschien dat het een andere stal in de buurt was... er was iets mee in ieder geval :+

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:26

Ik ken een manege hier in de buurt en daar betaal je voor je stalling 395 euro per maand. Je hebt dan een buitenbak en 2 binnenbakken een afspuitplaats, een paddock, hooi 2 plakken per dag en 1 x biks en een niet al te ruime stal vind ik zelf. Hier zitten ook geen lessen bij en je hebt ook geen weidegang! Als je je paard op de wei wil zetten mag dat tegen bijbetaling (10 euro extra per maand) en dan mogen ze per dag 2 uurtjes op de wei en je moet het zelf regelen allemaal! Nou belachelijk gewoon! Het is voor mij heel erg in de buurt, maar ben toch wat verder weg gaan staan. Ik betaal nu voor mijn paardje 150 euro per maand (dit is exclusief stro en biks), maar wel inclusief kuil. in de winter staan ze 24/7 binnen. Vanaf april tot december ongeveer staan ze 24/7 buiten (maar als je wil mag je ze ook snachts binnen zetten). Ik heb een buitenbak en een kleine binnenbak en een paddock. Wel zelf uitmesten (ze worden voor je gevoerd), maar zoveel beter! :D

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:45

Ben ooit eens met een clinic naar Academy Bartels geweest, wat een pracht stal zeg.
Echt super netjes onderhouden, super ruime en chique stallen en zelfs een renbaan!
Plus alle deuren zijn te bedienen met een drukknop dus super handig als je (zoals ik) te lui bent om af te stappen hihi :D

yaelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:39

Splendesco schreef:
GewoonNoor schreef:
Ow, bij Phiel Plijnaar in Groenekan, is het goedkoopste 480 euro. En de duurste 800 euro...

Heb net even op de site gekeken, 480 euro en je moet ook nog zelf uitmesten en opstrooien.. :=

Prijzen zijn gewijzigt, aangezien ze een ander bedrijf er bij is begonnen!