Maar sta je nu weer op een nieuwe stal

dit is een mooie prijs die nu betaald je paard word goed verzorgt zo

is een nette prijs voor waar jij woont
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sophia69 schreef:Beste mensen,
In dit en andere topics valt het mij op dat mensen veel klagen over dure stalling, ze willen eigenlijk wel vijf sterren maar hier niet voor betalen. Wij hebben een kleinschalige pensionstalling (10 boxen) in de buurt van Rotterdam en in plaats van de opbrengsten zal ik hieronder eens een berekening geven van uiteindelijke netto winst. Wij hebben een binnenbak,buitenbak,stapmolen,solarium,weidegang, poetsplaats met warm water, trailerstalling en een kantine met toiletvoorziening. Verder zadelkamer en kluisjes.
Als ik alle kosten meeneem in de berekening en wel: stro,hooi,brok,mestafvoer,energie,water,onderhoud,afschrijving,rente,verzekeringen dan kost een paard per maand zo'n € 150,00 (veel van deze kosten nemen jullie niet mee in de berekeningen maar veelal betaalt een pensioneigenaar rente over een hypotheek voor de stalling en grond). Wij vragen voor full-pension ong. 300,00. Hierin zit dan opgenomen 19% BTW dus uiteindelijk hou je 250,00 over. Trek hiervan af die 150 euro kosten en resteert € 100,00. Als je deze € 100,00 opgeeft als inkomsten hou je nog zo'n € 67,00 over. Voor die € 67,00 zetten wij dus dagelijks de paarden buiten en weer binnen of draaien de stapmolen, tevens 3 x per dag voeren. Mesten doen mensen zelf of tegen € 50,00 per maand doen wij dit.
Dus mensen wie vind dat wij hiervan rijk worden mag het zeggen, totale opbrengst per maand € 670,00 waarvoor we dus ook arbeid moeten verrichten. Dat de prijzen omgeving rotterdam hoger liggen is puur te wijten aan de grondprijzen, dit geld overigens voor de gehele randstad. Kortom een kleinschalige pensionstalling is meer een hobby dan dat het een inkomen oplevert. Misschien goed eens te weten voordat men roept hoe duur stalling is.
Die 500 euro voor de rotterdamse vind ik wel weer extreem, echter dit is toch wel elite. Het ergste is nog dat je tijdens evenementen vaak met je paard wegmoet, bv het CHIO.
shilady schreef:Nou jastie dat vind ik er veel te gek hoor 340
Maar sta je nu weer op een nieuwe stal?
JastieHorse schreef:shilady schreef:Nou jastie dat vind ik er veel te gek hoor 340
Maar sta je nu weer op een nieuwe stal?
Ja 340 is belachelijk!
Ik ben verhuisd naar Goeree Overflakkee dus Marit is uiteraard mee gegaanIn deze regio liggen de prijzen iets lager.
Rianne11_42 schreef:Ik heb gelukkig nog nooit op de duurste stal gestaan hier in de buurt... maar ik weet dat er hier een stal zit waar je 600,- betaalt, all inclusive. Stapmolen, binnenbak, buitenbak, wasplaats, stalkast, kantine. Paard staat 's winters 24/7 op stal. En stal Wennekers hier in de buurt is ook niet bepaald goedkoop, 500 euro ofzo alles inclusief.
Abiola schreef:Rianne11_42 schreef:Ik heb gelukkig nog nooit op de duurste stal gestaan hier in de buurt... maar ik weet dat er hier een stal zit waar je 600,- betaalt, all inclusive. Stapmolen, binnenbak, buitenbak, wasplaats, stalkast, kantine. Paard staat 's winters 24/7 op stal. En stal Wennekers hier in de buurt is ook niet bepaald goedkoop, 500 euro ofzo alles inclusief.
Ik sta op Wennekers in een grote box, volpension en dat kost 375, dus ik snap niet goed hoe jij aan 500 komt?