Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
o0melis0o schreef:op mijn huidige stal gaat de prijs met €20 omhoog.
Ik ga komende week verhuizen en op de nieuwe stal gaan de prijzen per 1 november ook met €20 omhoog.
De staleigenaar laat het stro en hooi al vanuit frankrijk hierheen komen, dus snap de verhoging wel.
Ben wel benieuwd of de prijzen weer omlaag gaan als de prijzen voor stro- en hooi ook omlaag gaan.Hij verbouwt zelf ook, maar heeft 55 paarden staan en vanwege het slechte seizoen bij moeten kopen
op de huidige stal gaat het van €180 naar 200
en de nieuwe stal van €260 naar 280
(hebben daar ook stallen van 230 die naar 250 gaan en ook stallen die rond de 160 zitten)
joyce B schreef:een loonwerker huur je in voor grote klussen zoals maaien, (schudden, wiersen) persen en wikkelen van hooi/kuilbalen en op de plaats zetten, kuilbult in elkaar rijden, stro persen, sloten schoonmaken, mest uitrijden, maishakselen/zaaien, (diep)ploegen, weiland vernieuwen/herinzaaien/doorzaaien etc. Alles waar je zelf de machines of mankracht of tijd niet voor hebt...
Zijn er ook mensen in het Noorden die te maken hebben met prijsverhogingen?
zwanepol schreef:o0melis0o schreef:op mijn huidige stal gaat de prijs met €20 omhoog.
Ik ga komende week verhuizen en op de nieuwe stal gaan de prijzen per 1 november ook met €20 omhoog.
De staleigenaar laat het stro en hooi al vanuit frankrijk hierheen komen, dus snap de verhoging wel.
Ben wel benieuwd of de prijzen weer omlaag gaan als de prijzen voor stro- en hooi ook omlaag gaan.Hij verbouwt zelf ook, maar heeft 55 paarden staan en vanwege het slechte seizoen bij moeten kopen
op de huidige stal gaat het van €180 naar 200
en de nieuwe stal van €260 naar 280
(hebben daar ook stallen van 230 die naar 250 gaan en ook stallen die rond de 160 zitten)
Zo als ik al eerder vermelde, ik denk het niet, mits de overige prijzen ook naar beneden gaan van het water, stroom, loonwerker, belastingen enz. enz.
JastieHorse schreef:Ik ben wel benieuwd hoe hoog de stallingkosten over een aantal jaar zijn. Ben bang dat veel mensen hun paard(en) moeten verkopen wegens te hoge kosten.
joyce B schreef:een loonwerker huur je in voor grote klussen zoals maaien, (schudden, wiersen) persen en wikkelen van hooi/kuilbalen en op de plaats zetten, kuilbult in elkaar rijden, stro persen, sloten schoonmaken, mest uitrijden, maishakselen/zaaien, (diep)ploegen, weiland vernieuwen/herinzaaien/doorzaaien etc. Alles waar je zelf de machines of mankracht of tijd niet voor hebt...
Zijn er ook mensen in het Noorden die te maken hebben met prijsverhogingen?