Ze wordt natuurlijk gelijk met hooi of brokje beloond zodra ze het goed doet. Ik vraag me ook eigenlijk af wat de functie is van die beugel, misschien om te voorkomen dat ze anders er met de benen overheen gaan? Mogelijk kan de beugel iets zakken, wellicht helpt dat.
Maandag heeft mijn vriend de beugel uit het voerstation weggehaald, zodat Pepita daar niet met haar hoofd overheen hoeft. We hadden gedacht dat ze dan wel uit het voerbakje zonder krukje zou willen eten. Nou, niet dus . Ze wilde nog niet met haar neusje in het voerbakje op de grond, ook al lagen daar lekkere stukjes appel. Ze pakte de appel wel als we het krukje (misschien 20 cm hoog) in het voerbakje zette. Gisteren en vandaag hebben we Pepita zonder andere paarden bij het voerstation gezet, en steeds weer voer op het krukje gelegd, zodat Pepita dat pakte, de schuif openging en ze hooi kon eten. Ik loop net weer naar buiten, weer geen appeltje uit het bakje eten. Ik heb stukjes appel voor het bakje op de grond gelegd, die pakte ze wel. Ik ben naar binnen gelopen om mijn camera te halen, want het werd toch wel erg bizar. Kom ik terug met mijn camera.............. heeft ze de stukjes appel uit het bakje gegeten Tadaaa!!!!
LesleyLady
Geplaatst: 03-10-13 15:46
Hallo,
Ik kom dit topic zomaar binnenvallen.. Ik ben voor mijn merrie die met pensioen gaat op zoek naar hit actief, of paddock paradise stallen in Noord-Holland, Zuid-Holland of Utrecht.. Iemand een idee?
Neville Stables zou ik ten zeerste afraden op basis van persoonlijke ervaring. Ga er vooral een paar keer kijken, dan begrijp je waarom. Maar dat is ook al geïllustreerd eerder in dit topic.
Ja, en mij paard is er na anderhalf jaar vandaan gekomen met straalkanker dankzij de gore bende. Maar zoals ik al zei, mensen moeten vooral zelf een kijkje nemen. Als ze dan vinden dat hun paard daar prima staat, dan staat dat ze volledig vrij. Ik wil mensen alleen behoeden voor dezelfde vergissing die ik heb gemaakt door daar in de zomer te gaan kijken, toen het er nog enigszins redelijk uitzag.
Ik ken je verhaal, en je punt is meer dan duidelijk... Meningen verschillen .
LHO
Geplaatst: 15-10-13 09:59
Marloes__ schreef:
Neville stables in Schipluiden . Maar ik weet niet of ze plek hebben. De site is alleen momenteel uit de lucht...
Sinds ik die website niet meer doe, is'ie net zo goed onderhouden als de Hit daar
LHO
Geplaatst: 15-10-13 12:42
Een impressie van de hit te Rhoon:
Rollen in de hit. Foto is uit Juli dit jaar; zand is schoon, maar sindsdien zelfs al weer vervangen! (vorige maand!)
De dijk. Gedurende het seizoen (in dit geval tot en met afgelopen week) kunnen de Hit-paarden de wei op, die bestaat voor een heel groot deel uit deze 700 meter lange dijk en een strook groen aan beide kanten er naast.
Fin in galop naast de dijk.
Paarden die staan te grazen.
Overzichtsfoto van de hit, Mei dit jaar. Er staan twee van die slowfeeders.
Neville stables in Schipluiden . Maar ik weet niet of ze plek hebben. De site is alleen momenteel uit de lucht...
Sinds ik die website niet meer doe, is'ie net zo goed onderhouden als de Hit daar
Oh alsjeblieft zeg... Nogal schijnheilig, vind je niet?
Marjo89
Geplaatst: 17-02-14 22:16
Ik ben tijdje terug bij de landschapsstal wezen kijken. Nu staan hier wel alleen maar pension paarden, ik ben echt weg van het systeem, vooral het hooi. De brok voer ik graag wat anders of juist helemaal niet.
Ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd wat 1 zo'n hooi station zou kosten. of een dubbele.
En of dit haalbaar is voor een eigen weide.
joyce B
Geplaatst: 17-02-14 22:32
toen ik prijzen opvroeg was een enkel hooistation iets van 8000 euro en een combistation ruim 10.000 wel exclusief BTW en enkele jaren geleden... Dan moet je nog de transponders en geloof ook de computer hebben... Ik vond het toen te duur maar het is helaas niet goedkoper geworden. Er zijn wel goedkopere tijdgestuurde alternatieven...
Ja, ik ook. zeker omdat het regelmatig voeren in groepshuisvesting al lastig in te plannen is maar op maat voeren voor verschillende paarden helemaal...
Zou ideaal zijn hier, maar met die prijzen kan het echt financieel niet uit. tijdgestuurd voeren kost minder dan de helft maar dat is weer niet apart op maat per paard...
Tja. als ik dan moet kiezen tussen een trekker met bijbehorende aparaten of een voermachine dan komt er eerst een trekker want die heb ik harder nodig...
Paardgebonden gaat ook best met RFID-chips, moet je alleen iemand hebben die een beetje kan programmeren. Maar op zich vind ik de prijzen wel meevallen. Maar als het niet voor een pensionstal is maar voor een enkel paardje of een paar dieren kan ik me voorstellen dat het te gortig wordt.
Ze krijgen wel steeds meer concurrentie, misschien dat dat de prijzen op den duur zal drukken.
sophianemo
Geplaatst: 18-02-14 15:00
Wij hebben hier bij Zeistra ook een hele fijne hit-actief. Ik ben heel blij hiermee! Mijn pony had een peesblesure en dat is nu helemaal weg! Ben er super blij mee. Als je een dagje wil overslaan kan dat ook zonder dat je je schuldig voelt dat je paard nog naar buiten moet. Ze zijn nu wel allemaal te dik. Dus we zijn bezig met een nieuw net bij het hooi. Krachtvoer is aanwezig, maar dat hebben onze paarden niet nodig. ( 1 PRE en 1 NF ) Ik vind deze stal echt heel fijn! Ben er heel blij mee.
Ze hebben ook echt geen Krachtvoer nodig want het hooi is heel goed. Ze zijn ook beide best heet.