Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Marije_jiplover schreef:Dat betekent dus dat er grosso modo ergens tussen 3 en 9-10 's avonds verschillende mensen komen voeren. Er is geen voernijd bij ons op stal.
HannahFrouk schreef:Ik zou er best begrip voor hebben dat een stalhouder zondags dicht wil, zou het zelf ook niet altijd leuk vinden, de hele week dat gezeur aan je hoofd van pensionklanten.
Prisca schreef:HannahFrouk schreef:Ik zou er best begrip voor hebben dat een stalhouder zondags dicht wil, zou het zelf ook niet altijd leuk vinden, de hele week dat gezeur aan je hoofd van pensionklanten.
Niet mee eens. Als je stalhouder ben verleen je een service waar je betaald voor wordt. Je weet als je dit gaat doen dat je gezeur krijgt. Vind het dan te gek voor woorden dat je om dit gezeur je een dag sluit dan heb je het verkeerde vak gekozen. Is maar net hoe je de regels opstelt rondom privacy hoe daarmee om te gaan of hoe je je mensen opvoed met aan de deur komen. Als je buiten op je terrein loopt wat opgesteld is voor je klant kan je vragen verwachten.
Zelf ben ik geen type wat contineu aan de deur hangt alleen bij echt nood (ziek paard) alleen sommige mensen vinden een paard wat kaal staat al nood. Het is toch een kwestie van goede afspraken maken en regels.
HannahFrouk schreef:Ja, als je weet dat een stal op zondag dicht is of 's avonds na 21.00 uur, dan WEET je dat toch, dan ga je daar gewoon niet staan. Het wordt een ander verhaal als je er al staat en alle regels worden dan opeens veranderd zonder verder overleg. Je sluit toch een overeenkomst, ook al gaat dat meestal mondeling. Maar ja goed, soms worden regels ingesteld omdat mensen er een potje van maken.
Als ik een winkel begin (en toevallig ga ik dat waarschijnlijk ook doen in de toekomst) dan heb ik ook openingstijden en die staan dan op de deur. Het zou fraai zijn als ik dan klanten kreeg die dan zeggen "nou wat belachelijk zeg dat ik s avonds om 12 uur geen brood meer bij je kan kopen". Dan zeg je toch ook: "nou, dan ga je toch lekker ergens anders naartoe?"
Een stal is gewoon een bedrijf en een bedrijf heeft regels. En toevallig mag je gewoon zelf WEL bepalen (als stalhouder) wat die regels zijn.
M_D_H schreef:ik zie hier echt de meest belachelijke opmerkingen langs komen
laten we het eens om draaien...
jij betaald de stalhouder voor diensten...
die diensten zijn mondeling overeengekomen...
daar ben je zelf bij geweest, en daar ben je zelf mee akkoord gegaan...
maar jij vind dat omdat jij de stalhouder betaad je alle rechten hebt?
als jij uit eten gaat heb je toch ook niet het recht om naar de keuken te lopen om de kok te zeggen hoe hij moet koken?
terwijl je daarvoor ook betaald
as jij het niet eens bent met het koken etc, ga je naar een ander restaurant... simpel zat toch?
dus waarom verwacht je van een pensionhouder dingen, die je in de rest van je leven niet eens zou wagen van iemand te verlangen?
draai het dan nu eens om, wat als de pensionhouder stopt?
dan kun jje hoog en laag springen, en roepen dat je hem er voor betaald, mar als hij stop, stop hij...
wees blij dat hij je paard verzorgt![]()
daar mag hij best geld voor vragen en wat privecy voor krijgen...
zonder deze stallen zouden 90% van de paardenegenaren geen eens een paard kunnen houden
Naaltje schreef:Niet mee eens. Als je stalhouder ben verleen je een service waar je betaald voor wordt. Je weet als je dit gaat doen dat je gezeur krijgt. Vind het dan te gek voor woorden dat je om dit gezeur je een dag sluit dan heb je het verkeerde vak gekozen. Is maar net hoe je de regels opstelt rondom privacy hoe daarmee om te gaan of hoe je je mensen opvoed met aan de deur komen. Als je buiten op je terrein loopt wat opgesteld is voor je klant kan je vragen verwachten.
Zelf ben ik geen type wat contineu aan de deur hangt alleen bij echt nood (ziek paard) alleen sommige mensen vinden een paard wat kaal staat al nood. Het is toch een kwestie van goede afspraken maken en regels.
Naaltje schreef:@MDH; reageer je nu richting wat ik zei?
zo ja;
in mijn ogen gaat de discussie daar helemaal niet over. Maar of een individu zich kan vinden in openingstijden, watvoor openingstijden dan en waarom
??
Ik heb een overeenkomst met een stalhouder die geen openingstijden heeft, die vertrouwt gewoon op 't fatsoen van z'n pensiongasten. prima toch?
en ik spring nu niet hoog, en ook niet laag.
Als hij plotseling wel met tijden zou gaan werken die mij in mijn verzorging en aandacht naar mijn paard belemmeren dan ben ik weg.
Maar ik zie mijn stalhouder niet zo vaak hoor, weet niet waarom hier mensen doen of je de deur bij je houder moet platlopen als je op stal komt?als je je staldeur/weide-opening platloopt is het goed zat toch?
M_D_H schreef:ik reageerde ook niet op jou hoor
meer op de mensen die dan beweren dat hij maar geen pensionstal had moeten nemen
wij hebben een kleine stal, een klein erf, en 2 honden die aanslaan bij het minste of geringste, en een stel lampen met een bewegingscensor... bij ons merk je dus wel degelijk wanneer er iemand op stal is...
en nee, wij lopen de deur niet plat, maar door de grote van de stal heb je wel degelijk met een stukje privacy te maken
er zijn kleine kinderen op stal die vroeg in bed liggen, wanneer er na 10 uur nog mensen lopen en die honden slaan aan...
tjah beetje vervelend voor die kooters![]()
bovendien, mijn paard is erg alert, reageert op alles en iedereen... ik wil ook dat die rust krijgt, dus toen er mensen elke avond tot 1 uur bleven praten(waardoor wij dus een eindtijd hebben gekregen) merkte ik gewoon aan mijn paard dat hij er anders door werd...