M_D_H schreef:als jonge dieren gewoon buiten staan zoals hoort dan groeien ze ook niet in de breedte
Mijn Haflinger dus wel.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_D_H schreef:nou...
weet niet wie je dat geleerd heeft maar dat is echt je reinste bullshit...
ga een rond kijken naar paarden en ponys (en dan vooral koudbloeden zoals haflingers, fjorden en tinkers) op internet rond de leeftijd zoals die van jou is...
en je zult zien dat die allemaal tonnetje rond zijn...
nogmaals, je gaat een baby toch ook niet op dieeet zetten als hij last van babyvettjes heeft?
easygoing schreef:M_D_H schreef:nou...
ga een rond kijken naar paarden en ponys (en dan vooral koudbloeden zoals haflingers, fjorden en tinkers) op internet rond de leeftijd zoals die van jou is...
nogmaals, je gaat een baby toch ook niet op dieeet zetten als hij last van babyvettjes heeft?
Omdat jonge dieren te snel groeien en dat kan funest voor hun gewrichten zijn.
easygoing schreef:M_D_H schreef:nou...
Shanna schreef:Maar wanneer is een dier vet en wanneer is een dier TE vet?
Er zit een verschil tussen gezond vet en ongezond vet he
Ik zie mijn paarden liever gezond-vet dan dat ik ze schraal zie hoor.. Zeker als ze nog moeten groeien en een breed ras zijn!
M_D_H schreef:easygoing schreef:
ja, de snelle groei kan funest voor hun gewirchten zijn...
maar aan de snelle groei kun je helaas niks doen...
dik zijn heeft daar niks mee te maken
ze slaan gewoon die energie die ze van het eten krijgen op, en op het moment dat ze weer een groeispurt krijgen, dan gebruiken ze die energie en zijn die dieren weer mager...
easygoing schreef:M_D_H schreef:
ja, de snelle groei kan funest voor hun gewirchten zijn...
maar aan de snelle groei kun je helaas niks doen...
dik zijn heeft daar niks mee te maken
ze slaan gewoon die energie die ze van het eten krijgen op, en op het moment dat ze weer een groeispurt krijgen, dan gebruiken ze die energie en zijn die dieren weer mager...
Das niet waar, hoe meer voer je ze geeft hoe meer energie ze steken in de groei dus je kan het met voeren wel degelijk iets reguleren.
Al ben ik wel van mening dat er altijd ruwvoer beschikbaar moet zijn, daar zullen ze niet ontzettend van aanzetten maar wel hun darmstelsel mee aan het werk zetten.
easygoing schreef:Das niet waar, hoe meer voer je ze geeft hoe meer energie ze steken in de groei dus je kan het met voeren wel degelijk iets reguleren.
easygoing schreef:Al ben ik wel van mening dat er altijd ruwvoer beschikbaar moet zijn, daar zullen ze niet ontzettend van aanzetten maar wel hun darmstelsel mee aan het werk zetten.
Adil18 schreef:easygoing schreef:Das niet waar, hoe meer voer je ze geeft hoe meer energie ze steken in de groei dus je kan het met voeren wel degelijk iets reguleren.
Je kunt he inderdaad beeinvloden, mar minimaal...en dan spreken we toch ook al van meerdere kilo's krachtvoer per dag om dat voor elkaar te krijgen....easygoing schreef:Al ben ik wel van mening dat er altijd ruwvoer beschikbaar moet zijn, daar zullen ze niet ontzettend van aanzetten maar wel hun darmstelsel mee aan het werk zetten.
Een paard wordt niet dik van krachtvoer maar juist veel meer van ruwvoer...afhankelijk van de kwaliteit en hoe het aangeboden wordt.
M_D_H schreef:ach, soms wordt er wel eens iets veranderd in een opleiding he...
maar wat hier wordt beweert is echt dier onvriendelijk en gemeen...
hoe kunnen jullie een jong dier zijn leven ontzeggen, dat waar hij recht op heeft?
zou jij het leuk vinden als je met je 1 jaar al alle schoolvakken moest leren?