zou jij je paard mee laten lopen in de manegelessen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij je paard mee laten lopen in de manegelesen?

ja maar wel met een maximun van 3 keer
33 (6%)
ja lekker makkelijk toch hoef ik niet te rijden
6 (1%)
ja het scheeld een hoop in de kosten
16 (3%)
nee er komt geen ander op mn paard vanwege persoonlijke training
369 (70%)
nee anders gaan al mn spullen kapot
13 (2%)
nee ik wil dat mn paard weet wie zn baasje is
89 (16%)

Totaal aantal stemmen: 526

HipDiOdess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:28

sallandval schreef:
Als ik een paard had dat een voorbeeld functie zou kunnen bieden; waarom niet? Maar dat soort paarden heb ik nooit haha.

Ik heb jarenlang bij een fokker gereden die jonge paarden in de wintermaanden naar de plaatselijke manege bracht om doorgereden te worden. Ik kon daardoor 2x per week gratis rijden en zijn paard kostte hem niks aan stalling of eten, bovendien bleef de wei heel. Ook ging 'mijn' verzorgpaard daarheen toen ik een tijdje niet kon (wegens operatie). Ik vond het ideaal, paard was vaak meer gewend geraakt en makker daardoor. Zo verkocht hij ook makkelijk paarden, in zo'n periode vind je vaak wel een meiske dat verliefd wordt op een paard... dat scheelde ook weer advertentiekosten.

Op die manier is het inderdaad wel handig. Maar voor mensen die echt een paard hebben om in de sport te rijden is dit niet handig met persoonlijke training. Volgens mij hangt het af van wat je met je paard doet of manegelessen een optie zijn voor je paard.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:30

Ik zouhet juist leuk vinden als mijn shetlanders mee liepen. Worden ze weer en keer bereden.
Alleen ligt het dan wel aan diegen die les geeft. Ik heb liever wel dat ze in een les zitten waar de kinderen ook een galopje mogen doen en niet bang zijn. En de instructrice met 'goed' zijn. Het blijven shetlanders, en die hebben streken. Zolang je de pony's goed kent weet je precies hoe je het beste met die streken om moet gaan, maar anders....
En voorzichtig met mijn spullen.

AliceMellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:42

Ik sta op een manege maar ik zou het nooit doen.
Ik ben altijd erg voorzichtig met mijn paard en mijn spullen, ik zou het dan ook niet fijn vinden als andere dat gaan verpesten daarvoor ben ik te zuinig op dr.
Wel loopt ze 2x per week mee in een manegeles, maar dan wel met mijn bijrijdster of met mij erop.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:47

Esmeetje_xD schreef:
Nee, puur vanwege die penny kinderen die met ponys omgaan alsof het hun pony is, hem voor elke les vreselijke staartjes indoen, je pony zomaar gaan poetsen(omdat het in hun ogen een manege pony is) enz.

Oeh! Pony gaat tenslotte dood van staartjes :j

callum

Re: zou jij je paard mee laten lopen in de manegelessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:42

zou het niet doen omdat het mijn paard is en ik absoluut niet kan delen. Heb verder geen ordeel of het goed of slecht is voor je paard. ligt volledig bij mij.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:38

stef schreef:
Esmeetje_xD schreef:
Nee, puur vanwege die penny kinderen die met ponys omgaan alsof het hun pony is, hem voor elke les vreselijke staartjes indoen, je pony zomaar gaan poetsen(omdat het in hun ogen een manege pony is) enz.

Oeh! Pony gaat tenslotte dood van staartjes :j

Haha dat zou ik wel schattig vinden eigenlijk! Zo erg is dat toch niet?
Ik heb een heerlijk knuffelpaard die graag aandacht wil, als iemand haar wil poetsen zou ik daar geen problemen mee hebben als het maar even gevraagd wordt.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:00

Al kreeg ik er geld voor, niet dus :=
Mijn pony weet al die tucjes want die komt van een manege waar ze hem weg hebben gedaan omdat hij te 'wild' was :')

Edit: ik sta ook op een manege en als ik zaterdagmiddag op stal kom en er zijn pennymeisjes mijn pony aan het poetsen dan verzoek ik 'vriendelijk' of ze willen oprotten :+

LadyMadonna

Re: zou jij je paard mee laten lopen in de manegelessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:07

Hoe kan het dat meisjes zomaar jou pony pakken?