Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:42

Ik heb mijn topic geopent omdat ik wel eens verhalen hoor dat men geld durft te vragen om een paard een weiland in te zetten.
Of idioot hoge bedragen waarbij er minimale weidegang geboden wordt.
En als er dan zo weinig mogelijkheden zijn om weidegang aan te bieden, dan wordt er een stapmolen als alternatief geboden.
Maar daar durft men dan ook nog eens apart geld voor te vragen.
Ik vind dat op zijn zachts gezegd niet netjes.
Weiland is basis.
Dat hoort er gewoon bij in begrepen te zijn.
Persoonlijk vind ik dat een pensionhouder zich moet schamen als hij geen weidegang kan bieden.
Waar ben je dan eigenlijk mee bezig?!?

Ook ken ik de verhalen dat er bezuinigd wordt op voer.
Ik heb ze zelf ook mee gemaakt die dat deden.
Of stro.
Bijna niets in de stal, om maar zuinig aan te kunnen doen.

Dan de bedrijfsvoering:
Het is gewoon niet rieel om in deze tijd, gerekend vanaf een jaar of 15 terug tot heden, om een pensionbedrijf te starten en deze volledig te laten financieren middels een hypotheek.
We hebben allemaal de globale berekeningen in dit topic voorbij zien komen...
Dat dit allemaal dan maar heel logisch is en dat het doorberekend wordt naar de klant dat snap ik ook wel.
Maar is het niet een beetje te hoog gegrepen uiteindelijk?

Dit topic ben ik gestart om te discussieren over dit onderwerp.
Tenslotte zijn het de paardeneigenaren die afhankelijk zijn van een pensionplaats, die dus ook deze prijzen moeten betalen.
Tot zij het niet meer kunnen.

En ja: wat is duur?
Ik heb in mijn openingspost geen concrete bedragen genoemd over wat een schandalige of redelijke pensionprijs is.
Ik heb uit de reacties gezien dat dit voor iedereen verschillend is.
Maar ook dat de prijzen die betaald worden erg uiteenlopen.
Dan zal toch meniggeen, na het lezen van dit topic, zich het een en ander af gaan vragen?
Of bewuster worden van bepaalde dingen?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:00

joyce B schreef:
@livetime:
hoeveel paarden staan daar? En hebben de pensionhouders neveninkomsten? Als ze er ander werk of een ander bedrijf naast hebben, dan verklaart dat waarom ze zo goedkoop kunnen zijn.

We hebben ongeveer 35 paarden staan, waarvan 25 in pension.
Eén van de stalhouders werkt parttime ergens anders. Alleen de ochtenden. De rest van de tijd werkt hij samen met andere staleigenaar t/m 's avonds laat op stal.

PaysBas

Re: Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:32

@TS:Sterkte met de zieke pony, vannacht.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:43

bloempje08 schreef:
jeetje wat hoor ik een prijzen. ik ben op zoek na een stalling ik wil toch graag in de toekomst een eigen paardje weer. maar zou het niet weten wat mensen hier betalen.

ik zou het graag willen weten dus zijn er ook mensen die in emmen wonen en paarden ergens hebben staan zouden jullie willen vertellen wat jullie betalen in de maand aan stalling??

ik sta in emmercompascuum, ik betaal 190 per maand, je hebt hier volgens mij ook wel iets goedkopen in de buurt maa rhet is maar net wat je eisen zijn natuurlijk gewoon goed zoeken dan vind je vast je plek wel :)

sharief

Re: Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:08

2 van onze 3 kids willen wel graag samen een eigen pony, maar hoe gek ik er zelf ook van ben: geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om een pony te stallen in mijn omgeving. Veel te duur. 400 euro, ben daar gek! (Randstad), jammer hoor, maar ja. De vroegere stalgelden die ik 13 jaar terug betaalde voor mijn pony, daar moet ik maar even niet meer aan denken haha. (200-235 gulden)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:17

Mijn pony staat bij huis,
-zomer 24/7 op de weide,
winter 's nachts op stal
-iedere morgen en avond krijgen ze ruwvoer bij
-elke dag nieuw water en waterbak helemaal uitschrobben
-Elke dag weide afmesten,ook elke dag stal (Als ze daar staan)
-op stal staat ze op stro,dit wordt vlas
dat kost ons:
-weide omheining,wij laten alles omheinen met nieuw schrikdraadapparaat ong. 1000 euro
-stal (minimaal 3,5x3,5 1 shet) stro=2,00 per baal,
ong. een halve baal per stal, iedere dag bijstrooien, 1x in de 2 weken alles eruit.
Straks staan ze op vlas:(1 shet en 2 paarden)
ong. 4 euro per baal,1 baal in de stal, elke dag een beetje bij
ong. 40 euro per maand.(2 paarden,1 shet,alleen winter op stal)
- Hooi is gratis
-Brokken 6,50 per zak,die gaat ongeveer 40 dagen mee.
-water kosten: ?
dan kom ik in de zomer op ongeveer 8 euro p/m aan "gewone" kosten,winter is ong. 70 euro p/m

dan komen de wormenkuren er nog bij:
30 euro per busje (tablet)
iedere 3 maand ontwormd.
shet= 2 tot 3 tabletjes, paard is ong. 5 t/m 7 tabletjes,
is ieder jaar 120 euro aan kuren.
hoefsmid bekappen is 20 euro voor shet, 30 voor paard,
ze gaan wanneer het nodig is (ong. 3-4 x per jaar)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:21

ik ben overgestap van stalling vorige maand.
Stond op een stal waar ik all in stond.
Had een bakje van 15 bij 25 m.
Paard werd 2 keer perdag gevoerd.
Betaalde 225,- en meste hier vaak zelf.
Weiland moest je zelf regelen en kosten daarvan van je stallingsprijs trekken.
(10 jaar met veel plezier gestaan )

Nu sta ik op een stal waar de basisprijs 220,- is.
Echter kan je voor 15,- P.M je paard door de weeks los laten gooien.
Moet hier zelf mesten, beschik over een binnenbak (je), paddocks, rijbak 20x 40m.
Paard word 4 keer per dag gevoerd.
Weiland aanwezig en geen geregel etc.

Vind het dus allemaal nog wel mee vallen.

Opfok jaarling :
Alles word gedaan en geregeld.
Kosten : 135,- P.M

(tevens beide paarden in de randstad)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 07:41

Wat een prijzen worden hier genoemd zeg. Daar schrik ik echt van :j
Hier in de omgeving (zuid oost Brabant) heb je ook ontzettend dure stallen. En dan spreek ik over zo'n €300 stalling, waarbij je dan ook nog €50 per maand aan weidegeld moet betalen waarvoor je paard met een beetje geluk een uurtje buiten komt en hier in het weekend zelfs een afspraak voor moet maken.

Maar ook kun je hier stukken goedkoper staan.
Ik heb mijn 2 paardjes samen voor €300 in vol pension staan.
Dus €150 per paardje en daar zit alles bij in, worden de stallen uitgemest, ze worden gevoerd en buiten en binnen gezet
(staan de hele dag buiten en voor voer heb je de keuze uit: brok en/of slobber en/of muesli en/of mais).

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:30

Zolang dat mensen die hoge bedragen betalen en akkoord gaan met de weinig weidegang en te weinig service voor dit geld, zal dit niet gaan veranderen.
Zolang niemand de mond open doet, zal er geen verandering komen.

Ik vind dat een pensionstal niet zoveel appart moet rekenen.
Weidegang hoort niet appart gerekend te worden, dat hoort bij de stalling.
Ook zijn er stallen war je appart moet betalen voor ieder scheet.
Ik ken een stal hier waar je rond de 240 betaald, dan zal je zeggen dat valt mee.
Maar als je paard daar staat ben je verplicht een kast voor je spullen te huren, dat koste nog eens ongeveer 10 pm extra en de trailer 15 euro pm.
Tel die kast nou eens gewoon bij de stalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:40

Een aantal jaren geleden is het interessant geworden voor de boeren om hun vee weg te doen met subsidie van de overheid. Ze bouwen hun stallen om waarbij ze vaak niet voldoen aan paardenstandaard en paardenwelzijn, dus varkensschuren waarbij de daken te laag zijn, de stallen te donker en natuurlijk die geweldige 3 x 3 boxen die ook nog eens naar achteren toe naar beneden lopen omdat het dak daar naar beneden komt, vanwege de lage schuren......

Of de koeienstallen waar de roosters nog in liggen en waar een rubber mat over wordt gelegd....de gierput nog vol hebbende.....

Dan is ineens weidegang ook niet meer zo vanzelfsprekend, postzegels waar ze maximaal 2 uur op mogen en waar je voor moet betalen met het buiten en binnen doen....of je moet het zelf doen, maar je mag niet weg, je moet blijven....

Het hooi is gewoon het koeienhooi, want soms is er nog 1 of 2 schuren over waar nog wat melkvee staat voor de extra inkomsten.....en dan betaal je feitelijk voor iets wat het eigenlijk niet is, een paardenpension.....het stro is amper en het hooi valt tegen, de brokken zelf betalen en de weidegang is ook amper....

Maar men is blij dat ze die stal hebben, want vind maar eens een stal in de buurt van je huis, immers elke halve zool heeft tegenwoordig een paard of pony?

De luxe pensionstallen zorgen dat ze mooie binnenbakken hebben, mooie buitenbak en vragen een astronomisch bedrag hiervoor, maar feitelijk staan ook die paarden ganze dag binnen, wordt er opgestrooid ipv uitgemest en dat wordt dan 1 keer per week gedaan, op zondag vaak ook nog eens niet.....dan is het rustdag.......

De dressuurruiter komt vaak niet toe met een boerenstal, omdat de buitenbakken te slecht zijn en zijn aangewezen op een binnenbak en zijn bereid om daar voor te betalen...vaak kijken ze niet verder of hun paard het wel zo goed heeft, is niet belangrij, de faciliteiten is het waar het om gaat.

Enne ze kunnen niet anders, want als je wat te mopperen hebt, kun je gaan en zul je merken dat ze het op je paard laten gelden.....je kunt nl niet je paard in de achtertuin zetten, je bent afhankelijk en van die afhankelijke situatie wordt gigantisch misbruik gemaakt.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:46

Ik betaal 350 euro pm.
Vind het zelf eigenlijk ook belachelijk,maar ja,in de buurt mooi niks goedkopers te vinden.

Ik heb 1 1/2 jaar bij iemand particulier gestaan,daar kwam ik uit op 200 euro pm ongeveer voor stalling,voer en bodembedekking.
Helaas was dat een heel stuk verder weg,waardoor de benzinekosten de pan uitrezen en ik uiteindelijk bijna 400 pm kwijt was.
Dus tja,wat is dan wijsheid??

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:49

Russel , je hebt helemaal gelijk ook over het feit dat iedere gek die eens een manegeles heeft gehad, zich een paard aan kan/ gaat schaffen.
Zeker nu ze in verhouding qau aanschaf geen drol meer kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:53

En dat soort gasten hebben geen idee hoe een paard verzorgd dient te worden, wat het feitelijk kost en die betalen gewoon....die roepen niet dat de stal zo vies is, dat het paard te weinig hooi krijgt want als de boer dan roept, dan wordt het duurder! Dan zijn ze stil, maar het stro en hooi wordt afgeschreven op de koeien.....

Nu het hooi duur is, zullen de stalgelden ook wel omhoog zijn gegaan..maar op veel plekken is het hooi niet duurder en groots inkopen is relatief erg goedkoop...die kopen geen pakken van 20 kg.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:56

Pipi schreef:
Ik betaal 350 euro pm.
Vind het zelf eigenlijk ook belachelijk,maar ja,in de buurt mooi niks goedkopers te vinden.

Ik heb 1 1/2 jaar bij iemand particulier gestaan,daar kwam ik uit op 200 euro pm ongeveer voor stalling,voer en bodembedekking.
Helaas was dat een heel stuk verder weg,waardoor de benzinekosten de pan uitrezen en ik uiteindelijk bijna 400 pm kwijt was.
Dus tja,wat is dan wijsheid??

Ik betaal voor mijn twee paardjes 250 euro per maand en sta bijna 30 kilometer van huis, om de doodsimpele reden dat hier in de buurt niks fatsoenlijks is.
Of grote stallen waar je veel betaald en weinig krijgt en van de goedkopere stallen heb ik er in 16 jaar een hoop versleten.
Vaak wel weidegang, maar hielden zich niet aan de afspraken of veranderde zonder pardon vanalles waar je niet op zat te wachten, of ineens de jackpot gezien, schiet de stalling ineens 35 euro omhoog :(
Op mijn laatste stal hier was het in grote lijne goed, paarden kwamen veel buiten, maar in de winter was het altijd heibel met het water en mijn shet stond vaak in een erg gore stal (loopstal) en er waren nog wat dingen.
Na lang wikken en wegen toch vertrokken, ik ga daar geen daar geen consessie meer voor maken.
Ik wil buiten, schone stal, water en ruwvoer en mensen die zich oprecht intereseren als er wat is met mijn paard.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:57

Wat we volgens mij wel over het hoofd zien is het verschil tussen stallen die alles wit doen en de stallen die zwart verdienen.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:01

ik heb als ik dit zo lees best nog wel mazzel..

Ik betaal per maand 175,- hier zit onbeperkt ruwvoer bij (krachtvoer moet je zelf betalen, maar dat krijg mijn beestje niet) hij wordt uitgemest.
Overdag in een paddock met andere erbij, 's nachts de keus of op stal of in de paddock :))
Je kan hier gebruik maken van een bak 20x40, een grote paddock waar je ook wel in kan rijden opzich.
binnen 10seconde zit je op een lang galoppad en binnen 5minuutjes in het bos :D

en wormenkuren enzo erbij.

Ik denk dat ik op 180,- per maand kom incl. alles :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:02

Ja Jesito, maar zo een stal is schaars.

En wat ik met mijn laatste stal heb meegemaakt is dat de boeren die het deden het de eerste jaren best aardig deden en ineens werden ze het moe, na 13 jaar moest de geldkraan open naar hun beursje....er kwamen 3 paarden bij, waardoor de eigenlijk al te kleine paddock in de winter en de te kleine wei in de zomer te klein werd en de kudde niet meer sociaal met elkaar om ging.

altijd maar 2 keer per dag hooi voeren en als ze om 7.00 uur gevoerd zijn en om 13.30 met een lege maag de paddock in gaan, dan wordt het gewoon een zure bende met elkaar......en wat schetste mijn verbazing, met 3 stallen meer werd er nog steeds 2,5 plak stro in de stal gereden om 13 stallen op te strooien, van die grote pakken en mijn stal stond aan het eind, en dat werd een handje stro met opstrooien :D :D zo mooi versprijd op een vieze stal.... :D

En toen hij een etterde wond bij zijn kaak had, en hij slecht at, werd er niets gezegd, ik kwam er pas na 3 dagen achter.....het hooi van die avond er voor lag er nog en ik vond al dat het zo stonk maar met een half pitje op stal en een donker paard, zie je dat niet, dat moet je in daglicht zien.....zo betrokken waren ze er bij en op een zaterdagochtend zie je dat dan zelf....schandalig....

Ik heb geen goed woord meer over over pensions hoor :D :D heb er zoveel gehad, wordt er naar van.....gelukkig staat hij nu thuis.

mam80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:05

ook hier in de omgeving moet je echt goed zoeken wil je een goede pensionstalling krijgen waar je niet voor hoeft krom te liggen.
Mijn pony's (een shet en een grote D) staan nu all inclusive voor totaal 230 euro op een pension met 7 stallen, maar dat is echt een uitzondering, meestal zit het wel tegen (of over) de 300 euro, op zo'n mega pension (en dan voor 1 pony, dus voor een paard nog meer). Niet normaal!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:09

russel schreef:
Ja Jesito, maar zo een stal is schaars.

En wat ik met mijn laatste stal heb meegemaakt is dat de boeren die het deden het de eerste jaren best aardig deden en ineens werden ze het moe, na 13 jaar moest de geldkraan open naar hun beursje....er kwamen 3 paarden bij, waardoor de eigenlijk al te kleine paddock in de winter en de te kleine wei in de zomer te klein werd en de kudde niet meer sociaal met elkaar om ging.

altijd maar 2 keer per dag hooi voeren en als ze om 7.00 uur gevoerd zijn en om 13.30 met een lege maag de paddock in gaan, dan wordt het gewoon een zure bende met elkaar......en wat schetste mijn verbazing, met 3 stallen meer werd er nog steeds 2,5 plak stro in de stal gereden om 13 stallen op te strooien, van die grote pakken en mijn stal stond aan het eind, en dat werd een handje stro met opstrooien :D :D zo mooi versprijd op een vieze stal.... :D

En toen hij een etterde wond bij zijn kaak had, en hij slecht at, werd er niets gezegd, ik kwam er pas na 3 dagen achter.....het hooi van die avond er voor lag er nog en ik vond al dat het zo stonk maar met een half pitje op stal en een donker paard, zie je dat niet, dat moet je in daglicht zien.....zo betrokken waren ze er bij en op een zaterdagochtend zie je dat dan zelf....schandalig....

Ik heb geen goed woord meer over over pensions hoor :D :D heb er zoveel gehad, wordt er naar van.....gelukkig staat hij nu thuis.

Ik geloof dat wij hetzelfde redeneren wat de paarden betreft.
Ook ik heb bij boeren gestaan idd eerst alles leuk en aardig, maar na een paar jaar zijn ze het zat.
Precies zoals jij al zei ook met dat stro.
Aan huis was voor mij het beste, maar ja.....

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:10

Ik sta met mijn paard op een manege/pensionstal en betaal 325 euro per maand, volledig verzorgd. Het enige waarvoor apart betaald moet worden is het solarium. Verder zijn alle faciliteiten aanwezig en bij de stalling inbegrepen.

325 euro is veel geld om in één keer uit te geven maar voor stalling vind ik het wel meevallen. Dit betekent dat we iets meer dan een tientje per dag betalen.
Ze krijgt daarvoor elke dag 3x kuil, 2x brok, grote stal, elke dag opgestrooid, 1x per week uitgemest, 24 uur toezicht, weidegang. Ik heb de beschikking over 2 wasplaatsen, een binnenbak 20x40, een buiten bak 20x60 een buitenbak 20x80, verwarmde afsluitbare zadelkamer met afsluitbare zadelkast, 2 paddocks, elke week een groepsles.
Als dan de eigenaar dan ook nog onkosten heeft voor personeel, onderhoud, mestafvoer etc dan is een tientje per dag toch niet veel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:13

Wij hebben geluk gehad, moeten veel opknappen, maar ik rekende zo, een aflossingsvrije hypotheek en daar de stalkosten en reiskosten bij en toen kwamen we op de hypotheekkosten van nu....maar dan wel met extra werk, maar zo fijn om hem bij mij te hebben, zelf goed hooi kopen, in de zomer lekker op goed onderhouden gras, lekker heel veel buiten, lekker droog stalletje in de avonden waar hij lekker op zijn gemakje droog kan liggen....geen wedijver in de kudde, gewoon ieder op tijd zijn eten, in de paddock 2 bergen zodat ze alle 3 kunnen eten....en ik ben nu totaal ongeveer in de winter 100 euro voor 1 paard 2 shetten kwijt...de moeite voor mij....in de zomer kosten ze amper wat en omdat ik lekker veel stalbedekking heb en toch wel mijn paarden in de avond op stal heb, kost het nog wat...

Mijn oudje weer in pension, zou hem slecht bekomen, hij werd de laatste 6 maanden in dat pension erg slecht verzorgd, maakte me zelfs zorgen, maar als ik niet ging verhuizen had ik hem weeeeeer weg moeten halen...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:14

Russel, ik vind dat je nu alle boeren wel over 1 kam aan het scheren bent. Ook wij hebben als hoofdbedrijf nog steeds koeien, maar zorgen dat de paarden hun eigen gewonnen hooi/voordroog krijgen. GEEN koeienkuil dus! Verder staan de paarden in een frisse en ruime stal, waarin we speciaal Cortonboxen hebben laten plaatsen omdat deze bekend staan om hun degelijkheid en veiligheid naar de paarden. De paarden staan NIET op een postzegel, maar hebben met 6 paarden op dit moment de beschikking over 8 hectare.
Ik snap je bemerking goed hoor, ook ik zie in elkaar geflanste stallen staan ( vol splinters/spijkers en alles zo goedkoop mogelijk) Maar nogmaals, niet iedere boer is zo als jij beschrijft!
(Kijk maar even op de website, dan kan je met eigen ogen zien dat het ook anders kan :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:19

Sorry, maar ik heb er erg veel gehad en geen 1 was betrouwbaar en ik heb helaas de ervaring dat alles ook zelfs voor een kwartje meer de moeite is.

Ik koop al jaren mijn hooi en toen ik nog stro gebruikte bij de boeren, maar wat moet ik oppassen om niet besodemieterd te worden....en wat kunnen ze de prijzen opjagen als je voor de 2e keer komt halen, want je hebt het nodig en kennelijk was zijn spul goed....dus dan gaat het weer meer kosten.

Ik heb afspraken gemaakt met de boer waar ik de vorige winter rollen heb gehaald en hooi, ik heb die afspraak in maart gemaakt, ik zou nog de oude prijs betalen, behoorde toen tot zijn vaste klant....ja duh, ik kom jullie mijn hooi halen en ik moest ineens meer betalen, eveneens voor de rollen 2,50 meer per rol en brengen tegen het tarief wat hij toen opgaf was ineens het dubbele geworden....ja duh, het hooi was schaars, hij heeft de helft nog liggen.............misrekening van hem, maar hij snapte ook wel dat ik in juli niet even een ander adres zou vinden en dat bedoel ik nu.....

Afspraken die ik met ze maakte werden nooit nagekomen, heb 2 keer met lege handen gestaan, toen was de mij toegezegde voorraad gewoon al verkocht en ik had daar al 2 keer hooi gehaald, gewoon weg.....heb 1 keer een partij van 50 pakken terug gebracht omdat alles vol met JKK zat en die partij stond apart, vertrouwde het al niet, vroeg er nog naar of het JKK vrij was....ik had 4 pakken opgemaakt grote volwassen planten mee genomen en die boer wilde eerst niet geloven dat het JKK was en ik was het geld voor die 4 pakken die alleen maar losgesneden waren, kwijt....fijn en zo heb ik nog wel wat verhalen over boeren pensions....maar ik kwam dan ineens op andere tijden en dan ga je zien dat je paard helemaal niet buiten loopt en dat je fijn elke maand extra betaald of dan had het voor 5 minuten geleden gestortregend, ja je woont 5km er van af en daar scheen de zon en buiten was het in 5 minuten opgedroogd :D :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-10 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:22

Hele discussie.... Ik denk dat mensen die de absurde bedragen betalen (en kunnen betalen) voor pensionstalling toch zelf echt een hoger uurloon hebben dan de mensen die de pensionstalling runnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:26

Zoiets kun je niet in een uurloon omzetten.

En even voeren is zo gedaan, vaak doet de vrouw het of de boer als hij zijn koeien gaat voeren...het hooi wordt niet losgetrokken gewoon naar binnen....het opstrooien ook, als ik zie hoe snel ze samen alle stallen hadden gedaan, gewoon een paar drollen voor het zicht er uit....op zondag deden we het vaak zelf en dan werd er op maandag niet opgestrooid en een drol of 3 die in het zicht lagen er uit gehaald....

het buiten en binnen ging als het gratis was, gewoon alle deuren open, de hele groep in een keer de wei op paddock op laten rennen.....met gevaar van uitglijden, maar ja dat is risico voor de eigenaar.

Het totale werk, daar ben ik thuis veel langer mee bezig....