Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Vie schreef:Laat je die schaapies bij de paarden lopen of staan die er nadien op?

pmarena schreef:Dan zal het toch aan de zandgrond te danken zijn denk ik , mazzelaar
russel schreef:Blue-kim, zo een wei heeft geen goede voedingswaarde meer, zal veel onkruid staan, wellicht veel klaver en straatgras. Paarden kunnen zich daar best bol aan eten en een glans op de vacht hebben, maar dat is niet wat ik voor eisen stel aan weidemaaltijden voor mijn paarden. Ik vraag mij ook idd af hoe dat lukt, maar met zoveel mest is die grond overbemest en als ze niets anders krijgen, eten ze dat zeker ook op...idd groeien de mestplekken altijd sneller door...maar door de mest te laten liggen heb je eigenlijk een grote mestplekkenwei...niet smakelijk voor paarden...shetten bv eten dat wel weer sneller dan paarden die zijn kieskeuriger.
funnyteam schreef:Of de grootte klopt niet. Zoals al eerder in dit topic is geweest.
Zelf woon ik op zandgrond, maar 1000m2 kan ik niet heel houden als ik daar een paard 24 uur opzet. Zelfs niet als ik ze er de helft van de tijd opzet.