Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:36

Yommie schreef:
Hij wilden amadeus ook niet ergens in nieuwegein zetten waar ze wonen...nee alleen op die manege tinte...en anders niet.
Toen ik vroeg wanneer dan? zei hij : als er plek is :+

Dus ik was uitgepraat...
8-)

Pfff.. Dat is een flink stuk rijden, vraag me af hoe vaak ze dan tijd voor het paard had. En in het weideseizoen is er altijd wel een stalletje te regelen :)

Gewoon voet bij stuk houden. Suc7

melaniepk

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:12

Ik zou mijn rechtsbijstand bellen :j met die mensen valt blijkbaar toch niet te praten en ik geloof nou niet dat ze echt bereid zijn om je paardje terug te nemen :n en al helmaal niet dat je netjes je geld terug krijgt :n
Heb je wel gezegd tegen de "beste" man dat hij wel stalgeld etc moet betalen in de periode dat het paard nog bij jou staat ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:51

Yommie schreef:
Hij wilden amadeus ook niet ergens in nieuwegein zetten waar ze wonen...nee alleen op die manege tinte...en anders niet.
Toen ik vroeg wanneer dan? zei hij : als er plek is :+

Dus ik was uitgepraat...
8-)

idd rechtsbijstand bellen!
Misschien is het (in overleg met RB) handig om het paard naar die manege te brengen en zij het paard laten opvangen... Zeg dat het paard van "naam (van de vorige eigenaar)" is en dat hij het paard daar wou hebben...
Dan moet je alleen nog het aankoopbedrag terug zien te vorderen, maar zit je niet meer met de stallingskosten.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:27

Ze gaat vandaag RB bellen. :)
Dat zou inderdaad handig zijn alleen het probleem is dat die manege vol zit, en dat heb ik nog gecontroleerd.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:20

yommie ik zou inderdaad maar wat doen met het stallings geld.. elke dag dat deus er staat kost het hem geld.. misschien dat hij dat is wat vort gaat maken ( ik baal dat we niet op een giga dure manege staan 0 anders had het hem puur geld gekost )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:30

_Anna schreef:
Dat zou inderdaad handig zijn alleen het probleem is dat die manege vol zit, en dat heb ik nog gecontroleerd.

Dan kan de vorige eigenaar het paard toch halen vanaf daar?
Tis hun paard - aangezien de ts hem terug "geeft" en zij wouden het paard dáár hebben ;)
Geef het probleem (stalling te kort) aan de vorige eigenaar en desnoods aan de manege :P

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 15:24

superwoman schreef:
_Anna schreef:

Dan kan de vorige eigenaar het paard toch halen vanaf daar?
Tis hun paard - aangezien de ts hem terug "geeft" en zij wouden het paard dáár hebben ;)
Geef het probleem (stalling te kort) aan de vorige eigenaar en desnoods aan de manege :P

het probleem is dan alleen dat Amadeus er mee zit,want dat poedersuiker van een chantal vind het wel best zo...
ik stuur haar net een smsje met de mededeling dat rechtsbijstand er binnen 5 dagen werk van gaat maken ,krijg ik terug: we zouden alleen mail contact hebben"

oh ik heb zo zin om naar der huis te rijden ,en der vertellen hoe aardig ik der vind :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:38

hey Yommie, wat vervelend dat het allemaal zo moet gaan zeg...
als het echt op een gerechtelijke procedure uit gaat lopen zou ik uitkijken wat je allemaal op bokt/internet hierover zegt, dat zou misschien nog wel eens tegen je gebruikt kunnen worden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:40

Moderatoropmerking:
En weer heb ik enkele berichten verwijderd! Dit is de tweede waarschuwing! Graag respectvol en normaal met elkaar omgaan! Dit geldt ook voor jou Broadway!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:46

Broadway, dan ben ik wel benieuwd wie jij bent.
Ben jij toevallig Chantal of ken jij de vorige eigenaar van het paard?
Aangezien je min of meer zegt dat het verhaal heel anders is dan de TS doet voorkomen.
Vind je berichtjes niet fijn overkomen, op een iets andere manier je stelling duidelijk maken kan namelijk ook.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:48

juval schreef:
hey Yommie, wat vervelend dat het allemaal zo moet gaan zeg...
als het echt op een gerechtelijke procedure uit gaat lopen zou ik uitkijken wat je allemaal op bokt/internet hierover zegt, dat zou misschien nog wel eens tegen je gebruikt kunnen worden.

ik vertel hier de waarheid! en ben geen handelaar,..en zal dat nooit worden ook..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:50

annastasia schreef:
Broadway, dan ben ik wel benieuwd wie jij bent.
Ben jij toevallig Chantal of ken jij de vorige eigenaar van het paard?
Aangezien je min of meer zegt dat het verhaal heel anders is dan de TS doet voorkomen.
Vind je berichtjes niet fijn overkomen, op een iets andere manier je stelling duidelijk maken kan namelijk ook.

ja ik ben ook wel benieuwt wie het is ,en wat nou haar punt is!

Brooddeeg ,je mag chantal der e-mail hoor,want hoe meer mensen haar lastig vallen hoe beter..want het trieste is het gewoon voor amadeus..maarja als haar vader hem al "pruduct "noemt denk ik dat zij ook niet helemaal wijs is..
nu op stal weten we wel meteen waarom ze lachtend het erf af liep in plaats van huilend...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:51

beetje stomme vraag...ben je niet gehecht geraakt aan je paard?....(ik heb dat al na 24 uur...ongeacht het soort dier...)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:53

Zwaantje1985 schreef:
Zensation schreef:
Mm topic even gevolgd, en inderdaad een ellende.. Maar.... Als ik me niet vergis staat er voor stalgebreken (en dus ook voor weven) een tijdbestek voor terugbrengen binnen 2x 48 uur, dat is dus 4 dagen, volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat je het paard al 2 weken had voordat hij het ging doen? Daarnaast heb je gekocht van een particulier... Ik hoop echt van harte dat het goed komt met dit probleem, en natuurlijk voor het paard, maar ik heb er een hard hoofd in.. In ieder geval heel veel sterkte!

Weven onstaat niet ineens, maar om het paard eerst te laten wennen aan zn nieuwe omgeving is er ook niet op gereden, en ook niet op het andere paard van yommie, anders staat hij ook zo alleen!
Na een week is er op gereden en dat ging goed maar toen ze een paar dagen daarna met haar andere paard ging rijden samen met ons, en hij stond gewoon in de paddock naast de rijbak dus ziet alle paarden gewoon.. toen begon hij helemaal uit zn dak te gaan echt gigantisch weven niet normaal helemaal een kuil had hij gegraven.. en toen is er meteen contact op genomen met vorige eigenaresse die zij dat het wennen was.. nou het wordt alleen maar erger en erger :(

En dan zegt de vorige eigenaresse dat hij af en toe weefdde als hij eten kreeg.. Dat heeft ze vóór de verkoop niet gezegd!!

Ja dat snap ik wel, maar "officieel" staat er 2x 48 uur voor, wettelijk gezien dan.
Dat ze achteraf zegt dat het hij af en toe weeft bij het eten, is niet zo slim van haar, wel voordelig voor jullie, hiermee geeft ze dus aan dat ze iets verborgen heeft, en das niet zo slim t.o.v de meldingsplicht! Al met al, wel een K.U.T situatie...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:53

Tuurlijk hecht je je wel een soort van aan je dier.
Maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het gaat.
Ook in het belang van het paard is het beter dat er snel gehandeld wordt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:56

geerke schreef:
beetje stomme vraag...ben je niet gehecht geraakt aan je paard?....(ik heb dat al na 24 uur...ongeacht het soort dier...)

nou het rare van mij is dat ik bijna niet eens naar hem kan kijken...ik geef hem eten en klaar...

ik weet dat het niet goed is,maar voor mijn gevoel wel...ik vind het even goed moeilijk..al weet ik dat het beter is dat hij terug gaat..maarja dat is ook kwestie gevoel en verstand...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:57

Yommie schreef:
Zensation schreef:
Mm topic even gevolgd, en inderdaad een ellende.. Maar.... Als ik me niet vergis staat er voor stalgebreken (en dus ook voor weven) een tijdbestek voor terugbrengen binnen 2x 48 uur, dat is dus 4 dagen, volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat je het paard al 2 weken had voordat hij het ging doen? Daarnaast heb je gekocht van een particulier... Ik hoop echt van harte dat het goed komt met dit probleem, en natuurlijk voor het paard, maar ik heb er een hard hoofd in.. In ieder geval heel veel sterkte!

Nou hij deed het meteen al op het land,wat ook meerderen mensen hebben gezien ,zoals anne_ hier op bokt..maar ja dozen dat we zijn zaten alleen elkaar aan te kijken van "is nieuwigheid waait wel over"
niet dus...toen hij het alleen maar erger ging doen na een week ,heb ik haar een bericht gestuurd ,waarop ze zei dat hij alleen weefde als hij op zijn eten moest wachten..

ze had ook niet verteld dat hij voernijd had,en nog een paar dingen...maarja geen enkel paard is perfect dus maakte ik daar geen probleem van...

Dat valt dus toch onder verborgen gebreken, wat ik al eerder zei, ze heeft een meldingsplicht, en daar heeft ze zich dus niet aangehouden.
Dat jullie even af wilden wachten en aanzien, dat kan ik me heel goed voorstellen, alleen moet je niet altijd te lang wachten met deze dingen.
Ze heeft dus bewust, of misschien onbewust, dan weten we dus nog niet, dingen verzwegen.
Als hij inderdaad de kuilen in de bak weeft, dan zal hij het die dag wel niet voor het eerst gedaan hebben...
Maar goed, het blijft een rotsituatie, en dan zal ik me waarschijnlijk nog zacht uitdrukken in jullie ogen, sterkte meiden..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:00

Zensation: chantal weet ook dat ze fout zit ,maar ze probeert het gewoon...als ik geen rechtsbijstand had gehad..dan doe je het ook niet,want een advocaat kost dan ook weer veel...

maarja dat ik niet bluf komt ze vanzelf wel achter dan...
alleen ga ik nu alles terug eisen wat ik heb uitgegeven aan hem..tot stallings geld alles...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:17

Ja precies het was aan hun de keus of hem gewoon z.s.m op komen halen, geld terug geven paardje ergens op het land..

Of deze hele hompeslons er om heen, wat veel meer geld kost.. En waarvan je zeker weet dat het paard alsnog bij je terug komt..

Tja, wat zou jij kiezen

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:21

mijn paard heeft het op een stal een tijdje gedaan. toen hij daar kwam begon het al, (terwijl hij het nog nooit eerder vertoond had, kende hem de 6 jaar daarvoor ook al)bheb hem toen zoveel mogelijk naar buiten gedaan en op stal zoveel mogelijk gezorgd dat er ruwvoer was. ben uiteindelijk naar een andere stal gegaan en toen was het over.

ik denk dus dat het stres is.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:27

lovesSkippy schreef:
mijn paard heeft het op een stal een tijdje gedaan. toen hij daar kwam begon het al, (terwijl hij het nog nooit eerder vertoond had, kende hem de 6 jaar daarvoor ook al)bheb hem toen zoveel mogelijk naar buiten gedaan en op stal zoveel mogelijk gezorgd dat er ruwvoer was. ben uiteindelijk naar een andere stal gegaan en toen was het over.

Ben benieuwd of een paard uberhaupt gestrest kan worden als hij de hele dag op een weiland met soortgenoten kan lopen, grazen en snachts in paddock hooi eten en daarnaast nog gewoon krachtvoer krijgt ook..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:34

Heb het hele topic gelezen :P
Zou het paard idd in hun tuin zetten en derest via rechtsbijstand afhandelen..
Volgesmij is er wel hier en daar plaatst maar willen ze het dier echt niet meer terug...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:41

DaanxBien schreef:
Heb het hele topic gelezen :P
Zou het paard idd in hun tuin zetten en derest via rechtsbijstand afhandelen..
Volgesmij is er wel hier en daar plaatst maar willen ze het dier echt niet meer terug...

ach weet je ,daar heb je amadeus mee...voor dat beesie is dit al triest genoeg...en ik ga der ook maar niet te veel bij stil staan waar die terecht komt...
het liefst zet ik hem ook hier te koop of op marktplaats dan kun je zelf bepalen waar die terecht komt..maarja wie wil er nou 1750 betalen voor een paard die weeft?

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:24

Zwaantje1985 schreef:
lovesSkippy schreef:

Ben benieuwd of een paard uberhaupt gestrest kan worden als hij de hele dag op een weiland met soortgenoten kan lopen, grazen en snachts in paddock hooi eten en daarnaast nog gewoon krachtvoer krijgt ook..

lijkt mij wel, als de situatie erg veranderd is met z'n vorige huis.

op wat voor een stal stond hij bij zijn vorige eigenaar?

stond hij daar ook altijd buiten?

hoe gaan ze soortgenoten met hem om en andersom?

hoeveel krachtvoer krijgt hij?

hoeveel werkt hij?

en waarom zou een paard die alles heeft niet gestresst kunnen worden.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:28

lovesSkippy schreef:

lijkt mij wel, als de situatie erg veranderd is met z'n vorige huis.

op wat voor een stal stond hij bij zijn vorige eigenaar?

stond hij daar ook altijd buiten?

hoe gaan ze soortgenoten met hem om en andersom?

hoeveel krachtvoer krijgt hij?

hoeveel werkt hij?

en waarom zou een paard die alles heeft niet gestresst kunnen worden.[/quote]

Ja totaal anders dan eerst, maar ik zou juist de verandering van levenslang opgesloten naar totale vrijheid niet echt een stress factor kunnen noemen