Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Assiej

Re: Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:37

haha nee oke ik snapte hem, maar er zullen misschien ook mensen tussen zitten die kunnen interpeteren dat alleen dreft werkt tegen MTG ;)

Suflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:27

Daar zit wel wat in, maar voorlopig smeer ik dit spul niet meer, totdat hij zijn deken opkrijgt, dan zitten zijn manen namelijk veilig ;)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:24

ik gebruik het bij mijn eczemer, en ik vind eht goed werken bijd e herstel van de huid en in mijn ogen dan ook tegen de jeuk. Gister weer goed gesmeerd, doe het zo om de drie dagen, dan zitten er gelijk een boel schilfers in maar dat vind ik alleen maar goed! Dan zie je dat de huid zich snel hersteld.

Dat valt mij aan dit spul het meest op, dat de huid snel hersteld.

Ik gebruik het ook in combi met een eczeemdeken, dus ik smeer ook gewoon bij mooi weer, er komt geen zon op zijn manen, deken wordt wat vet, en daardoo meteen wat waterafstotend, dus ook geen probleem.

De geur, daar wen je wel aan

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:47

Ik kom ook weer eens posten hier :)

Vorige week weer een nieuwe fles gekocht. Heb met de vorige fles 5 maanden gedaan dus dat is netjes. Helaas heeft mn paard een gedeelte van d'r manen kortgeschuurd dus weer opnieuw sparen! MTG is ondertussen onmisbaar geworden, het houd de manenkam ook soepel en de jeuk blijft weg!

Binnenkort maar weer eens foto's maken, dan kan ik een serie gaan maken voor deze winter.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:43

Hmzz ik gebruik t nu ook al een hele tijd (ruim 3 maanden) maar gebeurd helaas helemaal niks! Na een aantal topics hierover dacht ik dat ik hét middel gevonden had. Voor mijn paard is dit helaas niet het geval.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:48

Ik heb het ook gekocht en smeer nu al 3 dagen iedere dag, eerst alleen de manen en nu ook de staart. Manen heeft ze vandaag voor het eerst niet geschuurd! Ik dacht eerst dat het niet werkte omdat ze gewoon onverstoorbaar doorging met schuren, maar goed, na een paar daagjes geduld merk ik nu dus resultaat. Eerst begon ze meteen te schuren aan haar manen zodra ze op stal kwam. Nu wilde ze alleen haar staart schuren, die ik dus niet had ingesmeerd. Lijkt me duidelijk dat het niet schuren van de manen dus door de MTG is gekomen.

Nadelen: het stinkt, de manen van mijn merrie zijn heel vies omdat er nu alle modder in blijft kleven, en ik had niet opgelet en heb haar na afloop geaaid met mijn ring om die nu dus zwart is. Kan dat nog worden hersteld?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:05

Junia schreef:
Nadelen: het stinkt, de manen van mijn merrie zijn heel vies omdat er nu alle modder in blijft kleven, en ik had niet opgelet en heb haar na afloop geaaid met mijn ring om die nu dus zwart is. Kan dat nog worden hersteld?

Ik masseerde het met mijn vingers nog even in, mijn ringen werden ook zwart maar dat is er met zilverpoets weer zo af, alleen moet je het niet te lang laten zitten (weken) want dan gaat het wat moeilijker.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:31

Bedankt voor de tip :)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:42

Ik gebruik het ook nog steeds 2 x in de week.
ik ben geloof ik eind juli of zo begonnen. Toen ik begon had ik het super kort geknipt.

ze zijn nu een cm of 10 denk ik.
het staat vaak nu wat warrig en sprieterig omdat het best plakt.
binnenkort ga ik het weer eens wassen (doe ik om de 3 a 4 weken maar het is zo koud inmiddels) en dan stop ik er heel even mee en ga ik even met cowboy magic verder denk ik.
gewoon even kijken wat dat doet.

ik las ook ergens iets over biotine???
iemand daar ervaring mee?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:25

Bij Senna helpt MTG echt goed tegen de jeuk. Alleen ze krijgt ontzettende last van hele grote schilfers ook aan de zijkant van haar manen. Ik denk dat het door verstikking komt en daar krijgt ze ook weer jeuk van en dat schiet dus niet op. Van de week maar weer de manen wassen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:27

ik ben nog steeds niet weer begonnen, maar ga deze week weer aan de slag, fles moet toch ooit een keer leeg

@Enamorado, biotine helpt inderdaad ook, maar daar gaan niet alleen de manen van groeien maar ook de hoeven(daar is het ook voornamelijk voor bedoeld) dus grote kans dat je dan vaker bij de hoefsmid staat en dat kost natuurlijk meer als een fles MTG :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:43

Flosje446 schreef:
Bij Senna helpt MTG echt goed tegen de jeuk. Alleen ze krijgt ontzettende last van hele grote schilfers ook aan de zijkant van haar manen. Ik denk dat het door verstikking komt en daar krijgt ze ook weer jeuk van en dat schiet dus niet op. Van de week maar weer de manen wassen.

Schilfers kunnen ook komen door de huisvernieuwing :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:11

Evelli schreef:
Flosje446 schreef:

Schilfers kunnen ook komen door de huisvernieuwing :)

Het zijn echt schilfers van een cm doorsnede en ook aan de zijkant van de hals. Er laat dan ook allemaal haar los. Dus dat zal vast niet alleen huidvernieuwing zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:12

Ja, dat is waar.
Misschien regelmatig de manen wassen en daarna toch weer smeren, aangezien je aangeeft dat het wel goed helpt.
Je zou ook klitwortel van de kruidvat kunnen proberen

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:14

Vrijdag ga ik de manen weer even wassen. Alleen ik krijg de vettigheid er niet goed mee uit.
Klitwortel gebruik ik ook. Ik wissel het een beetje af met MTG.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:16

misschien beetje afwasmiddel gebruiken om het vette eruit te krijgen?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:23

Die schilfers is normaal. heeft nero ook heel erg. Ik was ze normaal 1 x per 3 weken met cowboy magic. Worden ze weer lekker zacht van.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:54

even weer vergelijkingsfoto's

eind juli
Afbeelding

en vandaag

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:42

Wanneer gaan jullie weer beginnen met smeren? Ik start volgende week weer (als het weer het toelaat, want dan wil ik wel eerst zijn staart wassen), net weer 2 flessen besteld.
Of zijn er mensen die niet meer willen? of die niet gestopt zijn met smeren..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:43

Als het dekenseizoen voorbij is :)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:06

ik was gestopt een week of 6 a 7. maar zag toch duidelijk verschil met groeien bedoel ik dan.
ben dus weer bezig 2 x in de week om het er in te doen.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:12

Ik smeer nog steeds door 1x per week, haar staart is al heel veel dikker geworden :-)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:12

Mijn stalgenootje heeft het besteld en omdat bij mijn pony z'n staart er voor een groot gedeelte is afgeknabbelt tot het sprong gewricht mag ik het ook gebruiken, heel aardig :-)
Het is nu een maand geleden gebeurt, zondag en donderdag gesmeert en heb wel het idee dat de staart iets is gegroeid maar vraag me af of dat door Shapley's mtg komt. Voorlopig blijven we smeren, we zullen zien :-)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:33

en weer een paar maanden verder....
Afbeelding

Afbeelding

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:41

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ook mijn verzorgtink doet het heel goed op de MTG.
In 2008 heeft ze een veulen gehad, en toen had ze geen exceemdeken op gehad. Ze had een deel van haar manen helemaal opengeschuurd en haar kont zag er ook niet uit.
Afgelopen jaar zijn we dus begonnen met smeren en de exceemdeken, en het resultaat mag er zijn. De manen en staart zijn weer een heel stuk aangegroeid, je kunt nog wel zien dat ze niet allemaal op dezelfde lengte zijn, maar er zijn absoluut geen kale plekken meer. Het kost wat extra tijd af en toe, maar het paardje heeft helemaal geen last meer van haar zomerexceem (: