Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luviwantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:45

M'n paard komt in de wei te staan.
Ongeveer 6 tot 8 uur dat hij zelf kan weten wat hij wil doen.

Quinn

Re: Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:52

Mijn paarden staan samen in de wei vanaf 10 uur 's morgens. afhankelijk van het weer komen zij rond half 5 weer binnen. Bij langdurige regen eerder.
Zomers gaan ze als het heel warm is ook 's avonds nog even naar buiten. 's nachts staan zij op stal.
Zij staan in het gras of op zand. Ze kunnen zelf doen wat zij willen Hebben zo'n 6000m2 tot hun beschikking.
Regelmatig zie je ze spelen met takken of met elkaar of liggen ze lekker te rollen in de modder.
Daarnaast worden zij nog gereden.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:12

Mijn Haflinger gaat rond 1 uur 's middags naar buiten en kom tegen 6 uur weer naar binnen, niet omdat wij dat willen, maar omdat ze het dan zelf beu is. In de zomer staat ze 24/7 buiten.

Mn andere merrie staat op een stal waar in de winter geen weidegang is, maar ik ga er meestal 2x per dag heen, zodat ze er iig 3 uur per dag uitkomt. Dit was de enige beschikbare pensionstal, dus had weinig te kiezen. Per 1 april komt ze weer naar huis en gaat ze ook 24/7 naar buiten. :)

Lotte_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:20

Mijn pony staat 24/7 op de wei met een andere pony. :D

miranda19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:17

die van mij gaan s'ochtends naar buiten en komen s'avonds weer op stal

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:47

mijn paard staat van zomer en winter 24 uur buiten,
in de winter word de wei open gemaakt na de loopstal,
duskan het paard zelf bepalen of die na binnen wil,bij ons is het een beetje ranch achtig,
ben nog nooit zo tevrede geweest.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:54

Mijn paard van 9 staat in de zomer (van midden april tot midden november) 24 uur in de wei. in de winter is het even afzien voor hem... Hij staat 2 tot 3 uur in de paddock. In zijn eentje, maar direct naast hem staan ook paarden.
Ik zou liever hebben dat hij langer buiten kon staan, maar helaas is het niet anders. Ik merk bij mijn paard overigens niet dat ie kribbig wordt of ongelukkig, zoals een paar andere paarden op stal wel worden.
Hij mag in ieder geval uitkijken naar zo'n 8 maanden rennen samen met zijn vriendjes!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:59

paarden zijn:

11, bijna 12, bijna 16

komen van 9 uur tot 17 uur buiten > 8 uur dus
maar dat is 's winters!
's zomers staan ze vaak dag en nacht buiten tenzij het stormt ofzo, maarja dat komt eigenlijk neit voor, dus..

en verder rij ik mijn pony 5 keer per week. 3x anderhalf uur
1x drie uur (buitenrit dan he;))
1x uurtje, of ligt eraan hoe druk ik het heb met school
maak sowiezo 1 keer per week lange buitnerit vaak wel 2 keer ;)
heeeeerlijk vinden we dat :D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:02

Al onze paarden staan overdag buiten en snachts binnen. of het nou regent of niet ze kunnen wel tegen een buitje. :Y)
Zomers nog wel eens snachts buiten en overdag binnen.
Sommige worden elke dag gereden en sommige minder..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:08

Bij mij de merries en binnenkort de bijhorende veulens zo goed als 24/24 op de wei. In de winter enkel van 10u(komt men vader ze buitenzetten, ik voer ze smorgens) tot ik thuis kom.

Men andere paarden, smorgens een half uur molen, smiddags op de wei en dan training. In de winter, staan ze op pension, dus dan smorgens wei, smiddags paddock (1 a 2 uurtjes) en savonds training.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:13

In de winterperiode staan ze buiten van ca. half 8 's ochtends tot een uur of 8 - half 9 's avonds.
In de zomerperiode staan ze 24/7 buiten.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:20

Shadow staat met 4 andere paarden 24hr buiten. Zij is bijna 4 en wordt daarnaast ongeveer 2 tot 3 keer per week half uurtje tot 40minuten gereden.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:17

Nu van ongevere half 10 totdat het donker is. Hij staat met een merrie samen buiten (nu in de bak, als de wei weer iets droger is gaan ze de wei in) en in de wei ernaast staat een shet.

En de zomer staan ze 24 uur per dag buiten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:19

joyce B schreef:
zo te horen is het op best wel veel plekken mogelijk dat de paarden er overdag in elk geval een aantal uur uit komen. En dat terwijl je hier in de omgeving toch ook nog steeds stallen hebt waar je vrijwel de gehele winter geen paard buiten ziet lopen...
Ben benieuwd hoe de werkelijke verhouding is tussen stallen waar het wel kan, en stallen waar het niet kan. Zou leuk zijn om dat dan over een jaar, of 2 jaar opnieuw in kaart te brengen om te kijken of wat dat betreft het welzijn van de paarden in Nederland verbeterd is.

Ik ben ook benieuw hoeveel mensen niet in dit topic reageren omdat hun paard maar een paar banketstaaf uurtjes per dag buiten loopt... Vind het fijn te lezen dat er nog zoveel buiten lopen! Wou dat ik dat kon zeggen. Die van mij komt in de wintermaanden niet veel buiten helaas... Alleen als ik op stal kom. Ze staan soms in de bak met mooi weer samen, maar omdat mijn paard haar vriendinnetje (zijn emt zn 2en op stal, dus ook niet veel keus ;)) het buiten geen zak aan vind op een of andere manier en alleen maar bij het hek staat te miepen.

Het weideseizoen staat gelukkig weer voor de deur, dan gaan ze hele dagen naar buiten tot het donker wordt. Snachts op stal.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:21

het ligt er aan of ik rijd of niet, maar meestal wel zo'n 6/8 uur. Komt ook vaak voor dat ze langer buiten staan hoor :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:25

met de pony waar ik nu intensief mee bezig ben; 2 a 3 uur buiten ( is voordat ik hem kocht niet gewend om in de weide te staan ) 6 uur in de week rijden.
de andere 2 staan ong 7 uur buiten en 3 a 4 uur in de week werken.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:26

Dat ligt aan het weer, rond 10 uur gaan ze naar buiten en om 4 uur naar binnen. In de zomer soms ook later tegen een uur of 10, of ze blijven dag en nacht buiten.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:30

Citaat:
Ik ben ook benieuw hoeveel mensen niet in dit topic reageren omdat hun paard maar een paar banketstaaf uurtjes per dag buiten loopt...
Daar kom je dus nooit achter aangezien ze niet reageren ;)
aanvulling: het hele jaar door minimaal 4-5uur per dag en eentje dag en nacht hele jaar door.
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 17-03-09 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:32

Zo rond de 10 uur staan onze paarden momenteel buiten. S'ochtens worden ze rond 7 uur buiten gezet. En s'avond rond half 7 / 7 uur worden ze weer binnen gezet. 1 shet van ons staat sinds een week 24/7 buiten.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:27

Van Oktober tot April gaan ze per dag een uur in de paddock.
Van April tot Oktober gaan ze van 9 tot 4 a 5 het weiland in (eerst wel opbouwen natuurlijk)

Ik rij 4 keer, soms 5 keer in de week.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:28

Van mei tot en met september staat hij 24/7 buiten, van oktober tot en met april s'ochtens 2 uurtjes paddock en s'avonds 2 tot 3 uur uit stal. Nog niet helemaal optimaal, maar al beter dan 23/7 stal.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:33

Nu nog overdag buiten van 9 tot 5, per april 24/7 buiten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:36

Citaat:
Ik ben ook benieuw hoeveel mensen niet in dit topic reageren omdat hun paard maar een paar banketstaaf uurtjes per dag buiten loopt...

oh ik wil best eerlijk zijn hoor dat mijn paard er gemiddeld 2 uur uit komt en dan nog een uurtje rijden :)
zomers wel 24 uur op het land :j
had haar 24 uur per dag buiten staan maar het enige wat ik overhield was een shaggereinig paard, ze is dit totaal niet gewend en ziet er nu weer happy uit :)
soms moet je naar het paard kijken en niet meer naar de natuur,, elk paard kan zich aanpassen, natuurlijk wel, maar soms moet je keuzes maken en die heb ik gemaakt na bijna een jaar 24 uur pd buiten :)

mn shets staan wel 24 uur per dag buiten maar daar doe ik ook vrij wel niets mee die staan als grasmaaier en voor de kids lekker mee te wandelen/hobbelen :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 17-03-09 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:38

Tat_jana schreef:
Citaat:

oh ik wil best eerlijk zijn hoor dat mijn paard er gemiddeld 2 uur uit komt en dan nog een uurtje rijden :)
zomers wel 24 uur op het land :j

mn shets staan wel 24 uur per dag buiten maar daar doe ik ook vrij wel niets mee die staan als grasmaaier en voor de kids lekker mee te wandelen/hobbelen :)

Inderdaad, is geen misdaad toch?
Iedereen heeft zo zijn eigen mening erover.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:39

zeker weten ik heb de keuze puur voor mn merrie gemaakt,., t enige wat ik over hield was een puur shaggereinig paard maar heb mn bovenstaande bericht al aangepast.

jullie mogen best weten dat ik mn paard opsluit als misdadiger maar eigenlijk puur voor haar zelf Hihi
nou zal ik wel weer de 24 uur per dag buiten staanders over me heen krijgen, maar ik heb dr wel een rede voor had het graag anders gezien :)