Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
wendyashley schreef:Ik ga de korrels zaterdag ophalen, volgens de leverancier is het een duits merk, iemand enig idee welke dit zou kunnen zijn? kreeg namelijk geen antwoord op mijn vraag welk merk het was.
Het gaat hier om zakken van 15kg en het kost mij 5.25 per zak, ik haal de zakken zelf op aangezien ik anders transport kosten moet betalen terwijl het hier 10min vandaan is.
Helaas kan ik het de 1e week niet zelf in de gaten houden i.v.m vakantie, maar vond het wel handig voor mijn buurvrouw dat ze zich geen breuk hoeft te werken op die (elke dag terugkerende) vieze stallen, nu maar hopen dat de korrels net zo goed in gebruik zijn als van dit topic.
yvvv schreef:Princesje, vond je dat dan niet heel weinig toen je de zakken erin deed? Ik ben bij iemand wezen kijken, die had 4 zakken geleegd in een box van 3 bij 3, maar vond ik ook erg weinig.
De stal ernaast daar lag het wel wat langer in en werd het ook veel meer,o mdat het verpulverd werd, maar toch...?
Ik zit erover te denken om met 5 zakken te beginnen en die stal is net geen 3 bij 3...
india schreef:klopt ik was met 6 begonnen en had een super dikke laag,
maar ik moet al bijvullen na 2 weken dus dat is niet erg zuinig
Princesje schreef:Als ik jou was zou ik met 3 zakken beginnen. Ik wil morgen wel een foto voor je maken?
Dan kun je zien hoe dik het erin ligt! Die kan ik dan wel PB-en anders, want weet niet of dat in dit topic mag. Ik vind het echt veel.
Toen we het erin gooiden kon ik het over de hele stal uitspreiden. Toen wat water eroverheen, denk zo'n 10 liter.
Toen nog eens wat omgewoeld en nog wat water... Toen ik vanmorgen kwam lag er echt al een dikke laag, haar hoef verdwijnt erin.
Edit; het is er gistermiddag in gedaan. Ik gebruik Strovan. Er liggen nog korrels dus nog niet alles is verpulverd. We zijn met 3 begonnen zodat we er altijd nog een zak (of meer) overheen konden gooien.
Princesje schreef:Geen probleem! Ik maak morgenochtend wel even foto's en dan stuur ik ze 's Avonds even op. Het ligt er dan ongeveer 3 ochtenden in. Je hoort van me!
Princesje schreef:De mijne gaan rond 9/10 uur naar buiten en rond half 5/5 uur naar binnen
india schreef:mijne is ook de hele dag buiten,
maar ik heb de piesplek eruit,
dat was een hele zware kruiwagen vol,
het sopte achterin op 1 plek!
ik heb merkloos een witte plastic zak met wat gaatjes erin van de agrifirm, weet dus niet welk merk,
ik denk hetzelfde merk als de 2e stal van IMker?
EeCee schreef:Een vraagje: (misschien staat het al in dit topic, maar ik kon het niet zo snel terug vinden) Is de stro-korrel geen probleem bij de mest afvoer? Op de stal waar ik sta moeten we het zaagsel (van één box) apart afvoeren, dit mag beslist niet tussen het stro.
Verder ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die deze proef doen in stallen waar paarden niet zo lang naar buiten gaan, die dus wel een groot deel van de dag binnen staan.
india schreef:maar als er niks op de zak staat weet je ook niet wat er in zit,
dus is het wekl handig te weten welk "merk"
dan komen we er misschien achter welke menging de samenstelling is!!!
in imker haar stallen verschilden de korrels wel van uiterlijk de 1e en de 2e stal, dus zullen die wel niet van dezelfde fabriek komen?
EeCee schreef:Zo moeilijk is het toch niet om voor die paarden die hele dagen binnenstaan het experiment van Imker te delen door 2 !!Verder ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die deze proef doen in stallen waar paarden niet zo lang naar buiten gaan, die dus wel een groot deel van de dag binnen staan.