Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

alissaaa

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:35

wow die bijna 500 euro ik dacht eerst dat 't een foutje was! oliebol!
ik betaal 150 euro per maand.
het is geen luxe stal of weet ik wat, maar ik heb er alles wat ik nodig heb.
-ruime buitenbak
-warme douche binnen
-als we willen (meerderheid) komt er een solarium maar vinden we niet nodig.
-ze hebben een ruime stal en mijn paard kan buiten kijken.
-in maart tot oktober-november gaan ze buiten iedere dag, zolang als je zelf wilt, ook 24/7 als je wil.
-ze krijgen 8kg hooi per dag, boerenpaard 14 kg
- voer moet je wél zelf kopen, maar dan zeg jij wat je er allemaal in wil en dan mengen zij het voor je, bietenpulp zetten zij ook zelf op voor jou, etc etc.
-stro is inbegrepen
-stallen worden iedere dag verzorgd-> strontjes eruit halen en desnoods bijstrooien
-om de 2dagen worden de stalle helemaal leeggemaakt en nieuw stro erin(met de hand)
-iedere week is er een lesgeefster op dinsdag (7,5€)
-iedere zondag is er een buitenrit, kan iedereen meedoen.
-er zijn dranken,soepjes,koeken,warme dranken,... aanwezig voor 1€ per drankje of soepje,koek.
-voor 2€ zetten ze je paard in de paddock voor een paar uur
van oktober-november tot maart staan ze dan wel weer binnen, maar ze worden iedere dag in de stands gezet met hooi
ik ben heel tevreden over alles,
er hangt een leuke sfeer het heeft de beste ligging ooit vind ik!
vlak naast de limburgse bossen:D
loopt aan de stal dood, komen nooit auto's die daar niet moeten zijn.
bla bla
ik kan eigelijk niks slechts zeggen.
de zadelkamer is niet beveiligd, kan evt wel als je dat wil je kastje, maar vind ik niet nodig zolang je mekaar vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:50

joyce B schreef:
Welke omgeving Pipo? Want volgens mij zit jij meer in het midden van het land en is dat helemaal geen gekke prijs!
]

Ik zit in dezelfde regio als de TS Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:51

Overigens Montignac, de prijzen van graan zijn naar beneden gegaan waarmee automatisch de prijzen van stro ook naar beneden gaan.
Dus in principe zou deze prijsstijging niet reeel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:56

Dat van die stroprijzen is waar, maar veel stallen doen gewoon alsof, dan kunnen ze de tekorten van vorig jaar nog een beetje bijspijkeren. Oftewel: stallen die nu nog verhogen doen dit omdat ze dat eigenlijk begin van dit jaar al hadden willen doen, maar het om de lieve vrede in tweeën gesplitst hebben.
Mijn maandelijkse afdracht aan mijn stalhouder bedraagt 405 euro.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:58

@ pipo, ik heb inmiddels een gesprek gehad met pensionhoudster en de prijsstijging is gelijk aan de algemene kostenstijging dus 2 %. Dit is een reeele prijsstijging. (o.a. voortvloeiend aan stijgende loonkosten e.d.)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:58

Lovely schreef:
Dat van die stroprijzen is waar, maar veel stallen doen gewoon alsof, dan kunnen ze de tekorten van vorig jaar nog een beetje bijspijkeren. Oftewel: stallen die nu nog verhogen doen dit omdat ze dat eigenlijk begin van dit jaar al hadden willen doen, maar het om de lieve vrede in tweeën gesplitst hebben.

ik dus nu 420...verschillen wij niet zo heel veel. Gaan jullie weer omhoog in 2009?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:03

stro is bij ons niet goedkoper geworden omdat veel stro verregend is... Er is moeilijker aan te komen voor goede prijzen, prijzen bij fouragehandel liggen vrij hoog bij ons.
Vriendin die direct van handelaar koopt had het er laatst nog over en ik kon zelf ook geen goedkoop stro vinden. Prijzen van kleine baaltjes hooi liggen ook hoger dan vorig jaar bij ons. Mijn eigen hooi-oogst is ook niet goed gelukt (1e snee broei, 2e snee stoffig) Gelukkig heb ik ook nog voordroog.

Denk eerder dat de tussenhandel hun prijzen wat hoog houden?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:05

ik heb vernomen dat ook de transporthandel de prijzen verhoogt. N.a.v. vele reacties hier op dit topic van pensionhouders kan ik me voorstellen dat bij het bepalen van de prijsstijgingen vele facetten een rol spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:06

Montignac schreef:
Lovely schreef:

ik dus nu 420...verschillen wij niet zo heel veel. Gaan jullie weer omhoog in 2009?

We zijn per 1 november weer omhoog gegaan, de volgende prijsstijging is afwachten. Maar zolang onze stal nog ramvol staat en de wachtlijst langer wordt, zal er wel weer verhoogd worden, ben ik bang.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:09

de wachtlijsten bestaan hier al een x-aantal jaar niet meer. Voor mij was dat een voordeel want mijn paard kreeg zo eerder een stal met buitenluik... voor het loeren over de binnenplaats:)

Werd de prijsstijging goed aangekondigd?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:11

Nou....Juli (toen ik ging kijken voor een stal) 315
Oktober (toen ik er kwam) 340
Januari 370

55 euro in 6 maanden :/

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:12

oei das een flinke stijging van bijna 15 %!ben benieuwd wat daar de reden van geweest is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:17

Bij ons werd de prijsstijging wel goed aangekondigd. De uitleg was wat waziger.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:18

want? wat was de reden? of wat werd er als reden gegeven?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:31

Bij ons is de stalling per 1 jan. 2008 met 35 euro omhoog gegaan, we betalen nu 235 euro in de maand. Prijsstijging was ook absoluut niet goed aangekondigd (stond op het bord geschreven) en als reden was opgegeven dat alles duurder werd... zij dus ook!

Ik heb tot nu toe nog niets gehoord over nieuwe verhoging, maar wat niet is kan nog komen... Ik hoop het niet!!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 10-12-08 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:32

Als reden werd gegeven dat het stro duurder was geworden, algemene prijsstijging waaronder brandstof en electriciteit en dat er meer personeel loopt. Die laatste reden vind ik dus kolder omdat je dat alleen nodig hebt bij meer werk wat je dus al verdient met de extra diensten en stallen die je vult, dat zit dan in je overhead als het goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:35

Alleen staat Lovely haar paard in Amsterdam en Montignac haar paard in Apeldoorn/Beekbergen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:36

Brandstof is juist een stuk goedkoper geworden en vorig jaar was een goed strojaar. Mijn smid ook weer duurder geworden en die komt niet aan huis. Alles wordt gewoon steeds duurder, jammer maar helaas is dit al jaren aan de gang, men kan het gewoon doen..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:41

Mijn smid gaat per 1 januari ook weer met 5 euro omhoog!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:42

Pipo schreef:
Alleen staat Lovely haar paard in Amsterdam en Montignac haar paard in Apeldoorn/Beekbergen.

Door het hele land kun je zien dat er prijsverschillen zijn van laag naar hoog. De geografische ligging zegt dus niet altijd persee iets over de te betalen kosten.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:43

mijn smid is de staleigenaar dus, bij mij gaat er niks omhoog!
+ effe nog edit van vorige ding wat ik zei, de boerenpaarden kosten we 180, omdat ze ook dubbel hooi moeten enzo:)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:45

@ alissaaa..dat is mooi toch? Goed dat sommige stallen de stijging nog binnen de perken kan houden of zelfs geen stijging hoeven door te voeren...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:49

Wij hebben een prijssteiging van €15 per januari 2009. Dit is vanwege de hoge stro fourgage en transport kosten, maar om de klanten wel tegemoet te komen, omdat 15 euri in onze ogen een vrij forse steiging is, krijgen ze nu de wormenkuren van ons. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:49

Bij ons is er ook sprake van dat er een tweede binnenbaan komt, maar van mij hoeft dat niet als dat ook weer leidt tot directe prijsverhogingen. Maar eerlijk is eerlijk, het is bij ons op stal allemaal best goed geregeld met onderhoud van het terrein en de bodems. De paarden staan er ook goed bij, dat is toch ook belangrijk.

Russel, de brandstofprijzen zijn nog maar pas geleden gedaald, hopelijk gaan die niet weer zo sterk omhoog.

Volgens mij ga ik ook maar eens duurder worden voor de baas Lachen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-08 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:01

Ik vind 55 euro stijging echt veel geld (wel gefaseerd dus) woon in lelystad, staling is daar best duur omdat er weinig particulieren zijn die stallen verhuren

(stad is 35 jaar oud en neergezet, dus geen vrijstaande huizen met land zeg maar)