Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maritime

Re: Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:58

Kendra schreef:
Maritime schreef:
[i]en 280 euro voor mijn veulen.
- Mijn dieren staan in een dressuurstal. Zij staan elke dag ongeveer 6 uurtjes buiten behalve als het echt slecht weer is. Dan zet ik ze in de binnenpiste en laat ik ze daar ronddartelen.

Enigszins off topic, maar voor een veulen lijkt me dit een ongewenste situatie, die hoort gewoon in een groep met vriendjes ergens rond te dartelen......en niet 18 uur per dag ergens op een dure stal te staan!

Ik wil nu niet vervelend doen hoor, maar onze stal heeft een hele gang met alleen maar stallen voor veulens. De veulens gaan samen naar buiten, rond een uur of 10 's morgens en ze gaan rond 18u weer naar binnen. In de winter en de herfst staan ze elke nacht binnen. Hij hoeft zich dus niet te vervelen. Trouwens ik ben er elke dag om hem aandacht te geven, hem te verzorgen en om met hem te spelen. Hij komt heus niets te kort hoor. Hoe doen andere mensen het denk je die een veulen kopen. Zij hebben meestal ook geen 10 paarden in hun weide staan hoor. Nee meestal staan het veulen dan ook alleen of met 1 of 2 weidevriendjes. Mijn veulen staat in de wei en op stal met 16 veulentjes. Hij weet echt wel wat een kuddegevoel is hoor!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:25

vraag me alleen af wat je met een veulen moet. maargoed das een ander verhaal.. met name als ze 280 euro kosten aan stalling. Nogal duur voor iets waar je niets mee kan!
Laatst bijgewerkt door woeliej op 09-12-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:39

woeliej schreef:
vraag me alleen af wat je met een veulen moet. maargoed das een ander verhaal.. met name als ze 280 euro kosten aan stalling. Nogal duur voor iets waar je niet mee kan!

Huh, ik snap hem niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:48

180,- per maand

- Manege Gasselte (www.manege-gasselte.nl)
- Ja hij komt overdag buiten (ivm snel overgewicht te hebben s'nachts op stal)
- 2 keer daags biks en ,ik dacht, 3 keer daags (afhankelijk van het naar buiten gaan of niet) hooi
- Voor pensionklanten is er een aparte zadelkamer waar onze eigen kast staat

De prijzen van onze gast paarden en pony's zijn incl.:
Gebruik binnenmanege
gebruik buitenmanege
gebruik springweide
gebruik paddock
Dagelijks mee rijden in de lessen in overleg
Vrij meerijden met onze buitenritten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:02

Maritime schreef:
woeliej schreef:
vraag me alleen af wat je met een veulen moet. maargoed das een ander verhaal.. met name als ze 280 euro kosten aan stalling. Nogal duur voor iets waar je niet mee kan!

Huh, ik snap hem niet?

Wat snap je dan niet??
Vind het nogal duidelijk er staan Verward
Waarom je 280,- euro betaald voor een veulen waar je nog niks mee kan???
Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet.
Had die van mij in de opfok voor 50,- euro pm en daar werd ook alles voor gedaan...behalve de enting dan.
Waarom zo belachelijk veel geld????
Vind ook sowieso dat je behoorlijk veel betaald voor de stalling....mar ja...dat is ieder voor zich.
Dat geld kan ik beter ergens anders voor gebruiken....

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:46

marlies85 schreef:
Ik betaal € 195,- per maand
Voor dat bedrag worden de stal uitgemest, ze wordt dagelijks gevoerd ,heb een grote zadelkast in een afsluitbare ruime, heb de beschikking over een grote binnenbak en een buitenbak in de maak.Ook voorzien van uitrijmogelijkheden, Trailerstalling 5 poest/was plaatsen waarvan er 3 ook voorzien zijn van warm water.

Dan heb je het egt ontzettend lux voor zo'n bedrag haha Haha!

lovemyqwincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:04

Ikke betaal met wei en stal nu 150 euro
moet wel zelf mesten voeren word wel gedaan en water.
als ik alleen wei of stal wil 100 dat is dan voor mijn e pony he Haha!

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:47

Wat snap je dan niet??
Had die van mij in de opfok voor 50,- euro pm en daar werd ook alles voor gedaan...behalve de enting dan.
Vind ook sowieso dat je behoorlijk veel betaald voor de stalling....mar ja...dat is ieder voor zich.
Dat geld kan ik beter ergens anders voor gebruiken....[/quote]

Dat is toch mijn probleem dan? Daar moeten jullie echt niet mee moeien hoor. Wij hebben thuis geld zat en mijn ouders betalen dit maar al te graag voor mij!! Nee ik kan momenteel nog niet veel doen met mijn veulen, maar ik mag hem toch wel stallen zeker. Mijn paard en pony staan daar ook dus leek het echt logisch om hem daar ook te plaatsen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:52

Ik betaal 165 euro aan stalling.

Daar bij inbegrepen:

gebruik royale binnenbak
gebruik buitenbak
gebruik weide om in te rijden met heuvels/hindernissen
gebruik van afspuitplaats
gebruik van zadelkamer, evt eigen kast
wordt uitgemest
wordt gevoerd: ruwvoer + krachtvoer (maakt niet uit hoeveel je gevoerd wilt hebben)
Zomers weidegegang
's winters overdag worden ze met slecht weer een paar uurtjes in de binnenbak gezet en weer in stal.

All-inclusive voor 165 per maand.
Opfok voor veulen kost 50 euro per maand ex smid en wormspuit incl ruwvoer/krachtvoer/binnen-buitenzetten/uitmesten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:13

Maritime schreef:
Dat is toch mijn probleem dan? Daar moeten jullie echt niet mee moeien hoor. Wij hebben thuis geld zat en mijn ouders betalen dit maar al te graag voor mij!! Nee ik kan momenteel nog niet veel doen met mijn veulen, maar ik mag hem toch wel stallen zeker. Mijn paard en pony staan daar ook dus leek het echt logisch om hem daar ook te plaatsen.

Je hoeft je gelijk niet zo aangevallen te voelen hoor....
Fantastisch toch dat je ouders alles voor je willen betalen.
Maar bedenk wel dat menig mens hier....waaronder ik....hard moeten werken om uberhaupt 1 pony goed te kunnen stallen.
En om al maar niet te spreken als het financieel niet meer lukt....
Dus wees maar zuinig op je ouders...als je alles zelf moet gaan betalen piep je wel anders.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:57

Maritime schreef:
Wat snap je dan niet??
Dat geld kan ik beter ergens anders voor gebruiken....

Dat is toch mijn probleem dan? Daar moeten jullie echt niet mee moeien hoor. Wij hebben thuis geld zat en mijn ouders betalen dit maar al te graag voor mij!! Nee ik kan momenteel nog niet veel doen met mijn veulen, maar ik mag hem toch wel stallen zeker. Mijn paard en pony staan daar ook dus leek het echt logisch om hem daar ook te plaatsen.[/quote]

Je mag het zeker zelf weten waar jij je paard stalt maar een ander mag dat best veel geld vinden.
Maar de opmerking: wij hebben thuis geld zat, vind ik erg arrogant overkomen.
Er zijn hier mensen die heel hard moeten werken om hun paardje te kunnen betalen en dat moet jij straks als je ooit eens op jezelf zit ook.
Effe oftoppic.

Ik vind de meeste pensionstallen hier in de buurt ook erg duur 230 euro en dan loopt het op, maar op veel pensionstallen zit weinig weidegang en als is het meestal paddock of in de winter helemaal niet buiten.
Ik heb ze ook zelf op een weide gehad en dan was ik rond de 100 euro per maand kwijt aan voer en zaagsel voor twee pony's.
En ik voerde erg royaal hooi een heel pak per dag voor hun twee en daar bleef meestal wat van over als ik er smorgens kwam.
Dus toen de wei weg ging (alles is verkocht door de eigenaar) moest ik terug in pension en ging ik voor mijn twee pony's 220euro betalen.
Nog weinig in verhouding tot de rest van de prijzen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:09

Mja, ik vind het boven de 200 euro eigenlijk al best duur, nu staat mijn paard gratis bij me ouders.. maar toch..In ruil ervan mest ik uit, en zet ik de paarden buiten/binnen of voeren...
En ik vind het niet arrogant om te zeggen dat je geld zat hebt, dat is dan toch gewoon een feit? Je kan iemand er toch niet op aanspreken als de ouders rijk zijn? Heeft zij ff vet mazzel.. en dan is het logisch dat je al je paardne bij elkaar zet:)

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:45

connievl schreef:
ik betaal 60 euro per maand.Paard wordt binnen en buiten gezet en gevoerd.
Zelf uitmesten en zelf brok betalen.
Zeer grote weides waar ze t hele jaar in staan,s nachts op stal.
Onbeperkt hooi en stro.
Aangezien ik buitenrij-paard heb geen bakken e.d.

Waar staat U/Jouw paard??

(benieuwd:P)

Groetjes Livanna

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:10

OmelissaO schreef:
Ik vroeg me af wat jullie voor jullie pensionstal betalen?
€340 per maand per paard
En wat voor faciliteiten heb je dan daarvoor?
Ruime box, Weidegang (zomers) voer brok (3x daags) kuil (1x daags), 1 paddocks, 2x binnebak, 1x buitenbak met verlichting, meerdere wasplaatsen, longeercircel, springzandje, hondernis materiaal, 24 uur toezicht, winkeltje, kantine, kastje, groot bos waar je uren kunt rijden. Uitmesten 1x per week, elke dag opstrooien (word gedaan)

Waar in Lelystad is dit manege lelystad?

Groetjes Livanna

jua32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:16

Hoi,

Ik sta op een kleinschalige pensionstalling in Landsmeer.
Ik betaal 170,- euro voor een ponystal.
Daar zit alles bij in. ( uitmesten, binnen en buiten zetten, kast, voeren)
We hebben alleen een buitenbak en 2 padocks.
Paarden gaan s'morgens naar buiten en sávonds naar binnen.
Bij slecht weer gaan ze niet de hele dag naar buiten.
En er zit een gezellige kantine bij.

Mvg Juanita.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:28

€300,- zeer ruime box met luik naar buiten, elke dag gemest, buiten binnen gezet, 3 x eerste klas kuil, 2x brok met musli, 20x80 binnenbaan met 80 meter spiegels Tong uitsteken , 20x40 binnenbaan/losgooi bak,overdekte longeerkraal, gedraineerde paddocks,20x60 gedraineerde buitenbaan,weidengang (zomers),stapmolen,longeercirkel, galloppeerbaan, solarium, wasplaatsen,luxe poetsplaatsen,ruime en verwarmde kasten,kantine met uitkijk op de binnenbaan,overdekte mestput, veilige en duurzame omheiningen.Echt een profi stal. Knipoog
Eindelijk hebben we gevonden waar we lang naar opzoek zijn geweest dankzij een vriendin.Het nadeel is dat het 20 min rijden met de auto is maar dat hebben we er graaaag voor over.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:23

Een paardje van me staat op een boerderij: 175 euries.
De stal wordt 6 dagen per week uitgemest, buitenbak met verlichting, 2 x p.d. brokken, 2x p.d. kuil en ze komt 6 dagen (i.d. winter en 7 i.d. zomer) per week buiten (de hele dag, hangt een beetje af van het weer). hier hebben we een klein koud hok waar we de zadelkasten neer mogen zetten. 7 km van huis.

Mn andere staat nu op een stal voor 280 euries.
Buitenbak, binnenbak, springbak, longeercircel, wordt buiten gezet (padock of weidegang), wasplaats met warm en koud water, er wordt op hem gelet maar ik doe wel zelf mn stal. 25 km van huis.

Hij komt op een stal voor ongeveer 300 euries.
Royale buitenbaan met verlichting en profi bodem, binnenbak, overdekte longeercircel, molen, padock, weidegang (wordt gedaan), kuil en brokken, wasplaats, stal word uitgemest, kantine, je moet wel extra betalen voor warm water, dekens wassen en het solarium. en je krijgt er wel een zadelkast. ong. 4 km van huis.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:55

Claudia78 schreef:
orange1 schreef:
Ik vroeg me af wat jullie voor jullie pensionstal betalen?
100 Euro per maand

En wat voor faciliteiten heb je dan daarvoor?

Ruime stallen, ze mesten daar voor je uit, en voeren doen ze ook voor je (kuil)
ze zetten de paarden elke dag even buiten. meestal van 11 tot 5 ( in deze tijd)
en zetten ze ook weer binnen.
in zomer staan ze dag en nacht buiten (tenzij je zelf wil dat ze binnen staan)
als het vriest of gewoon te koud is om ze lang buiten te hebben (sneeuw etc)
dan zet hij een hek op het beton en daar staan ze dan even kan hij even stallen uitmesten.

is ook was plaats, en goeie poetsplaats,
als je vind dat het paard te weinig stro heeft in de stal mag je er meer bij doen
en je mag zelf ook wel hooi pakken als je wilt.

Waar staat je paard/pony op stal?
Op een pensionstalling in stiens (friesland)
10 minuten van mn huis af

Komt hij/zij ook buiten in wei of paddock?
ze komen elke dag buiten.
zomers dag en nacht
deze tijd van 11 tot 5 ong
en in de winter als het super koud word een hek op het beton
en daar staan ze dan eventjes

Wat en hoe vaak wordt er gevoerd?
Kuil geen idee hoeveel of hoevaak perdag.

Binnen en/of buitenbak en verlichting?
Buitenbak met verlichting ,hindernismateriaal en voetballen enz om mee te spelen met paard

En hoe zit het bijvoorbeeld met zadelkasten, trailer en/of menwagenstalling?
Grote kast. heb geen idee over trailer en menwagenstalling want heb ze zelf niet

Niet dat ik verhuizen wil kwa stalling(ik sta bij huppa) Haha! Maar waar sta jij dan? Ik ken maar 1 in Stiens en dat is stal Hemeltje.
Ik ben daar in januari wezen kijken maar voor een paard ben je daar 125 kwijt. Is die het?
Clown

oeeps beetje laat! maar goed:
ja wel bij hemeltje!
is daar gewoon 100 euro per maand hoor!

groetjes

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:58

we betalen rond de 185euro, dan hebben we een ruime box, goed hooi, stallen worden uitgemest, er ligt hout vezel of zoiets in, 3 x per dag hooi als ze in paddock of stal staan, in de zomer dag en nacht buiten, goede binnen en buite bak, ruime kasten, binnen en buiten poets/wasplaats. 2 x per dag brok op stal. binnen 5 minuten zijn we in het bos en dan kunnen we als we willen 6uur door het bos rijden, zonder langs dezelfde plekken te komen, Stal: Stal t'beekdal in Chaam noord-brabant

met buiten en binnen bak verlichting en spring materiaal

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:17

Mijn bijrijdpaardje staat ook op een pensionstal en de eigenaresse betaalt:

€280,- per maand. met 10 euro toeslag een raam waarbij je je paard naar buiten kan kijken. dat heeft jesse dus een raam.

Je krijgt daarbij een box van 3 bij 3,5 meter. De paarden kunnen contact met elkaar hebben doordat er een gat met stalen pijpen van 1 bij 1 meter tussen de wanden inzit. De paarden staan op stro eventueel vlas. Hij wordt elke dag uitgemest. Nou ja uitgemest 1 x per week hellemaal leegegehaalt voor de rest worden de drollen naar de onderlaag geschept en komt er een grootplak van ong. 1 bij 3 meter van stro bovenop. Daarnaast als je wilt wordt je paard elke dag losgegooid. We hebben een binnebak en buitenbak allebei goed bereidbaar, op welke dag dan ook. 2 longeersingels/paddocks. Daarnaast is het de weg over en je bent in een gloednieuw bos wat nog meer vernieuwd wordt. Je hebt je eigen zadelkast en er zijn vaak onderlinge wedstrijden.

http://www.paardencentrumdronten.nl

Dit is de site echt heel fijn! je kan er ook priveles nemen. Ben je pensionklant dan is het 15 euro ben je geen dan is het 17 euro voor een half uur van monique zij geeft echt heel fijn les en werkt vooral naar ontspannenheid en gehoorzaamheid en aanleuning. Je leert dat het paard naar je moet luisteren op een vriendelijke manier, zonder dat het inmekaar geracht wordt.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:23

Ik betaal 180 euro voor een stal van 3x3.
daarbij hebben we een wasplaats met koud en warm water,
1 kleine binnenbak voor longeren en losgooien,
1 grote binnenbak voor rijden.
1 ultra grote buitenbak.
paarden worden 2x daags gevoerd(voer zit ook bij de prijs in)
1 baal krullen of vlas.
paarden worden naar binnen en buiten gezet(alleen in de winter niet i.v.m. slechte weide)
1 buitenpaddock
en mooie uitrijmogelijkheden.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:14

Op de grens van het Gooi en Eemland, met prima uitrijmogelijkheden
in duin- en bosgebieden:

Kleinschalige stalling (5 paarden):
- 200 per maand
- paarden kunnen het hele jaar door overdag buiten ( 2 x 0,5 ha drooggelegen weiland)
- onbeperkt hooi c.q. paardenkuil en stro
- poets-/wasplaats, koud water
- ruime zadelkast
- buitenbak van matige kwaliteit; buurman stelt bak (gratis) beschikbaar
- toilet voor klanten (heel blij mee, eerder nooit meegemaakt op vergelijkbare stallen)

Zelf uitmesten; klanten zetten paarden zelf bij toerbeurt buiten en binnen.
Voer en hooi 's avonds en 's morgens zetten klanten klaar, staleigenaar/
aanwezige klanten voeren. Voor extra hooigift rond 23:00 kun je ook
hooi klaarzetten; dit geeft de staleigenaar dan bij zijn laatste ronde.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 14-12-08 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:15

Ik betaal 75 euro maar dan staat hij wel in de loopstal

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:15

Er zijn inderdaad al heel veel topics open, maar als antwoord op je vraag;

Waar staat je paard/pony op stal?
Mijn pony staat bij een boer op stal (kleinschalige pensionstalling)

Komt hij/zij ook buiten in wei of paddock?
Ze mogen in de wei zolang het weer het toelaat (dit jaar tot eind oktober).
Vanaf dan mogen ze in de paddock, je moet ze hier wel zelf in zetten en ze mogen niet onbeheerd blijven staan.
Er zijn 2 paddocks en we zijn met een stuk of 10 mensen maar met goed overleg gaat het prima.

Wat en hoe vaak wordt er gevoerd?
Ze krijgen 2x per dag brokken (iedereen zet zelf klaar, dus elk paard krijgt iets anders) en ik geloof dat ze 3 keer per dag hooi/kuil krijgen. 's Zomers is dit minder.

Binnen en/of buitenbak en verlichting?
Buitenbak met goede verlichting.

En hoe zit het bijvoorbeeld met zadelkasten, trailer en/of menwagenstalling?
Wij hebben 2 stallen die gebruikt worden voor de zadelkasten.
Volgens mij is er wel een mogelijkheid tot stalling voor de trailer, menwagen weet ik niet.

Ik betaal €200 en ik heb het er prima naar m'n zin.
Er zijn wel momenten dat ik het even helemaal zat ben, maar over het algemeen is het supergezellig en het is ook lekker dichtbij mijn huis.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:18

365 euro p.m, inbegrepen: Voeren en mesten. Dr is geen weidegang ed, alleen een buitenbak en beperkte binnenbak.