Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:17

Het is inderdaad al warm. Heb de boel al weer pot dicht zitten. En was daar zelfs te laat mee. Ik denk ik doe alles wel dicht nadat ik David naar school heb gebracht. Maar dat was al iets te laat!

Farbster, Zowel James als Nick moest ik echt leren dat water lekker is. James is uiteindelijk een echte waterrat geworden en moest ik in de winter zelfs bij het water vandaan houden. Dat terwijl hij in het begin met geen stok in de buurt van het water te krijgen was.
Dat was met Nick eigenlijk net zo. En nu loopt hij zo achter me aan het water in. Onder het zadel nog niet, dan wordt hij weer wat onzeker. Maar dat zal ook aan mij liggen. Dus deze zomen gewoon zoveel mogelijk aan de hand en dan zien we volgend jaar wel weer.

Hier valt het tot nu toe nog mee met de dazen. Wel ontzettend veel gewone vliegen!!

Wat een verrassing die kittens!

pb, 39 graden jeetje!?
Mijn ouders zitten op dit moment ook in Frankrijk. Zijn op vakantie.
Vorige week hadden ze al een paard bij de caravan. :P Die camping had een campingpaard. Ipv een campingkat of hond haha.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:20

fabster vakantie zag er heerlijk uit :j

39 graden, jeetje, al was het hier ook zeker 32 graden en ik denk dat dat hier beroerder is als in Frankrijk.

Blue vindt water geweldig en Nina als het warm is.
Die was eerst echt flauw maar op den duur gaan ze er allemaal wel in, als je maar begint als het goed warm is.

Ik had gisteravond met zwarte emmer met lijm verhangen, zat niet genoeg in de zon.
Nu zit hij gelijk een stuk voller :j

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:50

spatter of de dekens blijven liggen ligt ook heel veel aan de pasvorm, rambo blijft hier heel goed liggen maar harrys horse schuift binnen een paar uur naar 1 kant.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:13

Nou dat hete weer gaat maar door. Ik probeer tegenwoordig elke donderdag met Marinka met de trailer weg te gaan. Maar zit nu wel te twijfelen. Ik vertrek meestal om 9uur 9:30 en ben dan rond 13 uur weer terug. Wat zouden jullie doen? Ik zier hier wel veel trailers rijden. De trailer rit is ruim een half uur.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:19

kvulden schreef:
Nou dat hete weer gaat maar door. Ik probeer tegenwoordig elke donderdag met Marinka met de trailer weg te gaan. Maar zit nu wel te twijfelen. Ik vertrek meestal om 9uur 9:30 en ben dan rond 13 uur weer terug. Wat zouden jullie doen? Ik zier hier wel veel trailers rijden. De trailer rit is ruim een half uur.

Ik zou het niet doen, maar dat is ook vooral omdat ik een uur geleden al echt geen zin meer had in mesten laat staan dat ik zin heb een paard op de trailer te krijgen en nog vanalles te gaan doen :o
Veel te warm voor mij, en ik houd normaal zelfs van warmte -O-

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:35

ik sla deze week ook de les over.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:54

Hoe heb jij je paarden aangeleerd, dat zwemmen best lekker is, Chasey?

Hier ook 32 graden. Dat vind ik al veel te warm. Laat staan 39.

Was 10.15 iur terug en was eigenlijk al veel te heet. Morgen toch echt de wekker zetten. Waren ook al veel dazen wakker. Caj had een deken om, dus ik was de pineut. Ben aardig wat gestoken.

Spatter; pasvorm en goede maat schelen enorm. De maat wil per merk ook wel eens verschillen (voor je paard dus). Horseware blijft inderdaad goed liggen.

Ik zou donderdag ook maar overslaan, Kvulden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:04

Herhalen, herhalen, herhalen, :) En veel belonen.
Op een gegeven moment zwommen James en ik letterlijk door de springende mensen heen.
Bij de paardenoversteek zwommen ook altijd heel veel kinderen en mensen. En daar kon ik met James tussendoor zwemmen. Moet dat nog wel ergens op film hebben.

Nick ben ik ook verder aan het trainen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:06

Maar hoe kreeg je hem er voor het eerst in? Als die van mij water ziet, gaat ze al een stuk achteruit. Ziet ze echt niet zitten! En krijg haar dan nog maar eens in de vooruit stand >;)

Hier zou ik trouwens ook geen zwemwater weten. Dat is wel jammer. Maar in de zee ofzo...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:10

Ja dat deden Nick en James ook. Echt staken, want ze dachten volgens mij dat er echt krokodillen in het water zaten. Hoe heb ik ze dat geleerd? Uhm... iedere stap richting water uitbundig belonen. Eerst de voetjes en er weer uit. En steeds een stapje verder. Letterlijk. Maar niet alles in één keer willen.
Eerste paar keer met alleen voeten is ook al heel goed.
James had het sneller door dan Nick. Met Nick ben ik in een jaar tijd zo ver gekomen als we nu zijn, zoals het filmpje hierboven.
Met James had ik een beter waterplas om te trainen, dat was echt een paardenoversteek en kon hij ook gewoon zien waar hij heen kon. In de zin van, je kan gewoon doorlopen en je komt weer op de kant terecht.
En bij een ander watertje was dat ook zo. Daar je kon doorheen en aan de overkant weer uit. En hier niet. Dat is wel lastig.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:20

Oh Marinka liep er gewoon in de eerste keer. Ik hoefde gelukkig niet te oefenen. Het zwembad in de bak laat ze over aan Rosie. En of het bad snel stuk gaat? Ja vast wel, maar hij was al bestemd voor de prullenbak. Dus ik dat dan laat ik de paarden er eerst nog even mee spelen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:26

Heerlijk dat je zo naar het water kunt Chasey! Ik vind jouw manier van omgaan met de paarden altijd heerlijk om te zien!

kvulden, ik zou het ook te warm vinden op de trailer nu. Leuk dat je de paarden er dan nog even plezier van geeft!

Mijn monsters staan nu nog in de volle zon te grazen, meestal gaan ze 's middags een poos in de schuilstal staan. Hier staat nu iets meer wind dan gister gelukkig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:27

Trailer rit zou ik niet doen bloedheet.
Snid net geweest maar komt over 2 weken terug. Na nr 2 was het echt te warm en aangezien nr 3 ijzers moet en het nog wel even kon besloten om dat volgende keer te doen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:31

Ja het leek mij ook echt te heet. Zie ook dat er onweer verwacht wordt dan. Ik woon naast een hengstenhouderij en zie daar toch de trailer in en uit rijden. Toch bijzonder....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:56

Ik ben zojuist even snel heen en weer gevlogen naar Divosa voor een vliegenmasker. Nick werd helemaal gestoord van de vliegen.
Ze raadde me aan om een vliegenmasker met neusflapje te doen. Maar Nick zit de hele tijd met de flapje te klooien. Maar hij heeft er al 3 keer flink in geproest, dus ik kan hem ook niet meer terug doen :P
Dan moet ie er maar aan wennen. Heb ze hooi gegeven als afleiding. Eens kijken hoe het dan gaat. Ik weet ook niet of hij ooit zo'n ding op heeft gehad.
Zal er zo even een foto van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:57

Pfoe, puffen hier! Ben echt aan een monster reeks bezig op mijn werk. 4 weken na mekaar de nacht, met een enkele dagdienst ertussen. Heb al heel de tijd slecht geslapen, maar ik kon aftellen. Vrijdag kom ik nacht af en dan ben ik een week thuis. Juli werk ik maar 10 dagen, augustus 16, dus ik keek uit naar paardentijd vanaf volgende week. Voorspellen ze hier toch wel al een hele week wisselvallig weer zekers! Zucht, kan ik weeral weinig met de paarden doen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:01

Wij hebben het wel geprobeerd met vliegenmaskers maar ze trekken ze bij elkaar af |o dus dan maar niet. In de wei thuis vind je ze wel weer terug maar waar ze nu staan is dat wel een dag zoeken.

En het hooi even bij elkaar gezet, kan het hier weer wachten tot ik tijd heb om het te stapelen op een andere plek. Hiermee komen we een heel eind dit jaar.
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:16

Dat is knap lang SVRL!

pb, ik hoop ook dat Nick hem laat zitten. We zien wel. Het is toch uitproberen :)
Wel mooi plaatje zo met de tractor!

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:51

Lynn_Nikita schreef:
Smid net geweest maar komt over 2 weken terug. Na nr 2 was het echt te warm en aangezien nr 3 ijzers moet en het nog wel even kon besloten om dat volgende keer te doen.

Hier zijn ze er nu 2 aan het beslaan.
Ijzers zaten er ook allemaal nog netjes onder. Had nog wel 2 of 3 weken meegekund.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:55

Die van mij trokken die neusflap er steeds af. Hele ding naar zijn grootje. Zat wel met een rits vast, dus kon m ook zonder flap gebruiken. En juist Beau kon die flap wel gebruiken, want als je ziet wat daar aan vliegen over zijn neus lopen... :r

Maar goed, dan maa niet. Hier trekken ze de maskers bijnelkaar ook wel eens af, maar die heb ik zo weer gevonden. Geen probleem.

SVRL, lekker toch, wisselvallig weer! Kun je juist wel wat met je paarden doen. Liever af en toe een bui op mijn kop, dat dit schroeiend hete weer. Ben blij dat ik niet in Frankrijk woon <<) . Vind dit eigenlijk al niet leuk meer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:29

Ik heb bij Nina maar een longeersingel omgedaan over de deken en vervolgend de deken weer met tyraps vastgezet aan de singel, wel zo dat alles weer makkelijk los kan.
Nu kan de deken niet meer naar achter zakken zodat de boeg en schoft lossig blijft.
Ze stond er in ieder gval heel rustig bij nu.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:30

chasey, die vliegenkap heb ik ook, zelfde probleem. Merrie bleef maar proesten. Heb het neusdeel toen maar korter geknipt zodat de neusgaten vrij liggen. Werkt goed. Uiteindelijk ook de oren er af geknipt en een gat voor haar voorpluk. Nu houdt ze hem netjes op. Toen de oren er nog opzaten deed ze hem steeds af.

Andere merrie vindt die neusflap geen probleem. Ze vallen ook heel groot, heb maat pony voor mijn arabier van 1,47. En is eigenlijk nog te groot.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:30

palousa mooie hoeveelheid hooi! :j

chesay mooie kap, vrees dat dat hier ook geen lang leven beschoren is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:32

Tot nu toe zit het masker nog goed. Hooi is op. En ze staan nu rustig te grazen. Nick is wel oornetjes gewend. Die deed ik tijdens het rijden wel eens op.
Als hij blijft proesten, dan kan ik ook het flapje wat korter maken. Ik kijk het eerst nog even aan.
Ik heb maat Cob genomen. En paste nét! Wist niet dat Nick zo'n groot hoofd had. _O-

Heel charmant ook.
Afbeelding

qua breedte paste hij net.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:44

_O- Nick kan zó in Star Wars!

Heb hier ook weinig zin. Veel te heet. Wil niet gaan zwemmen met de hond. Morgen hopelijk het zwemvest binnen. Nu maar binnen activiteiten doen; koekjes zoeken. Ook leuk.

Paarden staan op het bestrate deel hooi te knabbelen.

Dochter net ziek van school gehaald. Dus ach, mijn dag komt wel voorbij... :D