Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinky12 schreef:Leuk al die oliebol![]()
Azmay...volgens mij zie ik op de foto maïsveld...als de maïs eraf is,mag daar de mest niet op?Mag ik hier ook van mijn boerman.Alleen tussen ploegen en oogsten sla ik het op en gebruik een deel.Dat is dan een minimaal een half jaar oud en prima om te gebruiken
sakvis schreef:Shetten, ik vind ze geweldig! Maar wel de opgevoede exemplaren! Ik heb de mijne al vanaf 3,5 maand. Ik heb bewust voor een shet gekozen en het is ook mijn enige pony. Ze is nu 6, loopt volgende week de eerste klasse 1 mendurance, is zo bomproof als maar kan wezen en is overal voor inzetbaar.
Ik heb er echt een hekel aan als mensen denigrerend doen over shetten, als in dat ze gezelschap zijn voor hun 'echte' paard. Ja, ze kunnen een ander paard prima gezelschap houden, maar dat kan ieder ander paard ook. Maar ze kunnen ook minstens net zo talentvol zijn als ieder ander paard.
Voordeel van Daisy; ze kruipt niet onder draadjes door. Haar motto 'als ik mijn hoofd optil en ik zie de draad, dan pas ik er niet onderdoor'. Dus achter een enkele draad van 1 meter blijft ze prima staan...
En Yontheke, ik heb ervaring met een ontzettend vervelend shet-hengstje die met 9 werd gecastreerd. Beest ging ook mensen dekken. Na castratie was het een schatje. Heeft nooit meer vervelend gedaan.
Azmay schreef:Tinky12 schreef:Leuk al die oliebol![]()
Azmay...volgens mij zie ik op de foto maïsveld...als de maïs eraf is,mag daar de mest niet op?Mag ik hier ook van mijn boerman.Alleen tussen ploegen en oogsten sla ik het op en gebruik een deel.Dat is dan een minimaal een half jaar oud en prima om te gebruiken
Geen slecht idee, de boeren willen het sowieso best hebben maar alleen als we het brengen en daar wil ik juist vanaf.
Tinky12 schreef:Maar je kunt toch de weg over met je krui?Veld is aan de overkant...toch? Heb je alleen dat deel wat je overhebt als de maïs groeit.Dat kun je vaak wel kwijt via FB,mp oid of die periode de aanhanger vullen en aan de overkant dumpen...dagje werk en na het ploegen maak je weer een mesthoop.
Als je niemand kunt vinden die het gratis weghaalt,zul je het zelf moeten doen of ervoor betalen om op te laten halen.Dat is een keuze die je moet overwegen.
Azmay schreef:Zou iemand (uit Limburg) mij kunnen helpen met mijn mestprobleem?
Ik heb moeite met het vinden van duidelijkheid op internet. Het lijkt erop dat mijn mesthoop wel aan de weg mag liggen (is buiten de bebouwde kom) maar wie hem zou komen legen weet ook niemand. Die containers lijken me wel ideaal maar super duur vergeleken met gewoon een betonnen bak maken.
Monmaster schreef:Wat een leuke foto's allemaal... Shetten... Ik vind ze ook leuk...
Hoef zacht houden... Ik olie ook de binnenkant 2x per week... De hoef zelf op dit moment bijna dagelijks.
Wat fijn Abby, de foto spreekt boekdelen... Alsof deze zegt... Ahhh nu begrijpen we elkaar,
Vanavond ff rondje gereden... Langs de windmolens... Wordt bijna mijn lievelingsrondje!
sakvis schreef:Zover ik weet helpt oliën niet. Olie sluit de hoef af van water. Er kan dan dus geen vocht in of uit de hoef en daardoor droogt de hoef nog verder uit en zal de hoef dus ook niet zacht worden. Maar de meningen zijn wisselend, zoals wel vaker in de paardenwereld
Fabster schreef:sakvis schreef:Zover ik weet helpt oliën niet. Olie sluit de hoef af van water. Er kan dan dus geen vocht in of uit de hoef en daardoor droogt de hoef nog verder uit en zal de hoef dus ook niet zacht worden. Maar de meningen zijn wisselend, zoals wel vaker in de paardenwereld
Dat zei mijn hoefsmid ook, ja.