Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Ik heb of een voedselvergiftiging (maar mijn man heeft nergens last van) of een heel zware buikgriep
Urielle schreef:Misschien als ze echt aan het werk gaat voorzichtig aan iets hoger in de eiwitten zetten bijvoorbeeld wat lucerne (zonder melasse) erbij?
Ze heeft natuurlijk wel bouwstof nodig, anders vreet ze zichzelf op.
[***] schreef:Het was zo'n stomme kleur.... En ik woon erg landelijk, de palletbox kwam dan pontificaal in het zicht van de buren te staan.
Goed idee van de hooinetten in de de speciekuip. Verzwaar je de kuip nog ergens mee? Ben nl bang dat mijn paarden het net met kuip en al in de lucht trekken.
Zwerte schreef:Jadybabe schreef:@ Zwerte, veel mos betekend te weinig voeding en kalk.
Heb zelf geen land maar de paarden gaan naar mijn ex die 800 meter verderop woont en die houdt het altijd prima bij. Betaal hem ervoor en ik heb zelf geen onderhoud, wel zo lekker.
Weet ik, dat is nou net zo frustrerend! We hebben namelijk afgelopen jaar dus tweemaal gemest en gekalkt. Braaf rekening gehouden met genoeg tijd ertussen zodat het elkaar niet verstoord, kalk voor de regen gedaan etc. Doen dus alles zoals het zou moeten en ondanks dat, toch veel ellende. Vandaar dit jaar maar even een uitgebreide analyse, zodat we precies weten welke stofjes nu nog ontbreken.
Zwerte schreef:Ik quote mezelf maar even, aangezien het topic erg hard gaat. Maar dit leek me wel een interssant dingetje voor dit topic.
Gister de analyse binnen gekregen (equisoil van blgg) Iedereen die problemen met zn land heeft, zou ik aanraden zo'n uitgebreide analyse te laten doen. Dat laat toch dingen zien die je niet zo aan het gewas kan afzien. Ook erg fijn dat ze advies voor de komende drie jaar geven!
Wendy schreef:Je hebt meteen wel een leuke uitgekozen. Ik ben hier namelijk ernstig aan het zoeken naar mogelijkheden om minder uren per dag te steken in alleen het verzorgen van de paarden. Zodat ik misschien ook nog eens aan rijden toe kom, ofzo
Santos_05 schreef:@Wendy en Patricia, het afmesten uitbesteden (aan je partner) en in tussentijd zelf gaan rijden