Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nens77 schreef:Isegrim schreef:Was ook meer een opmerking naar de TS.Ik weet dat jij er al een tijdje staat.
Toch maak ik me nog steeds zorgen over de toekomst van de hit, 10.000 handtekeningen is bij lange na niet genoeg om de onteigening van die mensen daar tegen te gaan.....
Isegrim schreef:De Hit past denk wel in de plannen, het landbouwbedrijf niet.
Maar goed, dat is afwachten. Ik zou het echt een ramp vinden als ik daar weg moest. Er is op dit moment geen reëel alternatief.
Nens77 schreef:Precies !
Ik volg de berichten nauwkeurig en blijf op de wachtlijst.
Daarnaast hebben een aantal dames in dit topic op mijn verzoek ook de petitie getekend![]()
Er is overigens verderop in de wijk (langs de Rhoonse baan) ook een stuk grond bestemd voor manege (met pension).
Misschien dat ze daar nog een slimme ondernemer wil vestigen met een vergelijkbaar alternatief.
Jammer genoeg verdwijnen er steeds meer, de Hoge Stee en van Hilten zijn ook uitgekocht door projectontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe locatie......
Attitude schreef:Nens77 schreef:Precies !
Ik volg de berichten nauwkeurig en blijf op de wachtlijst.
Daarnaast hebben een aantal dames in dit topic op mijn verzoek ook de petitie getekend![]()
Er is overigens verderop in de wijk (langs de Rhoonse baan) ook een stuk grond bestemd voor manege (met pension).
Misschien dat ze daar nog een slimme ondernemer wil vestigen met een vergelijkbaar alternatief.
Jammer genoeg verdwijnen er steeds meer, de Hoge Stee en van Hilten zijn ook uitgekocht door projectontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe locatie......
Daar wil je ook niet zitten met een moeras naast je deur
Nens77 schreef:Kom hier maar eens paddockjes zoeken dan.......
Of andere plaatsen waar ze in de winter ook buitengang aanbieden.
Oh ja en dan zonder wachtlijsten
Gypsy schreef:Nens77 schreef:Kom hier maar eens paddockjes zoeken dan.......
Of andere plaatsen waar ze in de winter ook buitengang aanbieden.
Oh ja en dan zonder wachtlijsten
Nogmaals, op de stal waar ik nu sta was eerst ook geen paddock. Die heb ik grotendeels zelf aan moeten leggen. Waar een wil is, is een weg. Niet wachten tot het vanzelf naar je toe komt.
Mijn paarden zijn mijn kinderen, als het om hun welzijn gaat wacht ik niet thuis op de bank af tot ik toevallig een geschikte stalling tegen kom.
Lusitana schreef:Wat actief aanvallen betreft, een paard kan wel degelijk een ander paard om zeep helpen of levensgevaarlijk verwonden.
Er is een berucht filmpje van een hengst die een veulen afmaakt bv.
Als het gaat om overleven, is alles toegestaan.
Sommige paarden hebben zeer ernstige voedernijd of territorium drang of beschermen een ander paard bv.
Ze zijn ook een van de weinige diersoorten die wraak kennen...en dingen ook heel lang onthouden wat betreft wat ze is aangedaan.
Ze zijn ook prima in staat om mensen te doden zowel accidenteel als opzettelijk, maar dat wil men liever niet weten van ze.
Paarden zijn niet omdat ze "vluchtdieren" zijn, meteen ook maar zoete wezentjes.
Ze kunnen prima met hun tanden en hoeven omgaan als wapens als het er op aan komt.
Wat betreft de artikelen die voorbij komen, die hebben ook niet meer dan richtlijnen en dat kan ook niet anders..
joyce B schreef:toch zijn er vaak op grote terreinen wel verlaten hoekjes.
En ook op stallen met kleinere weides is er vaak best wel wat mogelijk. Als ze eigen of gedeelde seizoen weitjes verhuren voor een meerprijs en die weitjes zijn bijvoorbeeld 20 bij 80 meter lang, dan is het best het overwegen waard die weitjes zo aan te passen dat de eerste 15 meter zand is met bij de ingang een stukje verhard waar je een hooinet of bak kan plaatsen en een waterbakje. 15 bij 20 zand kunnen best 2 bevriende paarden of 3 pony´s even een rondje draven, rollen, wat gekke sprongen maken en gezellig samen wat hooi eten en een frisse neus halen voor minimaal een halve dag. En die 15 bij 20 meter gras is in het weideseizoen ook in 2 weken echt op, dus die mis je dan ook niet plus dat je in nattere periodes het gras kunt sparen door ze dan alleen op het zand te laten of kunt combineren met halve dag gras en halve dag zand.
Dan kunnen ze de meerprijs voor weidegang in de zomer ook in de winter aanhouden maar dan voor de paddocks... Of gewoon hun stalgeld omhoog omdat ze dan het hele jaar uitloop kunnen bieden.
uitmesten van die paddocks en weides zou je aan de eigenaren kunnen overlaten. Wel verplicht zodat het netjes blijft natuurlijk...
Er zijn ook stallen waar ze in de zomer 2 buitenbakken hebben en in de winter 1 van die bakken opsplitsen in meerdere paddock waar de paarden dan enkele uurtjes kunnen rondlopen. In de winter wordt er toch vaker binnen gereden omdat de bakken dan minder droog zijn of het vies weer is, en vroeger donker, dus dan wordt die 2e buitenbak ook niet echt gemist.
En 30 bij 60 "bak: kun je 4 tot 6 redelijk formaat paddocks in maken (of meer iets kleinere) en als je koppels hebt 8 tot 12 paarden per dagdeel in kwijt. Zijn toch al 24 paarden. die het anders moeten doen met alleen even losgooien als de baas er is...
Maar je hebt wel een omslag in denken nodig... En met creatieve blik kijken naar de mogelijkheden.
Nikass schreef:En dat staat er dan nog los van dat er blijkbaar vanuit gegaan wordt dat je geld hebt om het een en ander aan te leggen. Naast je dure stalgeld elke maand. En het zelf buiten en binnen zetten moet je ook zelf regelen.
Nikass schreef:joyce B schreef:toch zijn er vaak op grote terreinen wel verlaten hoekjes.
En ook op stallen met kleinere weides is er vaak best wel wat mogelijk. Als ze eigen of gedeelde seizoen weitjes verhuren voor een meerprijs en die weitjes zijn bijvoorbeeld 20 bij 80 meter lang, dan is het best het overwegen waard die weitjes zo aan te passen dat de eerste 15 meter zand is met bij de ingang een stukje verhard waar je een hooinet of bak kan plaatsen en een waterbakje. 15 bij 20 zand kunnen best 2 bevriende paarden of 3 pony´s even een rondje draven, rollen, wat gekke sprongen maken en gezellig samen wat hooi eten en een frisse neus halen voor minimaal een halve dag. En die 15 bij 20 meter gras is in het weideseizoen ook in 2 weken echt op, dus die mis je dan ook niet plus dat je in nattere periodes het gras kunt sparen door ze dan alleen op het zand te laten of kunt combineren met halve dag gras en halve dag zand.
Dan kunnen ze de meerprijs voor weidegang in de zomer ook in de winter aanhouden maar dan voor de paddocks... Of gewoon hun stalgeld omhoog omdat ze dan het hele jaar uitloop kunnen bieden.
uitmesten van die paddocks en weides zou je aan de eigenaren kunnen overlaten. Wel verplicht zodat het netjes blijft natuurlijk...
Er zijn ook stallen waar ze in de zomer 2 buitenbakken hebben en in de winter 1 van die bakken opsplitsen in meerdere paddock waar de paarden dan enkele uurtjes kunnen rondlopen. In de winter wordt er toch vaker binnen gereden omdat de bakken dan minder droog zijn of het vies weer is, en vroeger donker, dus dan wordt die 2e buitenbak ook niet echt gemist.
En 30 bij 60 "bak: kun je 4 tot 6 redelijk formaat paddocks in maken (of meer iets kleinere) en als je koppels hebt 8 tot 12 paarden per dagdeel in kwijt. Zijn toch al 24 paarden. die het anders moeten doen met alleen even losgooien als de baas er is...
Maar je hebt wel een omslag in denken nodig... En met creatieve blik kijken naar de mogelijkheden.
Sorry hoor maar dat is in Amsterdam echt niet zo. 100+ paarden gepropt op een klein stukje grond, net genoeg voor de stallen en de bak. Er is nauwelijks ruimte voor een fatsoenlijke zadelkast, laat staan dat er dekenrekken zijn. Dus nee, ruimte is er niet. Daarnaast hebben paddocks geen prioriteit. Hun buitenbak ervoor gebruiken? No way dat je daar toestemming voor krijgt. Ik ben het daar niet mee eens, maar door te zeggen dat het alleen een kwestie is van willen en creatief zijn diskwalificeer je mensen.
Ik ken in deze regio geen enkele stal waar je zelf iets mag maken op het terrein, ook al zou je het volledig zelf betalen. Ze zien je aankomen! Je wordt keihard uitgelachen en kan meteen vertrekken.