Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:24

Mooie kast hierboven :j Handig ook je dekjes en dekens apart!

Ik heb een tuinkussen box voor mijn dekens, ook erg handig! Dekjes wel gewoon in mijn kast, alleen is hij nu echt vol haha :=

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:38

Mooie kasten en kamers komen hier voorbij!

Ik heb de paarden thuis staan en een soort zeecontainer in de garage staan waar bijna alles in ligt behalve de dekens, zo ligt alles eigenlijk op 1 plek en niet in het zicht.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:37

Sanowa: Wat gebruik jij voor je dekjes? Ziet er super handig uit!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:53

Is van de Ikea
officieel is het een broekhanger rek, van de pax kasten :D
idd erg handig

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:37

Wow dat is handig! Daar ga ik even naar kijken ideaal voor thuis!

Hier even een vraag. Ik heb een vriendin en die wil een zadelkast laten bouwen voor bij haar thuis. Maten is ze zo ongeveer over uit; 220 hoog, 140 breed en 80 diep. Er moeten 3 zadelsteunen in, 2 voor zadels en 1 om dekjes op te leggen maar ik kan haar ook eens de tip geven van dat rek hierboven, dat is wellicht nog handiger!

Maar waar ze niet uitkomt; hoeveel ruimte moet je rekenen voor 3 zadelsteunen? In principe kan 1 kant open blijven op een plank in de bovenkant na van 30 cm dus heb je 190 cm hoog de ruimte. Ik heb in mijn kast ook maar 1 zadelsteun hangen dus kan het ook niet opmeten voor haar.
En hoeveel ruimte tussen de zadelsteunen? Ik lees hier ergens 25 centimeter van onderkant tot bovenkant dacht ik?

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee maar hier zijn zoveel mensen die zelf kasten gemaakt hebben! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:51

Ik had die vraag ook en ben zadels gaan meten, maar ik was zo bang dat ik het te krap had, dat ik alles wel erg ruim had genomen, haha. Ik heb er iets van 40 – 45 cm tussen zitten en het had makkelijk krapper gekund.

In mijn bijkeuken staan twee krattenrekken achter een schuifdeur en die bakken zijn zo ideaal! Leek me handig om die ook in de zadelkamer neer te zetten voor de beenbeschermers. De winkel waar ik ze had gekocht, had ze niet meer, maar ik vond bij de Karwei in een plaats verderop ook een aanbieding incl. bijpassende bakken. Nou, pfff….. Had ik dat nou maar niet gedaan. Eerst had ik een verpakking zonder schroeven. Gebeld en terug naar de winkel. Toen een verpakking die een buis mistte, weer terug naar de winkel. Vervolgens was het onmogelijk om de schroeven aan te draaien: met halfbakken rek terug naar de winkel. Winkelmedewerkers hebben er met man en macht aan zitten werken, de hele gereedschapskist erbij. Bleek ondoenlijk te zijn met de bijgeleverde sleutel. Oke, na een hele poos wachten had ik een rek. Konden de bakken er niet in… En ik had dat nog wel zo nagevraagd. In heel de winkel geen bak die in het rek kon. Bakken retour. Kwam ik er thuis achter dat ik vergeten was langs de kassa te lopen voor geld. 4 uur en 5 ritten later had ik een rek in de zadelkamer staan, maar zonder bakken. Ik vond het echt jammer van mijn dag.

Ik zoek nu dus nog steeds krattenrekken incl. bijpassende bakken. Weten jullie toevallig iets? Die van de Karwei wil ik niet, die krijgen ze in de winkel zelf al niet in elkaar. En ik wil meteen bijpassende bakken kunnen kopen!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat ik mijn zadelkast ook eens showen...
Gemaakt door mijn vader. Hangen 2 dressuurzadels in en 1 VZ.

Heb nog een kast met dekens en nog meer dekjes. En de shampoo's en spraytjes staan zoals jullie zien ook nog in een andere kast.
De dekens en meest gebruikte dekjes wil ik nog gaan ophangen. Moet alleen nog bedenken hoe en waar.

Paarden staan aan huis, dus voertonnen, emmers e.d staan gewoon los in stal.

Edit: krijg het niet voor elkaar om met mijn telefoon foto's te uploaden!

Edit2: nu dus wel gelukt :j
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 21-01-15 11:13, in het totaal 5 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:59

En hoeveel ruimte laat je over aan de bovenkant (je moet het zadel er natuurlijk wel goed in kunnen doen) en hoeveel ruimte heb je aan de onderkant nog nodig?

Ik heb dat rek even doorgestuurd en die past in de kast (het 75 x 58 rek). Het zadelgedeelte wordt 80 cm breed en voor de vakken wordt het 60 centimeter breed maar dat kan eventueel nog anders ingedeeld als dat handiger is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:46

Mooie kast! :)

Zijn er toevallig nog bokkers die een hoofdstelhaak / hoofdstelhanger zoeken? Ik heb er 6 over van Stubbs (kleur zwart). Helemaal nieuw. Iets te enthousiast geweest met bestellen. :)

Afbeelding

cmgxlvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:41

die dekjesrekjes die vind ik toch echt wel superhandig. zoiets moet ik ook maar eens aan gaan schaffen hihi

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:02

zullen op die pax broekhangers ook westernpads kunnen of zou dat te zwaar zijn?

Lijkt mij wel wat voor in mijn hok maar eerst wil ik weten of ze pads kunnen dragen.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:39

Ik denk dat dat wel wil maar dan moet je de zijkanten ook vast schroeven dat hb ik nu niet alleen aan de achterkant.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:20

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:13

Ik heb zo'n kast nu een tijdje en ben er erg blij mee. Wat voor hout het precies is durf ik je niet te vertellen. Het kan best veel hebben, maar wil je helemaal zeker zijn dat hij overal tegen kan zal je hem kunnen beitsen of aflakken. Die van mij staat binnen in een niet vochtige ruimte, dus ik heb er niks mee gedaan verder. Deuren zijn ook stevig, gaan niet verzakken oid, bij mij in ieder geval niet. Waar je wel mee op moet letten is dat ze er een standaard slot op zetten, iedereen met zo'n kast kan dus met hun eigen sleutel ook jouw kast open maken. Mocht hij in een ruimte staan die verder niet afgesloten wordt kan je er dus voor kiezen om een extra slot er op te maken. Die van mij staat in een ruimte die altijd op slot is, dus ik heb dat niet gedaan. Kast is aan alle kanten netjes dicht, ik heb er nog nooit een muizenkeutel in gevonden :j

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:01

Naomi_Haffie schreef:
Ik kwam dit nog tegen op het internet ; http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm

Weet iemand van jullie toevallig wat voor soort hout dit is en of dit stevig genoeg is?

Ik wil namelijk niet na een maand muizen in die kast

Het lijkt op Vurenhout.

@Lorette bij de Gamma hebben ze ook van die rekken met kratten.Ik heb er ook 1 gehad en ze zijn best stevig.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:13

Bedankt dus bij jou bevalt hij wel ellabella.

Vurenhout ken ik niet :) ik ga eens googlen

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:31

Daks schreef:
zullen op die pax broekhangers ook westernpads kunnen of zou dat te zwaar zijn?

Lijkt mij wel wat voor in mijn hok maar eerst wil ik weten of ze pads kunnen dragen.

Dat zal niet lukken vrees ik :=
Al weet ik ook het gewicht niet... Maar de dikte speelt ook een rol, een bicolor rekt de kapstokken uit, waardoor die omdenduur niet meer goed 'knijpen' en dan schuiven ze er ook wel eens af

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:52

Naomi_Haffie schreef:
Ik kwam dit nog tegen op het internet ; http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm

Weet iemand van jullie toevallig wat voor soort hout dit is en of dit stevig genoeg is?

Erg fijne kasten, heb er zelf ook een gehad. Goede kwaliteit hout en muisproof :D

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:09

Ik ben ook aan het kijken naar een kast van het pakhuis. Welk model hebben jullie? Ik zit te kijken naar het model wat 2 grote vakken boven in heeft over de breedte en dan links kleintjes en recht de ruimte voor het zadel.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:55

Ik wil die van 1.20 hoog wil niet zn grote :p

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:30

Naomi_Haffie schreef:

Zijn mooie kosten en wat ik zo kan zien is het berken multiplex.
Daar zijn vele diktes en kwaliteiten in zoals watervast verlijmd.

Ik heb daar vroeger ook een kast van gehad (zelf gemaakt) die heb ik gebeitst en die stond op de stal en die kast bleef super.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:24

Voor de genen die zelf een kast hebben gemaakt hebben die een gewone kledingkast om getoverd tot een zadelkast of zelf een gemaakt met hout en wat voor hout? :?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:43

Ik heb ook een leuke:

Gisteravond een offerte aangevraagd bij een houtbedrijf in de omgeving met een tekening zoals ik de kast wil. Krijg doodleuk de prijs voorgeschoteld €898,- _O-

Daar kan ik wel meerdere kasten van maken! Nu gaan we zelf op onderzoek uit wat voor hout we het beste kunnen nemen en maken 'm dan zelf. :j

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:08

Ik ga ook zadelkasten op maat maken.
Op onderzoek uit naar hout etc :))

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:25

Mooie kast van Cindyrella hierboven!
En bijna 900 euro =O Daar kan je bijna zo'n ijzeren concourskast op willen van kopen, wat een prijs zeg...