Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:51

Leek me al te mooi om waar te zijn.....
De eerste die zoiets (bijna) onverwoestbaar maakt moet nog geboren worden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:52

joyce B schreef:
Hoe heb je ze dan tegen je staldeur bevestigd?

Met van die pijpenbeugeltjes en schroefjes :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:32

Hehe, mijn net hangt. :D

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:58

En is al in gebruik ook :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:45

DubbelDun schreef:
En is al in gebruik ook :D

ik ging ff poepscheppen en hield ze in de gaten. ;) Na 1 minuutje sloop Andor de stal al in. :D
Hij blijft goed hangen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:35

hebben jullie allemaal jullie pp in een rondje lopen.

mijne wil ik t liefst niet rond omdat ze dan zo bij de weg komen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:55

De mijne begon als een "9" maar is nu toch een "8"
Ik kan wel af en toe wat afsluiten, zodat je bijvoorbeeld de ene helft toegang geeft tot stukje pad, wei en schuilstal en de andere bijna het hele pad heeft (doodlopend) een paddock en schuilstal maar geen wei. Die heeft dan de buitenring en de anderen het middenstreepje van de 8.

AM sta je niet meer op die mooie stal midden in het bos dat je nu een stalletje hebt waar ze kunnen eten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:12

@kevje06 : de mijne loopt ook niet rond, maar 'dood'. Hierdoor moeten ze hetzelfde stuk weer terug en krijg ik wat meer 'lengte' in de PP.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:20

de mijne loopt in principe rond (een ronde driehoek dus _O- ), maar ik sluit regelmatig ergens een stuk af zodat ze om moeten lopen.
dat doe ik om the little grey cells aan het werk te houden *D

ik heb momenteel nog maar 2 van de 3 kanten van de track afgesloten, dus er is nu een soort wig naar de zandpaddock.
even ter verduidelijking: de draad van de ene boom naar de 3 bomen staat er nog niet.

Afbeelding

voorlopig hebben ze 's avonds rond voedertijd nog wat moeite om de ingang naar de paddock te vinden }:0
ze hangen steeds maar in de toekomstige weide rond, hoewel de doorgang van de weide naar de paddock eigenlijk altijd gesloten is :')
de rest van de dag vinden ze wel prima de weg, gekke beesten :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:13

Vandaag bij de Vrijbuiter in Roden (reuze kampeerwinke) 2 bagagenetten op de kop getikt. Die van 1,50 bij 2,20 kostte 18 euro, die heb ik gehaald, want dan kan ik kijken hoe ik hem het handigst kan dubbelklappen qua lengte en diepte, dan 1 van 1,50 bij 2,70, voor 20 euro en dan geloof ik 23 euro voor die van 2 bij 3 meter, maar dat vind ik te groot. Heb liever 2 kleinere dan 1 grote erbij.
Maas 45mm doorsnede, dikte koord is 3mm van het net en rondom 6mm, met een elastiek erbij.

Ik heb er ook nog bagage elastieken bij gekocht, 4x 2 meter met van die haken er aan voor 4 euro, dan kan ik die gebruiken om het net dicht te rijgen aan de zijkant om de paal heen en aan de uiteinden de haak door een oogje heen halen en dan zit het ook netjes vast.

Project voor aankomend najaar ;)
Voorlopig leven ze nog voornamelijk van het gras... Heb veel te veel en het moet eigenlijk gemaaid, maar ik durf het nog niet aan doordat ze steeds onweer en buien voorspellen...
Zouden we nog een mooie nazomer krijgen met 1 of 2 weken stralend en betrouwbaar droog weer met een graadje of 20 tot 25? Dan wil ik hooien :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:19

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Een deel van het gras staat al zo hoog dat ze er eigenlijk niet meer op kunnen, maar nog te laag om te hooien voor kleine baaltjes zonder plastik.

Helaas hier geen Vrijbuiter in de buurt :D
Zijkanten dichtmaken met elastiek en vasthalen is ook handig, mits de palen niet te ver bij het net vandaan staan.
Het lijkt me dat de boel dan gaat hangen, maar misschien valt dat in de praktijk wel mee :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:14

Buitenzinnig schreef:
AM sta je niet meer op die mooie stal midden in het bos dat je nu een stalletje hebt waar ze kunnen eten?

Nee, daar staan ze niet meer. Ik heb zelfs 2 stallen :D

De Vrijbuiter is leuk, ben er vroeger wel geweest ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:42

Doe maar duur!!! Ik was altijd jaloers op je plekje...zo mooi daar in het bos. Is het een vooruitgang? (ja natuurlijk, anders was je daar niet weg gegaan :P )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:44

Buitenzinnig schreef:
Doe maar duur!!! Ik was altijd jaloers op je plekje...zo mooi daar in het bos. Is het een vooruitgang? (ja natuurlijk, anders was je daar niet weg gegaan :P )

Wat denk je zelf ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:47

Tja... inkoppertje :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:14

@dubbeldun, komt ook een paal bovenlangs waar ik het net aan vast kan haken aan de bovenkant, verwacht dan het dan netjes hangt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 16:04

Vandaag en gisteren er hier gisteren ook 2 netjes bij gehangen , die had ik nog bewaard van het slopen van een oude afrastering een half jaartje geleden :)

Ik heb ze gewoon met krammetjes vastgemaakt in de zijpalen , dan zijn de zijkanten meteen dicht en goed stevig bevestigd.

De achterkant ook met krammetjes vastgezet op de boven-lat , en de voorkant kan dan open en dicht rond een paar isolatoren.

Hopelijk komt mijn schrikdraad-bestelling uit Duitsland van de week binnen , dan kan ik aan de gang om het hier netjes in orde te maken voor de winter , met een pad helemaal doorlopend rondom. De bedoeling is om veel poorten te maken , en de gehele afrastering vanwege de kleine ontsnap-pony op 30 cm een oranje schrikdraadje , dan op ongeveer 60 cm een bruin 40 mm lint , op 70 cm weer oranje schrikdraadje , en op een meter dan weer een breed bruin lint. En later kan er dan eventueel bovenop de paal nog een oranje schrikdraadje , maar met 2 D-pony's en een Shet is die meter op zich wel prima , anders wordt het ook weer net het luchtings-terrein van een gevangenis :P

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:20

dat net zien er goed uit!
dat kan ik ook altijd nog doen voor de winter in de bak!
want een hooinet is zo snel leeg en overdag ben ik niet thuis

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:18

heb ook 2 netten. niet zelf gemaakt alleen.
super benieuwd hoe t hier gaat werken.

blij te horen dat jullie dus ook niet allemaal een ronde pp hebben.

bij ons heb ik uitloop stal met beton platen erachter en daarachter stuk van 10 x 10 waar ik zand en drainage op wil en daarachter begint t pad met 2 landjes links en eentje rechts, waar nu de schapen lopen. en aan t einde onze "bak" van 55 x 20 waar ik links op de korte zijde een brug over de sloot wil naar t grote "winter"land en evt vanaf daar kunnen ze weer naar een stuk om naar voren te komen en t rondje af te maken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:35

Waar heb je je spullen besteld pmerena? Ik had in dit topic de tip gekregen om op de duitse ebay te kijken, maar die ik daar tegen kwam die verzonden niet naar Nederland.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 22-08-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:36

Bij ons hangt het net ook!
Zal straks ook de foto's plaatsen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:05

capopjekop schreef:
Waar heb je je spullen besteld pmerena? Ik had in dit topic de tip gekregen om op de duitse ebay te kijken, maar die ik daar tegen kwam die verzonden niet naar Nederland.

Heb je alleen gekeken naar wat ze aanboden als verzendplaatsen of ok gemailed met de vraag??
De ervaring leert dat het er soms niet staat, maar dat ze het wel doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:51

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:56

Ik heb niet gemaild, maar er stond bij dat er uitsluitend naar Duitsland en Oostenrijk gestuurd wordt. Dus dan lijkt me dat wel duidelijk :)

Ik ga daar eens even kijken, bedankt voor de link :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:20

Ik ben blij, ik kan 2 grooote bakken ophalen, die van draadmetaal zijn. Ik moet even bedenken hoe ik er een bodem in kan krijgen. en dan hebben we er weer 2 slowfeeders bij.