Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:55

Azmay schreef:
Wacht even, bedoelen we nou gezond voor de machine of voor ons?
Hoezo klaar met dit topic? Gewoon een beetje verduidelijken en dan is het toch prima?

Omdat dit topic ooit begon als een mooi topic met de ruimte voor meerdere meningen. Waarbij er meestal respectvol met elkaar omgegaan werd.
Dat is er ondertussen wel af.
Als je je niet conformeert aan de mening van de meerderheid, dan is dat blijkbaar niet meer oké.

Bovendien gaat het mij steeds meer tegen staan dat er een cultuur is ontstaan van een huiskamer topic waarbij het verplicht lijkt om op alles van iedereen te reageren.
Als je dat niet doet, word je soms gewoon genegeerd of kun je een sneer krijgen.
Daarom ben ik er klaar mee.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:01

Ik heb een Bosch accu maaier, bevalt prima, maar is niet geschikt voor heel zwaar werk. Ik gebruik hem alleen om onkruid plat te gooien na het spuiten en langs de randen de brandnetels en de distels te slopen, niet voor hele struiken zegmaar.

Verder ervaar ik het helemaal niet dat ik op iedereen moet reageren, ik reageer wanneer ik denk dat ik er wat aan heb of als ik de wil reageren. Ben het wel eens dat het meer een huiskamertopic is geworden, maar dat ervaar ik niet als vervelend.. :D Als ik tijd heb klets ik mee en anders niet.

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:13

Bedankt iedereen! Nu is het op de plek die we huren niet zo een ramp met spul dat er staat. Langs hek veel brandnetel en op pad zuring. Maar als we verhuizen, weten we niet wat we tegenkomen en vind ik het zo zonde als een nieuw apparaat niet geschikt is.

Natuurlijk kan ik wel mengen, maar er staat overal dat de verhouding heel precies kijkt en het moet inderdaad in 3 maanden gebruikt worden.

Aspen wordt overal afgeraden bij de verkoop advertenties die ik tot nu toe lees.

Je hebt ze ook dat je het opzet stuk kan verwisselen naar heggeschaar of kettingzaag. Zal wel niet super sterk zijn, maar voor wat overhangende takken misschien wel handig?

Ik denk ook dat het voor mij ( reuma/bechterew ) zwaar word, maar hoeft niet altijd in 1 dag en ook met pijn, ben ik vaak wel blij als het af en netjes is. Heb het vd week met de hand gedaan en was kapot, maar wel resultaat.

Hier stond mais ook nog hoog. Langs de zijkant wat mindere kwaliteit, maar de rest lijkt wel oke.

Ik zal eens kijken naar een petje of hoofd klamboe. Maar zag ook mooie vliegenvangers. Omdat ze 24/7 buiten staan had ik die al jaren niet meer gebruikt, omdat ik dacht dat het buiten toch niet voldoende helpt,

Weer is raar en weerbericht geloof ik ook niet meer. Vies drukkend benauwd. Regen blijft 9 van de 10x weg. Er komt een dipje aan in weekend en daarna weer warm. We gaan het meemaken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:15

Wendy schreef:
Azmay schreef:
Wacht even, bedoelen we nou gezond voor de machine of voor ons?
Hoezo klaar met dit topic? Gewoon een beetje verduidelijken en dan is het toch prima?

Omdat dit topic ooit begon als een mooi topic met de ruimte voor meerdere meningen. Waarbij er meestal respectvol met elkaar omgegaan werd.
Dat is er ondertussen wel af.
Als je je niet conformeert aan de mening van de meerderheid, dan is dat blijkbaar niet meer oké.

Bovendien gaat het mij steeds meer tegen staan dat er een cultuur is ontstaan van een huiskamer topic waarbij het verplicht lijkt om op alles van iedereen te reageren.
Als je dat niet doet, word je soms gewoon genegeerd of kun je een sneer krijgen.
Daarom ben ik er klaar mee.

Als iemand het niet met je eens is is dat toch niet zo erg?
Moet zeggen dat op iedereen reageren ook gewoon niet meer te doen is zo snel als dit topic gaat, er gaan veel posts ongemerkt voorbij en moet zeggen dat ik ook twijfel of ik dit topic moet blijven volgen en ik heb echt alle tijd :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:16

Mer1980 schreef:
Verder ervaar ik het helemaal niet dat ik op iedereen moet reageren, ik reageer wanneer ik denk dat ik er wat aan heb of als ik de wil reageren. Ben het wel eens dat het meer een huiskamertopic is geworden, maar dat ervaar ik niet als vervelend.. :D Als ik tijd heb klets ik mee en anders niet.

Indd ik reageer ook niet altijd overal op.
Soms even snel wat posten, of wat vragen of lees er overheen.
Prima toch.

Niemand zegt hier dat je niet zelf moet mengen, dat kan prima alleen Aspen is gewoon wat beter voor je machine en lekker makkelijk :D

Iedereen heeft een eigen mening.
De ene keer ben je het er mee eens en de andere keer niet. Prima +:)+

Nog een leuke wbt mengen.
Mijn buurman heeft een kettingzaag.
Die heeft een tankje voor benzine en een apart gaatje waar je wat smeerolie in moet doen.
Die vent heeft echt 2 linkerhanden en dus een half jaar met dat ding gezaagd zonder olie.
En stinken dat kreng op gegeven moment.
Mijn man wilde hem een keer lenen.
Trok m aan en zei: goh heb je überhaupt wel eens smeerolie in gedaan _O-
Buurman vroeg zich al af waar dat extra gaatje voor was.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 23-08-18 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:19

Ik vind het tempo hier echt heeel hoog! Doe even mijn best om een beetje te reageren :) Vind het wel leuk om mee te lezen, maar op alles reageren lukt mij gewoon niet, zeker niet als mijn vakantie volgende week echt voorbij is := Ik houd mezelf dus maar een beetje meer op de achtergrond denk ik :))

Bij hebben een stihl bosmaaier op benzine, wij komen inderdaad aspen voor erin, mengen niet zelf :)

En over Maïs, hier staat hij ook niet zo goed :( Echt een rot jaar op landbouwtechnisch gebied, wij gaan ook vroeger beginnen met hakselen dit jaar, op de percelen waar hij slecht staat, brengt het ook niets meer op om hem langer te laten staan... De paar percelen goede maïs die we nog hebben staan, doen we wel gewoon pas in september/oktober af :)

Vraagje aan de mensen met een paddock paradise (of andere mensen die 'buiten en binnen draden' hebben :) ) hebben jullie op de binnenste draad van de track ook stroom staan? Bij ons staat er aan de buitenkant stroom op vanuit de koeienstal, en nu twijfel ik een beetje of het nodig is om een batterij te installeren voor de track...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 12:20

Ik heb overal stroom op. Ik heb er 2 die anders zelf bepalen wanneer ze in welke wei mogen staan en ik verschil nogal eens van mening met ze ;)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:21

Haha, daar ben ik met mijn shet dus ook een beetje bang voor, al blijft ze nu ook braaf achter de prikpaaltjes, maar nu is er ook nog 'wat' te eten op de track :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:23

Ik heb ook op de binnenomheinig stroom.
Op de laagste ivm de mini die er anders onderdoor gaat vreten en dan de linten knappen.
En op de bovenste zodat de groten er niet overheen gaan hangen.
Op de middelste dus geen stroom. Buitenomheinig ook niet.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:30

Zou op allebei stroom zetten S V, ze hebben het anders zo door....Hoe groot is de afstand naar de binnen draad? Je kan grondkabel aansluiten op de buiten draad en die ingraven en bij de binnendraad omhoog laten komen en daar op aansluiten zodat je daar ook stroom hebt (wel een lusje leggen ivm zakken).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:32

Raar he dat er dan soms bij staat, geen aspen te gebruiken. Las zelfs dat je garantie vervalt. Voor mij maakt het niet uit wat ik erin gooi.
Zag ze ook op accu. Lijkt me ook handig, maar denk minder krachtig en kortere werktijd soms.

Wij hebben op het weitje aan de binnenkant stroom met een batterij, omdat de shet daar door het draad gaat anders. Op de buitenkant staat geen stroom, maar is 75% hekwerk, een stuk heg van de eigenaren en maar een klein deel draad. Daar zijn ze wel al eens tuin in gegaan en hebben ze een plank opgehangen, maar werkt niet. Heb dus op afstand palen met draad gezet.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:35

Onze pony weet ook precies of er wel of geen stroom op staat, slimmerd! De meisjes zijn sowieso bang voor het draad, maar ik gok het er toch maar niet op en heb op alle drie de draden stroom.

Gisteren weer wat zuring uit de wei gestoken, begint nu echt steeds minder te worden dus het harde werken loont :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:07

Mer1980 schreef:
Ik heb een Bosch accu maaier, bevalt prima, maar is niet geschikt voor heel zwaar werk. Ik gebruik hem alleen om onkruid plat te gooien na het spuiten en langs de randen de brandnetels en de distels te slopen, niet voor hele struiken zegmaar.

Heeft dat nog een beetje fatsoenlijke werktijd. Ik zie altijd helemaal gebeuren dat een accu na een half uur al leeg is.

Superpony als ik jou was zou ik even langs een zaak gaan waar ze bosmaaiers verkopen en gewoon eens voelen. Niet alleen het gewicht en vormgeving van de bosmaaier zijn belangrijk maar ook bijvoorbeeld het harnas kan veel verschil maken voor de gebruiksvriendelijkheid.

Stroom is hier alleen nodig voor ons trekpaard en haar veulen. De warmbloeden blijven nog achter een draadje wat op de grond ligt. Van het weekend waren er twee ontsnapt die bij mijn ouders in de tuin stonden achter een draadje zonder stroom. Daar was het draadje gebroken en ja dan is er dus geen draadje meer waar je achter moet blijven :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:12

Jeetje wat gaat het topic hard :oo

Lastige keuze of je je dier wel of niet moet laten inslapen, heel veel sterkte :(:)

Hoe is het met de verdoofde hond? Vandaag weer iets beter? Fijn dat er iig niets meer in zijn oor zit!

Karin nog gefeliciteerd!

Van bosmaaiers heb ik geen verstand hihi.

Nils in eigen bak gereden las ik, super tof!

Selka, je weet zeker dat je niet mijn paarden hebt staan aan huis? >;) Wij hebben op de track bij stal ook aan beide kanten flinke stroom op de draad staan, anders staan die van mij in het midden haha. Gek genoeg heeft mijn shetlander meer respect voor draad dan mijn haflinger..

Oja, ik las nog over clown paarden, die van mij claimen ook altijd je personal space, en denken altijd te kunnen helpen (bezem pikken, kruiwagen omgooien etc)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:20

Ik heb een middenklasse bosmaaier, een stiga (benzine). Maar gebruik hem nooit. Krijg zware hoofdpijn van dat getril van dat ding. Denk nu aan een accumaaier. Dus benieuwd naar ervaringen daarmee! Voor gras/zuring/onkruid.

Bedankt voor de drempel tips. Wordt iets van beton denk ik, zelfgestort, stoeprand of biggenruggen (klinkt zo leuk).

Heb stroom op binnen en buitendraad, wel met maar 1 apparaat, maakt binnen/buiten nergens verbinding?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:24

Lizy: Ik ben 1 1/2 uur bezig geweest en de accu was nog niet leeg := dus ik vind het meevallen. Maar het is geen erg krachtige maaier, meer een trimmer, maar voor zuring, distels, brandnetels en hoge graspieken helemaal prima. Je moet er geen hele struiken mee kort willen wieken, maar die heb ik langs mijn landje gewoonweg niet staan.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:31

Klinkt goed! Trilt deze ook minder dan een benzine weet je dat? Is het een beetje comfortabel werken? :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 13:47

muppetmayo := Het had een mogelijkheid geweest ware het niet dat het in mijn geval om de KWPNer en bonte shet gaat :P

Lizy, zijn jouw ouders ook geëmigreerd? Dat is leuk voor de kindjes!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:07

Hier ook overal stroom op, gisteren de onderste 2 draadjes bij de poort open en er vliegt er 1 onderdoor. Les voor de volgende keer.

En wat betreft op iedereen reageren, soms gaat het zo snel. Om 3 pagina’s later nog ergens op te reageren terwijl het onderwerp al weer is versprongen vind ik ook zo wat.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:13

Selka mijn ouders wonen een kilometer of 2 verderop. Zijn een jaar of 5 voor ons deze kant op vertrokken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:19

Wij hebben een Stilh, of hoe schrijf je dat :')
Ding werk prima, volgens mij een 2 taktje. Zit wel een speciale kop op, die het dikste en meest agressieve draad aan kan. Dat vierkante spul. Helaas geen messen voor het ding. Misschien wel een idee. Veel bramenstruiken hier, al lukt dat ook wel aardig met die vierkante draad.
We doen er kant en klare prut in, daar loopt ie het beste op.

Het pad naar de wei van de buurman, heb er vandaag obstakels in gelegd. Ik wil er liever een vaste boomstam in of slalom boomstammetje.
Afbeelding

edit. Er zitten hier en daar nog prikpaaltjes in, omdat we nog niet definitief weten waar we een poortje maken en hoe we verder gaan met het pad.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:36

Overigens heeft stihl als het goed is ook kant en klare brandstof.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:39

Dat ziet er al super uit Chasey!!

Ik zit al weken te dubben of ik ook een pad ga maken om mn weide heen.
De ene keer denk ik, ik ga nu beginnen en de ander keer denk ach das zonde van mn gras haha.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:40

Ik lees trouw mee maar kan reageren lukt ook gewoon niet..

Wel even een vraag.. heb net voor de zoveelste keer de stofzuiger gepakt om al het stro en hooi binnen in huis op te zuigen. Ik word er niet goed van.. hoe doen jullie dat?
Ik trek mijn schoenen aan en uit bij de achterdeur maar er blijft ook zoveel in mijn sokken hangen!! Steeds nieuwe sokken werkt ook niet.

En ondertussen vind ik door het hele huis stro en hooi.. -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:46

-Namiro- schreef:
Ik lees trouw mee maar kan reageren lukt ook gewoon niet..

Wel even een vraag.. heb net voor de zoveelste keer de stofzuiger gepakt om al het stro en hooi binnen in huis op te zuigen. Ik word er niet goed van.. hoe doen jullie dat?
Ik trek mijn schoenen aan en uit bij de achterdeur maar er blijft ook zoveel in mijn sokken hangen!! Steeds nieuwe sokken werkt ook niet.

En ondertussen vind ik door het hele huis stro en hooi.. -O-

Ik veeg op het moment maar, en heb geen sokken aan in mijn crocs :+
De honden nemen heel veel mee naar binnen, maar ben zo lam dat ik maar eens in de week de veger pak. Goed voor de weerstand denken we dan maar :')