Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:57

Yontheke schreef:
Volgens mijn dierenartse zou het ook staand kunnen gebeuren. Afspuiten is een probleem want ik heb geen stromend water en laat de Aqua2Go nu net kapot zijn.
Castreren kan ten vroegste maandag want vandaag heb ik geen tijd en de dierenartse hoogstwaarschijnlijk ook niet meer.

De shet die bij Noah stond, is liggend gecastreerd gewoon in de wei. Amper nazorg nodig gehad, wond bleef open (niks gehecht) en zijn 'spel' is maar één dag goed gezwollen geweest. Wij hadden ook geen stromend water dus gebruikten we een gieter, ging prima!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:10

Dit is die van mij. Hier nog even opgemaakt voor de kar op een kinderfeestje. Helaas ziet ze er nu wat minder uit. Ik hoop dat ik haar weer fit krijg en dat we toch nog weer een beetje kunnen wandelen. Als af en toe de kinderen er ook nog een rondje op mogen doen, maar weet niet of dat wel kan met haar leeftijd. persoonlijk ben ik niet zo van de vlechtjes, maar mijn hulp vond het wel leuk.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is onze veel te dikke shet x welsh, inmiddels op de manen na helemaal wit geworde

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:31

Wat een geweldige shetten allemaal, ik wil nog wel eens een A pony maar mijn vriend ziet er geen voordelen in :+

Ik heb even een praktische vraag, mag een mesthoop tegen de openbare weg liggen? Er lopen veel wandelaars maar het is de handigste plaats op mijn terrein.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:41

Die van mij ligt ook tegen de openbare weg aan, zit nog een bomenrij van 2 meter tussen. De truc is om hem een beetje te laten wegvallen in de omgeving (bij mij een ondertussen groen uitgeslagen betonnen muur :D )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:42

DubbelDun schreef:
Die van mij ligt ook tegen de openbare weg aan, zit nog een bomenrij van 2 meter tussen. De truc is om hem een beetje te laten wegvallen in de omgeving (bij mij een ondertussen groen uitgeslagen betonnen muur :D )

Ik wil er inderdaad een schutting oid tegenaan zetten, dan ruiken ze het alleen ipv dat ze het zien :')
Maar ik heb maar 11 meter in de breedte tegen de weg dus ik moet een beetje creatief zijn :Y)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:49

Of ik ben erg gewend aan de geur, maar de mestbult zelf ruik ik niet. Ik heb er geen bodembedekking bij. Misschien dat dat ook scheelt.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:52

Solleke_Noah schreef:
Yontheke schreef:
Volgens mijn dierenartse zou het ook staand kunnen gebeuren. Afspuiten is een probleem want ik heb geen stromend water en laat de Aqua2Go nu net kapot zijn.
Castreren kan ten vroegste maandag want vandaag heb ik geen tijd en de dierenartse hoogstwaarschijnlijk ook niet meer.

De shet die bij Noah stond, is liggend gecastreerd gewoon in de wei. Amper nazorg nodig gehad, wond bleef open (niks gehecht) en zijn 'spel' is maar één dag goed gezwollen geweest. Wij hadden ook geen stromend water dus gebruikten we een gieter, ging prima!

Hier gaat het hetzelfde gebeuren. Toch liggend blijkbaar. Maandag om 17:15u is het hakkie takkie weg zakkie ~~}>
De ruzie met mijn man is het dan maar waard.
Kon wel nog 3 maanden duren eer hij wat kalmer wordt dus het probleem is helaas nog niet direct opgelost.. Zal Ami eens een paar dagen naar huis halen. Die leert dat kreng wel eens dat er niet met elke knol te sollen valt! :P

Dit is overigens het kleine kreng
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:54

Het is wel een knapperd hoor :)

Net als alle andere shetjes en ander klein spul dat langskomt :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:02

Het is inderdaad een knap beestje :D
Shetten zijn leuk, maar idd ook niet voor mij.
Als de merrie ooit het loodje legt moet er iets anders komen, waarschijnlijk een pony, maar geen shet dus.
Past niet in mijn eisenlijstje :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:04

Oh, is het shet-spam tijd? Ik kom dus net op tijd uit nacht!
Mijn Machoke <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Emmers met dazenlijm, ik zou wel willen maar durf niet, er zitten hier zoveel kleine vogeltjes.

Ah, Quickstep wordt dan toch 5 juni opgehaald. Er waren plots te veel collega's die 19 juli vrij vroegen. Mijn diensthoofd is iemand waar ik goed mee op schiet, maar ik wil liever geen voorkeursbehandeling, dus heb ik het ophalen maar verzet. Ik vetrek jammer genoeg een paar dagen nadien op reis, dus kan ik een tijdje niet op bezoek gaan bij mijn nieuwe uk. Ach ja, zo krijgt hij dan weer de kans om aan zijn nieuwe thuis te wennen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:07

Zou iemand (uit Limburg) mij kunnen helpen met mijn mestprobleem?
Ik heb moeite met het vinden van duidelijkheid op internet. Het lijkt erop dat mijn mesthoop wel aan de weg mag liggen (is buiten de bebouwde kom) maar wie hem zou komen legen weet ook niemand. Die containers lijken me wel ideaal maar super duur vergeleken met gewoon een betonnen bak maken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:15

Azmay schreef:
Ik heb even een praktische vraag, mag een mesthoop tegen de openbare weg liggen? Er lopen veel wandelaars maar het is de handigste plaats op mijn terrein.

Of het mag kan ik niet vertellen, wij hebben om onze mesthoop heen een beukenhaag geplant, als die eenmaal dicht genoeg is gegroeid zie je m niet meer.
Ik ruik de mesthoop alleen als hij leeg gehaald wordt, verder nooit. Mijn zwager die absoluut niets met paarden heeft ruikt hem ook niet, hij heeft meerdere maanden bij ons gewoond en zijn slaapkamer was op een 30 meter van de mesthoop af.
Hier komt de loonwerker de mesthoop legen, zit er daar niet een van in de buurt bij jou?
Houd er wel goed rekening mee dat als ze een mesthoop komen legen dat ze met groot spul komen, kraan en tractor met kiepkar (of andere grote kar) erachter en ze moeten er wel goed bij kunnen met dat spul

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:34

Je zou een schutting om de mestbult kunnen zetten,zorg dat die evt wel weggehaald kan worden ivm legen.

Mest op laten halen...tsja...post eens bij een lokale FB "gratis af te halen"pagina.Hier komt er ook een een deel ophalen maandag :o

Geen bouwboer in de buurt waar je het kwijtkan?Vaak willen ze het wel op hun velden hebben...paardenmest is mild en als het verspreid wordt is het onderploegen geen punt.

Yontheke... +:)+ boegies eruit...goed bezig!! Ik zag dat de temp maandag weer in elkaar stort dus dat moet goedgaan :D Het duurt 6 weken voordat al het sperma uit het lichaam is en inderdaad een maand of 3 voordat het testosteron is uitgewerkt.Toch heb je kans dat hij al eerder makker wordt hoor....hoog tijd dat hij met zijn "andere"koppie gaat denken :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:37

Hier in Belgie moet de mesthoop 100 m buiten de bebouwing liggen.
Je eigen huis tellen ze niet mee maar dus wel van de buren.
Ik heb hier controle gehad omdat mijn buurman klaagde maar de mesthoop lag 150m van zijn huis af en de controleur stond ook heel apart te kijken en kon alleen maar concluderen dat de buurman ruzie zocht en daarom klaagde.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:44

Degene die geen lijm durven ivm vogeltjes. Je kan om de emmer nog wel iets van kippengaas knutselen zodat vogels er niet op kunnen landen.

Hij is leuk yontheke! Mooi kleurtje. Net als vliegje.
Voor de rest ook allemaal van die bievenkoppies hihi.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:44

spatter schreef:
Hier in Belgie moet de mesthoop 100 m buiten de bebouwing liggen.
Je eigen huis tellen ze niet mee maar dus wel van de buren.
Ik heb hier controle gehad omdat mijn buurman klaagde maar de mesthoop lag 150m van zijn huis af en de controleur stond ook heel apart te kijken en kon alleen maar concluderen dat de buurman ruzie zocht en daarom klaagde.

Hij zou dan volgens mij ong 90 meter van mijn eigen huis liggen, aan de ene kant woont mijn schoonfamilie en aan de andere kant een boer dus daar verwacht ik geen problemen mee.

Bij de rode stip is nu mijn idee.

Afbeelding

Ik ben bang dat ik de mest niet zomaar kwijt raak hier eigenlijk, maar ik kan dat eerst ook nog proberen. We brengen het nu met een aanhanger weg maar dat is geen doen voor mij en ik wil mijn schoonvader het niet aan doen dat te blijven doen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:58

Mijn paarden mest is altijd zeer gewild. Ik moet echt zelf apart leggen als ik ook wat wil gebruiken. *\%/*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:00

Oh shetten spam. ik doe even mee...Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:09

Afbeelding

Dit is mijn geweldenaartje, nu kan ik natuurlijk niet achterblijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:15

@Yontheke: mijn oudje (ook reddun) zou hem als haar veulen adopteren :D waarschijnlijk totdat ie er op wil springen dan krijgt ie een 'hengst' voor zijn kiezen :D

@Yontheke: bel eens wat loonwerkers in de buurt. Soms komen die eerst de boel bekijken wat voor hen het handigst legen is. Dan kun je je aanleg daar ook wat op afstemmen.
Hier zetten ze de http://static.webshopapp.com/shops/0565 ... 90-150.jpg op de oprit en die kiept het in de https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 937894.jpg die langs de weg staat. :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:22

Op zijn papieren staat dat hij crème dun is maar ik vermoed inderdaad dat hij eigenlijk red dun is. Bandiet!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:34

Leuk al die oliebol :D

Azmay...volgens mij zie ik op de foto maïsveld...als de maïs eraf is,mag daar de mest niet op?Mag ik hier ook van mijn boerman.Alleen tussen ploegen en oogsten sla ik het op en gebruik een deel.Dat is dan een minimaal een half jaar oud en prima om te gebruiken :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:47

Ohhhh....wat een schattige shetties zie ik voorbij komen <3 Ik ben helemaal om. We hadden vroeger een wolf in schaapskleren . Zo'n minimonster die je probeerde te pletten, onder bomen holde om je eraf te vegen, of rakelings de schuur scheurde en dan moest je heel snel en handig in razende vaart je been optrekken om erger leed te voorkomen . Dacht ,eens en nooit meer een shettie.
Vorig jaar Quint erbij genomen en ik ben helemaal om. Zo gek met 80 cm ponypower. Het is echt mijn maat. Hij heeft niemand die met hem wil/ kan groomen en ik ben zijn persoonlijke groom/ knuffelmaat. Hij is altijd in voor leuke dingen.
Afbeelding
Zou er nog wel een paar willen hebben, in allemaal leuke kleurtjes :j

Hoeven s'morgens vroeg doen als ze in een bedauwde wei hebben gestaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:25

Ze staan hier in bet zand. Dus geen natte en zachte voeten helaas :( .

Shetten zijn echt schattig!

Afbeelding
Hier allebei nog met enorme darmproblemen. Allebei met uitgezakte buikjes. De Belg is daar gelukkig overheen gekomen. De shet gelaas nooit helemaal. Maar die kreeg ik ook pas toen ze boven de 20 was. Dus wie weet hoe lang ze dat al had.

Afbeelding
Heel veelzijdig, die shetten!