Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:50

pluisenmagic schreef:
iEmmaaa schreef:
Woehoe, 'goedkoop' maandje :=

[ [url=m/Ydz48y.png]Afbeelding[/url] ]

Heey even een vraagje in welk programma maak jij de tabel?

Gewoon in excel :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:18

Maart:
Stalgeld: €200,-
Hoefsmid: €30,- (voor beide pony's)
Wedstrijd (DK Oost): €20,-
Deken (Rhino Wug pony): €130,-
Voer (Cavalor Endurix): €16,-
Nieuwe panieksluitingen (tweedehands): €22,-
Nieuw schofttuig bontje: €20,-
Messen scheermachine laten slijpen: €13,-

Even aangepast wat ik nog wist.. geloof dat ik nog wel wat contant had betaald maar dat weet ik niet meer :P Tandarts is ook nog geweest maar er hoefde niets gedaan te worden dus dat scheelt weer.

April: €200,- stalgeld

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:07

pluisenmagic schreef:
Ik ga deze keer ook meedoen
in de maand maart heb ik veel spuolen gekocht vanwege de aankoop van Magic
MAART
mes €1
Spatel €1
Lederolie€11,95
Vetkwast €2,13
Lick it spullen €19
leren singel €49,95
Confidence EQ €10,95
Fenegriek poeder €12,50
Lerenhalster €30
Schrijf blok €4
Zakje snoep €2,75
Dan was er ook nog korting bij de hypo plaza in den haag veel korting gehad:
Uitrijdeken HV Polo €35
Halstertouw Eskadron €8,21
Longeersingel €29,96
Pavo care for life 3k €3,71
Graasmasker global €11,20
totaal maand maart : €231,36
APRIL
Stalling: €225

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:24

Maart
Stalgeld 225,-
Trailerhuur 10,-
Trailerlaadcursus 185,50
420,50 totaal

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:46

Wil al een tijdje ook m'n uitgaven gaan bijhouden, sinds een weekje huur ik m'n eigen plekkie met stal en paddock waar ik bijna alles zelf regel dus dat leek me een mooi begin!

Deze maand is sowieso wel een dure, ivm eenmalig dubbele stalhuur (m'n pony's staan er al, paard komt pas eind van de maand) en vervoer van de paarden. En stalbenodigheden die ik nog niet had aangeschaft (deel gesponsord gekregen van moeders, dus was wat minder duur dan gepland :D ). Kuil kon ik overnemen van de vorige huurder dus dat scheelde weer wat.
Nieuw ponytje erbij die d'r eigen halster e.d. moest, dus al met al wat extra uitgaven.
Maar geef nu liever wat meer uit voor goede spullen (slowfeeder, voerbak e.d.) dan dat ik over drie maanden alles weer kan vervangen. :)

April tot nu toe:

Stalhuur incl reserveren €115,-
Stalhuur Spook €195,-
Vervoer Charlie € 72,-
Stalbenodigheden € 47,90,-
Voer (Strucomix Pony) € 16,85,-
Voer (Speedibeet) € 12,95,-
Spulletjes € 46,50,-

Totaal €506,20,-

Komt als het goed is enkel nog het vervoer van Spook bij.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:21

Ik zal ook weer eens een update plaatsen.

Afbeelding

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:12

Oeh, ik zie best wel grote bedragen voorbij komen :o dan ben ik in vergelijking niet zo veel kwijt.
In de maand ben ik ongeveer 90 euro kwijt. Biks/luzerne koop ik altijd in grotere partijen. 60 euro aan kwijt en daar kan ik z'n 3 maand mee. Dus zegmaar 20 euro in de maand. (Zit mineralen blok bij van de laatste keer, dat hoeft maar een keer in de 4 maand ongeveer.) 50 euro stalling en 20 euro an vlas. =90 euro. Kuil betalen we 1 keer in het jaar alleen voorrijkosten. (Moet dit jaar nog betaald worden geen idee wat het kost, word vereelt door 6en dus valt ook wel mee.) verder koop ik niet zo vaak nieuwe dingen om dat alles nog goed is. En mijn paard heeft goeie hoeven dus rond de 14 weken of langer word hij bekapt. (Als ze te lang worden) 25 euro. :9 we moeten wel alles zelf doen trouwens, voeren en mesten etc. Gemiddeld 3 keer in d week voeren (ga meestal vaker heen om te rijden) (verdeelt met z'n 6en) geen idee wat benzine kosten daar voor zijn :(

Lynder

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:02

Oeehh, RiannaB, hoe maak je zo'n mooie excel?
Welk knopje is daarvoor? :o

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:21

VeraaaBalloo schreef:
Oeh, ik zie best wel grote bedragen voorbij komen :o dan ben ik in vergelijking niet zo veel kwijt.
In de maand ben ik ongeveer 90 euro kwijt. Biks/luzerne koop ik altijd in grotere partijen. 60 euro aan kwijt en daar kan ik z'n 3 maand mee. Dus zegmaar 20 euro in de maand. (Zit mineralen blok bij van de laatste keer, dat hoeft maar een keer in de 4 maand ongeveer.) 50 euro stalling en 20 euro an vlas. =90 euro. Kuil betalen we 1 keer in het jaar alleen voorrijkosten. (Moet dit jaar nog betaald worden geen idee wat het kost, word vereelt door 6en dus valt ook wel mee.) verder koop ik niet zo vaak nieuwe dingen om dat alles nog goed is. En mijn paard heeft goeie hoeven dus rond de 14 weken of langer word hij bekapt. (Als ze te lang worden) 25 euro. :9 we moeten wel alles zelf doen trouwens, voeren en mesten etc. Gemiddeld 3 keer in d week voeren (ga meestal vaker heen om te rijden) (verdeelt met z'n 6en) geen idee wat benzine kosten daar voor zijn :(

Een idee hebben van de waarschijnlijke kosten klopt vaak niet met de werkelijkheid. Daarom dat we het hier per maand bijhouden. Tot nu toe zijn mijn uitgaven op 1 maand na duurder geweest dan ik van te voren dacht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:34

Als ik geen wedstrijden zou rijden was ik waarschijnlijk maar 1/3 van de (nu) maandelijkse kosten kwijt :o duur geintje...

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:12

LoesMegens schreef:
Oeehh, RiannaB, hoe maak je zo'n mooie excel?
Welk knopje is daarvoor? :o

Gewoon een beetje goochelen in Excel ;)
Ik heb je een pb gestuurd.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:19

listiglistje schreef:
Als ik geen wedstrijden zou rijden was ik waarschijnlijk maar 1/3 van de (nu) maandelijkse kosten kwijt :o duur geintje...

verdien je dan ook iets aan de wedstrijden?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:40

HiFive5 schreef:
listiglistje schreef:

verdien je dan ook iets aan de wedstrijden?

heel weinig, kost alleen maar bakken geld.... :+ alles eromheen! Laten we het maar hobby noemen....

Ik had afgelopen weekend de 3e prijs, 10 euro :') terwijl het inschrijfgeld 12,50 is
en ik 90 kilometer (retour) met mijn slurpbak moest rijden! ZZ-L wordt maar weinig uitgeschreven en vaak ver weg.
Hoe hoger dat je komt, des te kleiner de kans is dat je prijs rijdt, bijna allemaal profs....
En bij de Supbtop (ZZ-Z t/m GP) krijg je vaak alleen nog maar gebruiksartikelen en is ook vaak een heel eind rijden :=

Je kan beter basissport rijden, bijna altijd in de prijzen en meer prijzengeld,
in het M1 had ik bv in 1 zomerseizoen iets van € 750 bij elkaar gereden, bijna allemaal om de hoek :D
En dan volstaat ook minder les, minder management en een mindere accommodatie.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:48

Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, hoe hoger je komt betekent niet dat je perse meer lest als iemand die lager rijd ;)

Maar subtop is idd een flinke kostenpost, vaak ver rijden en hoger inschrijfgeld. Mag ik vragen in welke regio je woont? Hier wordt namelijk regelmatig Zz licht gereden. Eigenlijk op bijna alle wedstrijden waar je z kunt starten kun je ook Zz licht starten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:59

iEmmaaa schreef:
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, hoe hoger je komt betekent niet dat je perse meer lest als iemand die lager rijd ;)

Maar subtop is idd een flinke kostenpost, vaak ver rijden en hoger inschrijfgeld. Mag ik vragen in welke regio je woont? Hier wordt namelijk regelmatig Zz licht gereden. Eigenlijk op bijna alle wedstrijden waar je z kunt starten kun je ook Zz licht starten.

Nee maar basisniveaulessen zijn wel een stuk voordeliger! Bij de subtop is het tarief echt vele malen hoger en komt er ook vaak weer reizen bij.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:05

iEmmaaa schreef:

Nou bij mijn gebrek aan talent op hoger nivo heb ik veel les nodig laat ik het zo zeggen, tot het Z2 leste ik 1 x per maand.
Ik zeg dus nergens dat mensen op lager nivo minder lessen ;) ik had het over mezelf in mijn vorige post.

Hier in Brabant worden bepaalde wedstrijden geselecteerd per seizoen en wordt het ZZ-L zelden uitgeschreven bij het Z.
Er zijn ook aparte selectiewedstrijden voor het ZZL verspreid over heel Brabant
Volgens de KNHS Brabant om de groepen groot te houden en de kwaliteit op hoger nivo te krijgen,
anders wordt de doorstroom naar het ZZ-Z te makkelijk.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:03

Ik schrik vooral van de hoogte van het stal geld wat sommige hier betalen .
Ik ga morgen mijn nieuwe aanwinst halen en betaal dan 85 euro per maand incl. Hooi voor weidegang en paddock met schuilstal. Verder wel dhz samen met een vriendin.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:23

Olikea schreef:
Ik schrik vooral van de hoogte van het stal geld wat sommige hier betalen .
Ik ga morgen mijn nieuwe aanwinst halen en betaal dan 85 euro per maand incl. Hooi voor weidegang en paddock met schuilstal. Verder wel dhz samen met een vriendin.

Misschien kun je opzoeken wat de kostprijs is, dan zal je zien dat het geen fantasieprijzen zijn.
Lokatie en dus kostprijs van de grond - hypotheek.
Maar ook de kosten van een goede rijbak en onderhoudt + afschrijving etc etc...
85,- is echt een koopje.

Iig veel plezier met je nieuwe aanwinst :Y)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:24

Dat snap ik sneeuwpop , hier in de buurt (Zeeland ) liggen de prijzen gewoon niet zo hoog..

Ik kan me voorstellen dat in stedelijke gebieden de prijzen veel hoger liggen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:13

Voor een stal met een binnenbaan,buitenbaan en all-inn betaal ik hier in zeeland overal rond de 250€.
Goedkoper kan zeker,maar dan lever je ergens op in.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:45

Klopt ik betaal 325 voor binnenbak, buitenbak(altijd te rijden), longeer cirkel overdekt, poetsplaats met warm water, binnen buiten zetten en voer.
Er worden veel dingen georganiseerd!
En uhh woon niet in de stad :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:13

_helga_ schreef:
Klopt ik betaal 325 voor binnenbak, buitenbak(altijd te rijden), longeer cirkel overdekt, poetsplaats met warm water, binnen buiten zetten en voer.
Er worden veel dingen georganiseerd!
En uhh woon niet in de stad :P

Deels is ook vraag en aanbod.
Hier in de regio zie je bijvoorbeeld grote verschillen in prijs, zonder dat je dat direkt terugziet in de accommodatie, maar het aanbod aan klanten is zo divers dat al die stallen wel voldoende klandizie hebben, zonder dat er een overschot is dat de prijs drukt (te veel stallen) of de prijs onnodig opjaagt (overschot aan pensionvraag).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:13

Nou ja,..als je je brood ermee wil verdienen....
ik nog veel prijzen waarbij het meer op hobby lijkt voor een pensionhouder..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:42

sneeuwpop schreef:
Nou ja,..als je je brood ermee wil verdienen....
ik nog veel prijzen waarbij het meer op hobby lijkt voor een pensionhouder..

Voor veel pensionhouders is dat ook zo volgens mij. Wat ik heb bekeken zijn pensions van mensen die het erbij doen, dus of zelf boer zijn of een van de twee werkt er naast.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:50

Het ligt natuurlijk ook helemaal aan je wensen/eisen als paardenhouder. Voor mij zou alles doe-het-zelf en geen goede rijbak echt geen optie zijn namelijk. Bij ons zijn er geen dergelijke grote verschillen zoals jij beschrijft Ikke. De pensionstallen hier zijn qua prijzen en wat men dan daar voor biedt wel beetje vergelijkbaar. Als er verschillen zijn, zit'm dat bijvoorbeeld in wel of niet uitmestservice erbij oid.